U. S. Navy

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Lusitano89

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Re: U. S. Navy
« Responder #840 em: Outubro 07, 2023, 07:02:27 pm »
 

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"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
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dc

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Re: U. S. Navy
« Responder #842 em: Novembro 04, 2023, 11:47:39 pm »
Aqui há dias, a ver um vídeo relativo aos Zumwalt, ocorreu-me. Não teria sido uma ideia interessante, e quiçá viável, implementar, no lugar dos famosos AGS, um par de lançadores modulares como os do HIMARS ou M270, desde que escondidos numa cobertura mais furtiva?

É que ao custo de cada munição dos AGS, que entretanto vão ser substituídos por VLS para mísseis hipersónicos, lançavam-se vários rockets de MLRS, com alcances idênticos à munição guiada originalmente planeada. E sendo um lançador modular, seria facilmente adaptado para lançar vários tipos de míssil, além dos rockets habituais, que passarão a ser capazes de atingir alvos móveis, como a GLSDB, ATACMS e o PrSM.
 

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Cabeça de Martelo

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Re: U. S. Navy
« Responder #843 em: Novembro 08, 2023, 09:42:53 am »
Agora já percebem porque é que a Marinha Norte-Americana está à procura de um substituto para os Arleigh Burke?!





« Última modificação: Novembro 08, 2023, 12:02:49 pm por Cabeça de Martelo »
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Lusitano89

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Re: U. S. Navy
« Responder #846 em: Novembro 29, 2023, 06:11:40 pm »
 

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Viajante

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Re: U. S. Navy
« Responder #847 em: Janeiro 11, 2024, 09:30:39 pm »
Trench 94: o cemitério de submarinos nucleares da Marinha dos EUA

Sabemos que no planeta existe um "cemitério" para naves espaciais que chegam ao fim de vida. Mas... sabia que existe também um cemitério para os submarinos nucleares?



O que acontece a um submarino nuclear quando é reformado?

Já alguma vez se perguntou para onde vão os submarinos nucleares quando morrem? Bem, existe um local nos EUA, chamado Trench 94 (trincheira 94), que é efetivamente um cemitério de submarinos nucleares, contendo dezenas de peças de submarinos defuntos que são armazenadas perpetuamente.

E embora o local seja seguro e tenha sido concebido para mitigar os impactos ambientais dos seus ocupantes radioativos, o número de cascos de submarinos reformados irá provavelmente aumentar nos próximos anos.



A ascensão dos submarinos nucleares

Os submarinos nucleares são um símbolo questionável de evolução tecnológica. Um dos seus trunfos é o seu combustível atómico que lhes permite um alcance ilimitado pelos oceanos do mundo. Além disso, estas máquinas de guerra podem operar durante cerca de 20 anos entre cada reabastecimento.

Durante a maior parte do seu tempo de vida, estas embarcações são apenas abrandadas pelos humanos que transportam - estes humanos incómodos e a sua necessidade de comer e descansar.

Esta capacidade de funcionar continuamente sem necessidade de reabastecimento é uma grande vantagem em tempo de guerra. Os submarinos nucleares, ao contrário dos seus congéneres a diesel, não precisam de vir à superfície para os seus motores respirarem, pelo que não correm o risco de serem detetados pelos seus inimigos.



O desenvolvimento destas embarcações eficazes começou no coração da era nuclear, na década de 40, e foram testadas pela primeira vez em 1953. O primeiro submarino com propulsão nuclear, o USS Nautilus, foi finalmente lançado ao mar em 1955.

A partir daí, a tecnologia avançou rapidamente e foi desenvolvida para vários outros navios, como porta-aviões (USS Enterprise) e cruzadores (USS Long Beach). No final de 1962, a Marinha dos EUA tinha 26 submarinos nucleares em funcionamento e outros 30 estavam em construção.

Simultaneamente, a tecnologia foi partilhada com a Grã-Bretanha, enquanto outros Estados com poder nuclear (que já tinham desenvolvido e testado armas nucleares), como a França, a Rússia e a China, desenvolveram as suas próprias versões.

No final da Guerra Fria, em 1989, havia mais de 400 submarinos de propulsão nuclear em funcionamento ou em construção em todo o mundo. Atualmente, o número é muito inferior - cerca de 150 - embora o número de países que desenvolvem embarcações tenha aumentado para incluir a Índia, enquanto países como o Brasil e a Austrália estão a investigar as suas próprias opções.

Para além dos submarinos nucleares, alguns países também desenvolveram navios movidos a energia nuclear que operam para fins civis, como os quebra-gelos russos que exploram as regiões árticas. O Japão também tentou criar as suas próprias opções de navios movidos a energia nuclear na década de 1970, mas estas não chegaram a arrancar.



O grande cemitério de reatores

Quando os reatores são desmantelados, é necessário todo um processo para remover os seus núcleos altamente perigosos. Em primeiro lugar, as embarcações são cortadas em segmentos para remover o núcleo do reator e o seu combustível; nos EUA, o combustível é enviado para o Laboratório Nacional de Idaho. A secção que é removida contém o casco circundante, a blindagem de chumbo do reator e uma liga resistente à temperatura e à radiação, denominada Inconel 600.

Uma vez removidos, os "barris secos", como são chamados, são transportados pelo rio Columbia acima e depois descarregados no porto de Benton, onde são transportados por camião para um local em Hanford, Washington. É aqui que se situa a trincheira 94.



Uma vez chegados, os barris são transferidos para a trincheira a céu aberto de 1000 pés de comprimento (304,8 metros). Atualmente, existem cerca de 136 barris no local, que são visíveis a partir do Google Maps.

Os barris, conhecidos como contentores de alta integridade (HIC), foram concebidos para manter o seu conteúdo radioativo durante 300 anos e para sobreviver a danos graves.

Isso é bom para o futuro imediato, mas, tal como acontece com a maior parte do combustível nuclear, representam um desafio para as gerações futuras. De acordo com a Marinha dos Estados Unidos, cada barril contém cerca de 25 000 curies de radiação - o que mataria um ser humano em caso de exposição - e continuará a conter cerca de 250 curies daqui a 1000 anos.

https://pplware.sapo.pt/motores/trench-94-o-cemiterio-de-submarinos-nucleares-da-marinha-dos-eua/

Daria um bom recheio para um míssil intercontinental  :mrgreen:

Seria um bom seguro de vida para um país pobre, meter um reactor destes numa ogiva, não?
 

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CruzSilva

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Re: U. S. Navy
« Responder #848 em: Janeiro 12, 2024, 02:28:11 pm »
Citação de: Janes
Surface Navy 2024: Navy secretary underscores need for rearming and refuelling surface fleet

As the US Navy (USN) continues to deploy its surface fleet to hot spots around the globe, the service must hone its ability to rearm and refuel those ships at sea, according to USN Secretary Carlos Del Toro.

“Every day, our ships respond to aggression and illegal activities with our allies and partners in the Indo-Pacific, the Arabian Gulf, the Caribbean, and across Europe,” Del Toro said on 10 January during a keynote speech at the Surface Navy Association (SNA) National Symposium 2024.

Noting in particular recent missile-defence operations by USN surface ships in the Red Sea, Del Toro said, “To maintain a global, sustainable maritime posture, we must continue to innovate and invest in capabilities that keep our ships at sea, especially as their weapons magazines run low.”

He cited the development of the USN's Transportable Rearming Mechanism (TRAM) at Port Hueneme in California.

“In this critical decade, the near-term deterrent effect of fielding TRAM in the fleet cannot be overstated,” he said. “We remain on track for the all-important at-sea demonstration I've directed to take place no later than [the second quarter].”

He added, “Over the past year, I have sought and approved funding required by our NAVSEA [Naval Sea Systems Command] team in Port Hueneme to achieve our goal. The team is finalising preparations for the shore-based demonstration and scheduling ships for the at-sea test.”

TRAM is designed to enable rapid reload of Vertical Launch System (VLS) cells in up to sea state 5 using the fleet's existing underway replenishment (UNREP) interfaces, Del Toro explained.

Fonte: Janes
 

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Lusitano89

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Re: U. S. Navy
« Responder #849 em: Fevereiro 28, 2024, 01:48:31 pm »
John F. Kennedy (CVN 79) Dead-Load Testing


 

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Lusitano89

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Re: U. S. Navy
« Responder #850 em: Fevereiro 28, 2024, 01:50:24 pm »
Massachusetts (SSN 798) Launch


 

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Cabeça de Martelo

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Re: U. S. Navy
« Responder #851 em: Fevereiro 29, 2024, 03:06:35 pm »

Citação de: Defence 360°
The first @ThalesDefence CAPTAS-4 variable-depth sonar transmitter has been delivered to the 🇺🇸 @USNavy Constellation-class frigate program. The CAPTAS-4 sonar system was chosen by 🇺🇸 @FincantieriUS to equip the new frigates.

7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Cabeça de Martelo

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Re: U. S. Navy
« Responder #852 em: Abril 04, 2024, 04:44:21 pm »
Constellation Frigate Delivery Delayed 3 Years, Says Navy
MALLORY SHELBOURNE AND SAM LAGRONE


A Fincantieri Marinette Marine model of the proposed USS Constellation (FFG-62). USNI News Photo

This story has been updated to include comments from Navy officials.

THE PENTAGON – The lead ship in a new class of guided-missile frigates for the U.S. Navy may be up to three years late, USNI News has learned.
Constellation (FFG-62), under construction at Fincantieri Marinette Marine in Wisconsin, may not deliver to the fleet until 2029, three years later than the original 2026 delivery goal, according to a service shipbuilding review.

The program’s delay came to light as part of the 45-day shipbuilding review that Secretary of the Navy Carlos Del Toro ordered earlier this year. In addition to the frigate delay, the Navy confirmed delays in delivering aircraft carrier Enterprise (CVN-80), the lead boat for the Columbia-class ballistic missile nuclear submarine, and the Virginia-class attack boats.

In a one-page summary of the review, the service cited lead ship problems like design maturation, supply chain issues, and difficulty finding skilled workers as factors in the program delays.

The future USS District of Columbia (SSBN-826) is facing a 12 to 16-month delay, according to the Navy’s summary. Last month, USNI News reported that the Navy was looking at a potential one year delay for District of Columbia due to ongoing supplier issues.

Enterprise is facing an 18 to 16-month delay, while the Block IV Virginia-class attack boats are looking at a three-year delay. The Block V Virginia-class submarines, which are larger and feature the new Virginia Payload Module, are currently two years behind schedule. Delays for the Navy’s new T-AGOS(X) ocean surveillance ship, which Austal USA won a contract to build last year, depend on when the program starts new construction.

As for America-class amphibious assault ships, the San Antonio-class amphibious transport docks, the Arleigh Burke-class destroyers and the John Lewis-class fleet replenishment oilers, the deliveries are “late to contract” but “are stable and tracking to Program Manager estimates,” according to the Navy’s summary.

Constellation-class Frigates


Rendering of USS Constellation (FFG-62). Fincantieri Image

In January, just before Del Toro announced the 45-day shipbuilding review, USNI News reported that the lead Constellation-class ship was delayed at least a year due to ongoing workforce challenges and design maturation issues.

During a media roundtable with reporters on Tuesday, Naval Sea Systems Command chief Vice Adm. James Downey told reporters that the detail design for the frigate – which is based on Fincantieri Marinette Marine’s FREMM parent design that’s in service with the Italian and French navies – still isn’t complete. The goal is to finalize the detail design this year and the service and contractors are nearing 80 percent completion, Downey said.

“Some of the mix of the contracting roles have changed between prime and sub,” Downey told reporters. “And finishing the design has been critical for us. That’s why we’ve co-located the design force from Fincantieri and their sub with the government in a collaboration center up there to finish.”

In August of 2022, when the Navy green lit Fincantieri to begin building the first frigate, Rear Adm. Casey Moton, then the program executive officer for unmanned and small combatants, said the detail design was just over 80 percent complete.

Asked what’s driving the delays at Marinette, Downey cited the yard’s increased workload, difficulty hiring and keeping talent, and the varying stages of the three programs currently under construction there. The yard is finishing the end of the Littoral Combat Ship line, while also building Saudi Arabia’s multi-mission surface combatant and the U.S. Navy’s new frigate.

Downey said the attrition at Marinette is “significantly different” with the yard building those three programs compared to when it was only building the LCS.

The Navy selected Fincantieri Marinette Marine’s FREMM parent design in 2020 using the rapid requirements process developed by Naval Sea Systems Command. The service awarded the U.S. yard a fixed-price contract for the frigates.

What would become the Constellation-class (FFG-62) followed withering criticism from the late Sen. John McCain (R-Ariz.) of the LCS program. In part due to McCain’s consistent disapproval – he put the LCS on a wanted poster in 2016 – the Navy cut the LCS line and instead pursued a guided-missile frigate based on a parent design.

While the design was based on a long-serving warship, design agent Gibbs & Cox heavily modified the FREMM design to meet NAVSEA requirements, like tougher survivability standards than those of European navies, Navy officials have told USNI News.

At one point the Constellation design shared about 85 percent commonality with the original FREMM design, but the alterations have brought that commonality down to under 15 percent, a person familiar with the changes told USNI News.

Those changes have compounded the already challenged workforce issues at the Wisconsin shipyard, which has struggled to hire in both its blue and white collar workforce. To tackle the workforce shortfalls, the Navy plans to give Marinette $50 million for the surface combatant industrial base. The yard is using those funds to incentivize both its blue and white collar workforce with bonuses to stay at Marinette.

Fincantieri is currently on contract to build the first four frigates. The delivery dates for the second, third and fourth ships “are under review,” according to the Fiscal Year 2025 budget justification documents released last month.

https://news.usni.org/2024/04/02/constellation-frigate-delivery-delayed-3-years-says-navy
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Re: U. S. Navy
« Responder #853 em: Abril 15, 2024, 11:00:30 am »


Fincantieri Lays Keel Of First Constellation-Class Frigate

Fincantieri Marinette Marine held a keel laying ceremony for the future USS Constellation (FFG 62), April 12 in Marinette, Wisconsin.

Xavier Vavasseur  13 Apr 2024

https://www.navalnews.com/naval-news/2024/04/fincantieri-lays-keel-of-first-constellation-class-frigate/
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