Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)

  • 1032 Respostas
  • 499676 Visualizações
*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 9938
  • Recebeu: 3925 vez(es)
  • Enviou: 1215 vez(es)
  • +4133/-7025
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #690 em: Agosto 24, 2015, 09:53:12 am »
http://www.janes.com/article/53721/egypt-s-new-missile-corvette-heads-back-to-russia
Citar
The Russian Molnya-class missile corvette R-32 (832) was spotted transiting the Bosporus into the Black Sea on 19 August: four days after the Egyptian Ministry of Defence (MoD) announced it had taken delivery of the vessel.

While R-32 flew Russian and Egyptian flags during the opening of the Suez Canal expansion project on 6 August and in the photographs the MoD released of the vessel docked at the Alexandrian naval base, it was flying only the Russian ensign as it sailed through the Bosporus. All the sailors seen standing on deck appeared to be Russians.

The Egyptian MoD said in a 15 August statement that Russia had given the vessel to Egypt under the framework of the military co-operation that exists between the two countries in many areas. It added that the vessel had been delivered with anti-ship missiles that are the fastest of their kind in the world: an apparent reference to supersonic Moskit (SS-N-22 'Sunburn') missiles.

Photographs released by the MoD suggested the vessel is also fitted with a Positiv-E air/surface search radar, a Garpun B surface search radar, and a MR-123 fire control radar.

The MoD implied that the Egyptian Navy cannot currently operate the vessel because it had been transferred at short notice, saying that personnel will travel to Russia for the requisite technical training.

The only Project 12421 Molnya that was ever completed, R-32 was laid down at the Vympel shipyard in Rybinsk in 1994, launched in 1999, and commissioned into service in May 2000, according to Russian sources.

Russia reportedly attempted to sell it to Turkmenistan, but the deal supposedly fell through due to the complexities of the Moskit-E missiles. Turkmenistan subsequently ordered two new-build Project 12418 vessels with Uran (SS-N-25 'Switchblade') missiles and R-32 was transferred from the Caspian to the Baltic Fleet in 2013.


Saudações
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #691 em: Agosto 24, 2015, 12:26:00 pm »

Chinese and Russian warships depart from Vladivostok on Sunday for the second
stage of the "Joint Seas-2015 (II)" naval exercises. According to both countries
it is the biggest joint drill between the two navies.

This is the Chinese information about these exercises

 

*

Lusitano89

  • Investigador
  • *****
  • 25709
  • Recebeu: 3421 vez(es)
  • Enviou: 269 vez(es)
  • +1756/-1713
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #692 em: Setembro 01, 2015, 06:55:50 pm »
A nova Marinha da Argélia
Alexandre Reis Rodrigues


Entre 2005 e 2009, a Argélia, Marrocos, Tunísia e Líbia, no conjunto, foram responsáveis por 3% do total mundial de aquisições de armamento, um período em que o volume das importações em toda a África cresceu 62% em relação a 2000/2004. A Argélia, muito justamente mencionada em primeiro lugar, representou 89% do investimento total do conjunto norte-africano acima referido.

Como grande parte do financiamento foi direcionado para o reequipamento da Marinha, ramo onde, por regra, as aquisições de novas plataformas demoram no mínimo uma década, os resultados práticos do esforço feito estão agora a ficar à vista.  

Quem não acompanha regularmente estes assuntos ficará surpreendido pela dimensão e qualidade do reequipamento naval e, certamente, intrigado sobre os possíveis propósitos estratégicos.1 O objetivo deste artigo é tentar perceber o enquadramento em que este processo foi concebido, já que, obviamente, é matéria que interessa a Portugal conhecer.

Como pontos de destaque, há a mencionar três programas de aquisição principais. Cinco novas fragatas (duas da classe MEKO, em construção na Alemanha, e três da classe C28 A2, em construção na China – o novo navio de assalto anfíbio de 8800 toneladas, construído em Itália (classe S. Giorgio) e já entregue à Marinha argelina (setembro de 2014) e dois novos submarinos (classe Kilo 636), um dos quais já entregue. Complementarmente, têm vindo a ser executados diversos programas de modernização de outras plataformas.
 
Numa análise operacional deste reequipamento, o primeiro aspeto que salta á vista, é a aposta feita na componente anfíbia, já que o novo navio vem em acréscimo de dois navios de desembarque de 2450 toneladas que foram sujeitos a um processo de modernização. No seu conjunto, os três navios poderão transportar e apoiar um elemento de desembarque de cerca de 800 efetivos, 50 veículos, seis lanchas de desembarque e oito helicópteros. São números de alguma forma importantes mas, como se sabe, uma capacidade anfíbia credível não se constrói apenas com números. Precisa também de qualidade o que, podendo estar na nova plataforma, dificilmente estará no pessoal se não houver garantia de apropriada especialização.  

Se essa especialização existe ou não é algo que não se conseguiu apurar definitivamente, Segundo um estudo elaborado no âmbito do Center for Strategic and International Studies3, a Argélia não dispõe de fuzileiros mas a Global Security4 faz referência a um Batallion de Fuziliers Marins embora não lhe reconheça capacidade de assalto anfíbio. Esta limitação pode resolver-se num relativamente curto espaço de tempo mas, enquanto perdurar, exclui o emprego destes meios em operações exigindo perícias anfíbias em cenários de confrontação. Ou seja, ficam limitados a finalidades de natureza humanitária e simples transporte e apoio marítimo de tropas (funções essencialmente logísticas). Será muito estranho se esta situação não se alterar proximamente, mas o historial dos programas de reequipamento militar mostram várias inconsistências deste tipo. Veremos o que acontece desta vez.

O segundo elemento de destaque é o conjunto de cinco novas fragatas que juntando-se às três fragatas russas da classe Koni (entretanto também modernizadas) formarão uma força de superfície que revela uma ambição que vai bem para além do que é tradicional esperar da marinha de uma pequena potência em relação à defesa das suas costas e proteção dos seus interesses diretos no mar.

A Argélia apresenta o seu sistema de forças navais segundo a fórmula clássica (força submarina, força de superfície, força de ação aeronaval – helicópteros - e força de defesa costeira, incluindo esta última baterias de mísseis, artilharia de costa e forças de operações especiais). No entanto, uma leitura operacional da totalidade de meios disponíveis revela o potencial para a organização de uma capacidade de projeção de força que não existe nos outros países da região. Isto é, inclui para além do elemento de transporte e apoio do elemento de intervenção em terra, os elementos de escolta de superfície, subsuperfície e aérea (helicópteros embarcados).

Não obstante a Rússia continuar a ter um papel de fornecedor relevante, dominando a componente submarina (quer em novas construções, quer em modernizações das existentes)5 e o setor dos navios de superfície de pequena dimensão (Nanuchka e Osa II), para além das três fragatas atrás referidas (modernizações), este programa de reequipamento configura uma transição do modelo russo para um modelo mais ocidentalizado.  

Esta opção merece destaque, porque dadas as limitações que enfrenta o setor de construção naval na Rússia, permite um modelo mais à altura dos desafios que se põem hoje no Mediterrâneo, quer em termos de segurança marítima, quer em termos de segurança regional. A primeira é, certamente, uma preocupação principal da Argélia - como país exportador de gás e petróleo e com planos para aumentar a sua produção - face ao objetivo de garantir o trânsito seguro do tráfego de navios tanques que crescerá. Na segunda perspetiva, avultam destacados, como preocupações de segurança, o problema da Líbia – onde vários portos estão sob o controlo dos rebeldes - seguido da instabilidade que ainda se vive na Tunísia (islamismo radical) e o problema do Saara Ocidental que representa um ponto de discórdia com Marrocos.

A postura regional que a Argélia dá sinais de querer adotar fica mais clara se atentarmos a uma recente conferência do ministro dos Negócios Estrangeiros (Ramtane Lamamra), em Washington (no CSIS), em que centrou o discurso à volta da ambição de que a Argélia passe a ser um país capaz de não só produzir segurança – estatuto que considera já ter uma vez que eliminou o extremismo - como também de exportar segurança. Os propósitos, então referidos pelo ministro, foram a continuação da luta contra o terrorismo, a procura de uma solução de reconciliação nacional na Líbia – objetivo para que a Argélia se considera mais qualificada do que qualquer outro país da região – e, finalmente, a resolução da crise que grassa no Sahel.  

Para além destes propósitos, presume-se que estará também presente, embora não mencionada, a preocupação argelina de não permitir que a situação de vantagem que tem na região, como potência militar dominante, se altere no campo naval em consequência dos esforços de modernização a que Marrocos tem submetido a sua Marinha, incluindo novas fragatas (três fragatas multipropósito na Holanda e uma fragata FREMM em França) e quatro novos navios de patrulha oceânicos. Quer esta possível razão, quer a pretensão de protagonismo regional atrás referida, não poderiam deixar de passar por uma maior aposta naval.6 É mais um sinal de que as corridas aos armamentos navais não vão ficar confinadas, como se pensava inicialmente, à região Ásia/Pacífico. Vão ocorrer também aqui na nossa área próxima de interesse.  

Depois de uma década de guerra civil extremamente violenta (150.000 mortos) a combater o islamismo radical, hoje faz sentido que a Argélia se preocupe hoje com a segurança numa dimensão regional. A questão que se lhe põe é complementar a estratégia que lhe permitiu escapar à onda de contestações associadas às “Primaveras Árabes” e ao regresso do islamismo - que combatem desde 1980 – com uma linha de ação que ajude a combater a instabilidade que se mantém na vizinhança próxima. Ao nível interno, malgrado enfrente os mesmos desafios políticos e sócio-económicos que despoletaram instabilidade nos vizinhos, a Argélia tem tido suficiente sucesso em aplacar os descontentamentos, reduzir as influências religiosas e manter os argelinos resignados, senão mesmo satisfeitos, com a sua situação apesar das imperfeições do regime.7  

É este conjunto positivo de circunstâncias que permite agora avançar para um ambicioso programa naval que está a chamar a atenção internacional. O assunto não fica completo, no entanto, se, entretanto, não forem corrigidos alguns aspetos que, no passado, não permitiram uma avaliação sem pontos negativos e que, a persistirem, comprometerão a credibilidade de todo este processo. Estou a referir-me à avaliação que se fazia em 2010 no North African Military Balance e que considerava que o desempenho operacional em geral, a prontidão e o treino eram pobres («poor operational performance, overall readiness, training and equipment quality»). Este programa de reequipamento resolverá uma das vertentes da apreciação acima referida (equipment quality) mas falta ver como evoluirão os outros parâmetros de apreciação.

O desafio é grande por dois motivos. Primeiro, porque uma análise de anteriores programas - segundo os analistas - mostra que nunca foi bem resolvida a inconsistência resultante de uma alternância de prioridades entre o material e o pessoal, quando o recomendável seria uma aposta equilibrada nas duas vertentes.8 Até que ponto esta deficiência é reconhecida pelos atuais responsáveis é assunto que não está clarificado de momento. Segundo, porque com os novos meios vem um enorme desafio na área da formação do pessoal de operação e de manutenção, quer pelo salto tecnológico que acompanhará a entrada ao serviço das fragatas MEKO, quer pela diversidade de proveniência dos equipamentos e sistemas (cinco países: Alemanha, China, Itália, Rússia e Reino Unido).  

Se estes desafios forem resolvidos, a Argélia, com este programa de reequipamento naval, introduzirá um elemento no equilíbrio de forças no Magrebe a que nenhum país da região ficará indiferente.  
 



1 Contra a tendência, que se tem acentuado, de os países tornarem transparentes as suas políticas de defesa, nomeadamente através da publicação de livros brancos da defesa, a Argélia disponibiliza reduzida informação. Esta circunstância torna muito difícil conseguir um ponto de situação suficientemente seguro, porque as notícias e informações que aparecem em fontes abertas são frequentemente contraditórias e, regra geral, incompletas.

 2 Construídas sob o desenho das P 22 Zulfiquar que foram fornecidas  ao Paquistão, que adquiriu quatro segundo contrato assinado em 2006. Têm 123 metros de comprimento e 2800 toneladas de deslocamento. Embarcam um helicóptero em hangar. Estão classificadas como fragatas ligeiras mas alguns setores usam a designação de corveta, como é o caso do diagrama acima.

3 “The North African Military balance – Force Developments and Regional Challenges”, Anthony Cordsman and Aram Nerguizian (CSIS)(2010)

4 http://www.globalsecurity.org/military/ ... iliers.htm  

5 A eventual opção por outro modelo ou proveniência de submarino iria tornar muito mais complexa a já difícil adaptação dos processos de formação do pessoal em resultado da entrada ao serviço de novos navios de superfície tanto mais porque o processo de formação na operação e manutenção de submarinos da classe Kilo encontra-se consolidado. Os dois primeiros submarinos da classe recebidos em 1983 foram adaptados para escola e treino do pessoal.

6 Esta situação está na linha de uma tendência geral de colocar uma maior ênfase no uso de poder militar com base em plataformas navais. Segundo a AMI International, estão previstos 800 mil milhões USD de investimentos globais em programas de reequipamento naval, nas próximas duas décadas.

7 “What’s next for Algeria?, 14 May 2014, CSIS Maghreb Roundtable. 8 Até ao final da década de oitenta, os investimentos foram canalizados quase exclusivamente para o material com óbvia negligencia da formação do pessoal. Entre o princípio da década de noventa e o início do século XXI, período em que o país esteve imerso numa feroz guerra civil, foi precisamente ao contrário. Apostou-se quase exclusivamente no pessoal com o prejuízo do material que ficou subfinanciado.


 :arrow: http://database.jornaldefesa.pt/crises_ ... lgeria.pdf
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #693 em: Setembro 06, 2015, 10:29:14 pm »

Sweden, Finland sharpen amphibious readiness in Baltics  

http://www.defensenews.com/story/defens ... c/71596700  
Citar
The critical importance placed by Finnish and Swedish forces on sharpening their land and amphibious combat readiness was underlined by their participation in the NATO -led BALTOPS  2015 focused on defending strategic positions and territories in the Baltic region. (...)

Closer Swedish Finnish ties are expected to increase joint exercises by the existing  Swedish Finnish Amphibious Task Unit (SWEFIN-ATU), which comprises the Swedish 1st Amphibious Regiment and the Finnish Uusimaa Brigade Amphibious Task Unit. (...)

The battle capability and readiness of both units, which are already assigned to the NATO Response Force  are regularly tested in large-scale interoperability  exercises with NATO forces, including airborne and special forces units (...)
 

*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 9938
  • Recebeu: 3925 vez(es)
  • Enviou: 1215 vez(es)
  • +4133/-7025
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #694 em: Setembro 08, 2015, 03:54:19 pm »
http://www.janes.com/article/54056/thailand-launches-navy-s-first-m58-patrol-boat
Citar
The Royal Thai Navy's (RTN's) first M58 patrol boat has been launched, Thai shipbuilder Marsun confirmed to IHS Jane's on 7 September.

The boat, Laemsing (561), was launched on 25 August at the RTN-owned Thonburi Naval Dockyard in Bangkok, Marsun's head of marketing Theerabhat Sroisena told IHS Jane's . The company first announced in December 2013 that it had been awarded the contract to build the 58 m vessel, which is the largest patrol boat the RTN has ordered from Marsun to date.

According to specifications provided by the company, Laemsing is fitted with a 76/62 main gun, one stern-facing 30 mm cannon, and two 12.7 mm machine guns. The steel-hulled platform has a length of 58 m, a beam of 9.3 m, a draught of 2.5 m, and a full-load displacement of 520 tons.



Cumprimentos
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

NVF

  • Investigador
  • *****
  • 5475
  • Recebeu: 4150 vez(es)
  • Enviou: 11066 vez(es)
  • +8506/-257
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #695 em: Setembro 15, 2015, 03:55:15 pm »
Germany, Italy may increase submarine fleets

http://www.janes.com/article/54292/germany-italy-may-increase-submarine-fleets

Citar
The German and Italian Navies are looking to increase their submarine fleets again in light of evolving security challenges, senior officials said at the Subcon 2015 conference on submarine technology organised by ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) in Kiel.
Germany

An "arc of instability" now spans several continents, exacerbating maritime security challenges, and the Ukraine crisis has highlighted the need to still consider more traditional security challenges, noted Vice Admiral Andreas Krause, the head of the German Navy.

The Baltic Sea is also re-emerging as an area of importance for the German Navy including the ability to exert sea control and have a deterrent sea denial capability, added Captain Henning Faltin, head of future naval plans at the German Ministry of Defence. Ensuring a safe and open maritime space is important for regional countries and key to the Baltic states' access to the world in particular.

While new technology in the shape of sensors, weapons, increasing modularity, and more simulator training is due to solve some of the challenges, there may be a need to increase Germany's fleet of submarines beyond the current planning level of six boats. During the Cold War Germany operated in excess of 20 smaller coastal submarines and had expected to replace these with some 12 submarines after 2000; however, this number was then repeatedly cut. When all of Germany's remaining coastal boats were decommissioned in one fell swoop in 2010, this left just four Type 212A boats (commissioned in 2005/2006) in service, before the two more boats were added with an additional capability by the end of 2015.

While there is still no urgent need to add boats right away according to Capt Faltin, future operational capability is being considered well in advance, including the replacement of the current boats. This could start within the next 15 years and see a modest increase in the overall number of subs beyond the current level of six.
Italy

The Italian Navy's submarine fleet currently comprises six boats, including two Type 212A built in co-operation with Germany, and four Improved Sauro-class boats commissioned in 1988-95. A second batch of two new Type 212A is under construction by Fincantieri, these new boats are due to replace the older pair of Sauro-class submarines in 2016, and the overall fleet was then due to shrink to four submarines by 2020 with the decommissioning without replacement of the third and fourth Sauro-class submarines.

However, instability and conflict on the shores of the Mediterranean, its importance for trade - and more recently, as a conduit for human and drug trafficking - has led the Italian Navy to step up its use of submarines. In light of the situation, two Italian boats have been continuously deployed for patrols off Libya since March, according to the commander of the navy's submarine force, Rear Admiral Dario Giacomin. The submarines were also active in support of anti-piracy missions in the Indian Ocean from 2010-13.

While the submarines are proving their versatility in these modern scenarios, Rear Adm Giacomin warned the importance of traditional roles should not be underestimated. "Deterrence, sea denial, and control remain the key reasons for operating the submarine fleet." The submarine force also hopes to stem the reduction in number of boats, with consideration being given to extend the life of two Improved Sauro-class boats by up to 10 years (maintaining a six boat fleet until at least 2025), and a push to increase the fleet beyond the planned four boats long-term in the upcoming defence White Paper.


The German Navy may look to expand the number of submarines it operates, up from its current six Type 212 submarines, as may the Italian Navy. Source: German Navy
Talent de ne rien faire
 

*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 9938
  • Recebeu: 3925 vez(es)
  • Enviou: 1215 vez(es)
  • +4133/-7025
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #696 em: Setembro 23, 2015, 11:16:33 am »
http://www.janes.com/article/54671/poland-launches-first-kormoran-ii-mine-warfare-vessel
Citar
Key Points
Poland launches lead vessel in new mine warfare class
The three Project 258 Kormoran II vessels will replace the Project 206FM ships
Poland has launched its first Project 258 Kormoran II mine warfare vessel.

The ship entered the water on 4 September. To be named ORP Kormoran (601), commissioning for the ship is planned for 30 November 2016. Upon commissioning, the vessel will be stationed in Gdynia, Poland, with the 13th Minesweeper Division, part of the 8th Coastal Defence Flotilla.

Poland's search for a new mine warfare vessel began in 1999 with initial work on the Project 257 Kormoran programme; however, the project was cancelled in 2002.

The programme was reactivated in 2007 as Kormoran II. Formal work got under way in July 2011. On 26 January 2013, the Remontowa Shipbuilding-led consortium was selected to deliver the programme. Contract signing followed on 23 September 2013. The three-ship contract is worth PLN1.2 billion (USD322 million). Build work on the first ship started in April 2014.

Kormoran II is designed by Remontowa Shipbuilding in co-operation with Centrum Techniki Morskiej (CTM), and is based on a non-magnetic steel hull.

The three vessels - Kormoran , ORP Albatros (602), and ORP Mewa (602) - will replace the 1960s-built Project 206FM mine warfare vessels ORP Czajka , ORP Flaming , and ORP Mewa (vessels that were upgraded in 1998-2001).


Saudações
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

NVF

  • Investigador
  • *****
  • 5475
  • Recebeu: 4150 vez(es)
  • Enviou: 11066 vez(es)
  • +8506/-257
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #697 em: Setembro 23, 2015, 04:04:23 pm »
France to Sell Mistral Amphibs to Egypt

http://twitter.com/Elysee/status/646645001330532352/photo/1

http://news.usni.org/2015/09/23/france-to-sell-mistral-amphibs-to-egypt

Citar
The French government is planning to sell two Mistral-class amphibious warships — built for Russia — to Egypt, according to a Wednesday morning statement from Élysée Palace.

The brief statement said French president François Hollande and Eypgtian president Abdel Fattah Sisi had reached an accord on the sale of the two 21,000-ton amphibs to Egypt.

“President of the Republic spoke with President Sisi. They agreed on the principle and terms of the purchase of two Mistral-class projection and command ships by Egypt,” read a translation of the statement.

French officials did neither disclose the sales price of the ships to Egypt nor reveal timelines.

The potential sale to Egypt ends more than a year of angst over the disposition of the two Mistrals after Hollande elected not to deliver to Russia over Kremlin support for separatists in the ongoing civil war in Ukraine in September of 2014.

Russia agreed to the terms of the cancelation in August with France paying Russia $1.3 billion in refunds and cancelation fees for the ships Vladivostok and Sevastopol.

One source told the Russian state-controlled wire RIA Novosti, that a Moscow would likely not object to a sale of the Mistrals to Egypt.

“Egypt is a friendly state for Russia, so if Paris and Cairo did reach an agreement on the acquisition of these ships, Moscow is unlikely to voice any opposition to this agreement,” the source told RIA Novosti.

The 21,000-ton ships can field 20 helicopters and has a well deck to deploy landing craft. The ship can carry up to 450 troops for extended journeys and 900 for short trips and were built for Arctic operations.


The two Mistrals built for Russia. Reuters Photo
Talent de ne rien faire
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #698 em: Setembro 23, 2015, 06:58:43 pm »
Well, in spite of what is generally said, France did not pay 1,200 million euros as compensation to Russia for not delivering the two ships, but exactly 949,754,859 euros, according to the text revealed and approved by the French National Assembly six days ago. The French press reports that Egypt will pay "around 950 millions", so President François Hollande is right when saying this afternoon in Brussels that his country doesn't lose anything in this business.

I don't know if the Egyptian president's decision of freeing today two journalists, one of them a Canadian of Egyptian origin, who were condemned for alleged collaboration with the Muslim Brotherhood, has anything to do with the Mistrals' deal.
« Última modificação: Setembro 23, 2015, 07:13:42 pm por olisipo »
 

*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 9938
  • Recebeu: 3925 vez(es)
  • Enviou: 1215 vez(es)
  • +4133/-7025
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #699 em: Setembro 23, 2015, 07:05:24 pm »
Estou curioso para saber em que estaleiro os sensores e armamentos vão ser instalados. E que Helicópteros os Egípcios vão comprar...  :twisted:  



Saudações
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #700 em: Setembro 23, 2015, 07:23:57 pm »
Os helicópteros, não sei. Mas os equipos russos instalados nos dos buques podem seguir en eles, segundo um acordo entre Paris e Moscovo. Rússia, ultimamente boa aliada de Egipto, provavelmente não tendrá problemas com isso.

http://www.lepoint.fr/economie/les-deux ... 421_28.php

Cumprimentos
 

*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 9938
  • Recebeu: 3925 vez(es)
  • Enviou: 1215 vez(es)
  • +4133/-7025
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #701 em: Setembro 23, 2015, 08:34:11 pm »
Citação de: "olisipo"
Os helicópteros, não sei. Mas os equipos russos instalados nos dos buques podem seguir en eles, segundo um acordo entre Paris e Moscovo. Rússia, ultimamente boa aliada de Egipto, provavelmente não tendrá problemas com isso.

http://www.lepoint.fr/economie/les-deux ... 421_28.php

Cumprimentos

Armamento e respectivos sensores não têm, já que eram para ser instalados na Rússia. Daí a minha questão (algo me diz que os Russos ainda vão fazer negócio e juntar uns milhões de rublos à indemnização francesa  :wink:
Citar
Weapons:
Vladivostok type Mistrals are set to receive a fully Russian weapons fit.
Self protection against air threats will be fulfilled by two Gibka 3M-47 air defense missile system: One located the bow, port side and another system located at the stern, starboard side.
Two AK-630M CIWS are set to be fitted (bow, starboard side and stern, port side) for close range protection against air and surface threats.
Some 14,5mm heavy machine guns are planned to be installed on Vladivostok for protection against close range asymmetrical threats.
Four DP-65 antisaboteur grenade launchers will be fitted on each side of the vessels. It is designed for protection of ships against attacks of underwater combat swimmers at external roadstead open anchor stops and bases. The system ensures single-shot and salvo fire with rocket grenades RG-55M and RGS-55.
    
http://www.navyrecognition.com/index.php/focus-analysis/naval-technology/936-vladivostok-russian-navy-future-mistral-class-lhd-specificities-and-characteristics.html

Citar
At the bow, starboard side of Vladivostok, the following weapon systems are expected to be fitted:
1- AK-630M CIWS
2- DP-65, 55 mm antisaboteur grenade launcher
3- 14,5mm KPVT heavy machine gun on an MTPU mount
(Image renderring: DCNS)

Citar
Gibka 3M-47 naval turret mount, air defense missile system
(Image renderring: DCNS)

Cumprimentos
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #702 em: Setembro 23, 2015, 09:17:03 pm »
Apart from these, there are other Russian sensitive equipment which remain in the two ships:

Mistrals may be sold, but Russia to take back their toys -or not-. Depends on who is buying

http://www.defenseindustrydaily.com/rus ... hds-05749/

Citar
September 15, 15. With Egypt appearing to lead the pack of prospective buyers for the two French state-owned Mistral LHDs, the Russian government is reportedly indicated that if the North African state were to acquire the two ship,  then the sensitive Russian equipment installed on them could remain in place, after stating earlier this month that this equipment would be removed (...)


Cumprimentos.
 

*

Get_It

  • Investigador
  • *****
  • 2621
  • Recebeu: 713 vez(es)
  • Enviou: 498 vez(es)
  • +873/-833
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #703 em: Setembro 23, 2015, 09:25:42 pm »
Citação de: "mafets"
E que Helicópteros os Egípcios vão comprar...  :twisted:  
Citação de: "olisipo"
Os helicópteros, não sei. Mas os equipos russos instalados nos dos buques podem seguir en eles, segundo um acordo entre Paris e Moscovo. Rússia, ultimamente boa aliada de Egipto, provavelmente não tendrá problemas com isso.

Hoje saiu esta notícia: "Egypt buys 50 Russian Alligator helicopters, deck-based version may be supplied"
Citação de: "TASS"
Russia and Egypt have signed an agreement on supplies of fifty helicopters of the Ka-52 Alligator family and Moscow does not rule out delivery of the deck-based version of these helicopters that were designed for the defaulted Mistral project, a well-connected source in the sphere of defense technologies told TASS.

"An agreement on the supplies of fifty Ka-52 helicopters has been signed," he said. "If the Egyptian side finds it necessary, the sea-based version of the helicopters will be supplied."

Officials at the state weaponry trading company Rosoboronexport refrained from commenting on the information.
Fonte: http://tass.ru/en/defense/823140

Mas não sei até que ponto é de confiança visto que já tinham saído notícias sobre a compra do Ka-52 pela Argélia e Egipto que depois não foram confirmadas.

Há que notar que o Egipto está a negociar a compra de cinco helicópteros NH-90 NFH para as suas novas fragatas FREMM, quem sabe não venham também a ser utilizados nos novos LHD.

Cumprimentos,
:snip: :snip: :Tanque:
 

*

olisipo

  • Investigador
  • *****
  • 4966
  • Recebeu: 111 vez(es)
  • Enviou: 45 vez(es)
  • +28/-33
Re: Notícias (Armadas/Sistemas de Armas)
« Responder #704 em: Setembro 23, 2015, 10:19:23 pm »
As for the Russian telecommunication equipment and missile control systems  which remain in the two LHDs, France has paid €57,6 million for it as well as for repaying the money that Moscow  had given for the training of the crews. This has been published by a Russian news agency which quotes, without denying it, a report published in "Defense News".

 :arrow: If Mistrals sold to Egypt and India, Russian equipment won't be removed

http://sputniknews.com/military/2015091 ... z3InYSZ1RT

Cumprimentos