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Substituiçao dos F-16's

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Red Baron

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #5625 em: Dezembro 04, 2025, 03:28:42 pm »
Pois tu nem Português nem inglês.

O Gripen tem um histórico de prometer que faz uma coisa e depois quando chega a altura não entrega. E lá eles têm de andar a fazer desenvolvimentos em cima do joelho.

Citar
During Libya operations, the Gripens, although equipped with Have Quick, could not tie into NATO’s secure network, forcing pilots to be the only ones to operate unsecured and use code words to exchange orders.

The problem was that NATO was using the “training” rather than “operational” Have Quick network, but with operational security keys. On Gripen, when it recognized the operational security keys, it automatically switched the radio to the operational network. A fix should be ready next year, Gustafsson notes. . . .

Also, the Gripens suffered because it took time to get the cryptological kit for the fighters, even though Swedish personnel were cleared for the equipment. Danish and Norwegian air force officers aided the Swedish in clearing that hurdle, as well as in providing access to key information such as the air-tasking order that was being withheld in the opening phase of the deployment.

É bom para socialista comprar.
 
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saabGripen

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #5626 em: Dezembro 04, 2025, 04:13:47 pm »
Pois tu nem Português nem inglês.

O Gripen tem um histórico de prometer que faz uma coisa e depois quando chega a altura não entrega. E lá eles têm de andar a fazer desenvolvimentos em cima do joelho.

Citar
During Libya operations, the Gripens, although equipped with Have Quick, could not tie into NATO’s secure network, forcing pilots to be the only ones to operate unsecured and use code words to exchange orders.

The problem was that NATO was using the “training” rather than “operational” Have Quick network, but with operational security keys. On Gripen, when it recognized the operational security keys, it automatically switched the radio to the operational network. A fix should be ready next year, Gustafsson notes. . . .

Also, the Gripens suffered because it took time to get the cryptological kit for the fighters, even though Swedish personnel were cleared for the equipment. Danish and Norwegian air force officers aided the Swedish in clearing that hurdle, as well as in providing access to key information such as the air-tasking order that was being withheld in the opening phase of the deployment.

É bom para socialista comprar.

Teimas em colocar aqui textos que falam bem do Gripen e lê-los como se falassem mal.

Não sei o que te faça.

Ao menos o P44 gostou.
Mas tmb temos que ver que o P44 perdeu a vontade de viver.
Se calhar já nem lê nada...

 

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PTWolf

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #5627 em: Dezembro 04, 2025, 08:40:07 pm »
Este é daqueles cenários que é só não reinventar a roda:

F35 + Caça Europeu usado (possivelmente Eurofighter)
 
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Subsea7

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #5628 em: Dezembro 04, 2025, 11:18:47 pm »
É um rumor e naturalmente vale o que vale, mas começou esta semana a circular na FAP que "os primeiros Eurofighter poderão chegar a Monte Real no 1º semestre de 2030", para alegadamente equipar a Esq. 201 "Falcões".

Com missão primária de defesa aérea, do triângulo geoestratégico.
CPS