Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial

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Cabeça de Martelo

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7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #721 em: Outubro 24, 2020, 06:04:25 pm »
Um NPO-LPD?

Esses gajos andaram aqui a tirar ideias
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #722 em: Outubro 24, 2020, 06:06:58 pm »
Isto é um sacrilégio, ter exocet num OPV !!!!
De notar a posição da peça avante.

https://luerssen-defence.com/wp-content/uploads/datasheets/opv-90-en.pdf

https://luerssen-defence.com/english-luerssen-opb-90/

Abraços

"Replenishment as sea"?  ???
Quer dizer que pode reabastecer outros navios, ou que pode ser reabastecido?

Muito provavelmente quer dizer que pode ser reabastecido.
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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NVF

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #723 em: Outubro 25, 2020, 03:21:48 am »
Um NPO-LPD?

Esses gajos andaram aqui a tirar ideias

Contrataram o Miguel como consultor.  :mrgreen:
Talent de ne rien faire
 
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tenente

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #724 em: Outubro 25, 2020, 10:36:45 am »
Um NPO-LPD?

Esses gajos andaram aqui a tirar ideias

Contrataram o Miguel como consultor.  :mrgreen:

Se foi o Miguel estou mais descansado pois cheguei a pensar ter sido o sr racional e teriamos autênticos tratados aqui colados a justificar as suas opções/decisões, um autêntico delírio.

Abraços
« Última modificação: Outubro 25, 2020, 10:44:27 am por tenente »
 

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tenente

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #726 em: Outubro 26, 2020, 04:31:26 pm »
https://www.navalnews.com/event-news/euronaval-2020/2020/10/euronaval-cmn-unveils-a-new-generation-of-vigilante-opvs/

alguns destes conceitos de OPV's são interessantes e poderiamos/deviamos incluir no nosso modelo, nos agora referidos, Batch III, algumas das caracteristicas que as fotos apresentam, por exemplo:
-Se não vai estar contemplado a colocação de um hangar porque não, reforçar o landing deck para helis até ás 10 Tons, e prolongá-lo até á popa ?
- O espaço que medeia entre a chaminé e o acesso do LD para a tolda, poderia ser modificado de modo a ali conseguir colocar pelo menos um par de contentores, conforme a foto do CL75 apresenta.
Para tal seria necessário colocar mais avante tanto o turco como a grua e as respectivas semirigidas Delta, mas de modo a que a grua conseguisse manobrar os contentores.
Seria uma melhoria qualitativa pois permitiria operar os helis, transportar e ter os contentores disponíveis, para desempenhar simultâneamente outras missões.







Situações caricatas como estas poder-se-iam evitar, pois o landing deck estaria disponivel para o transporte suspenso ou mesmo para operar os helis, expeditando o auxilio necessário ás populações afectadas.







Vigilante CL75 Mk II

The biggest variant of the new Vigilante II family retains all the features of the lighter CL65 Mk II and vastly improved them. With a length of 75m, the CL75 has a crew of up to 65 sailors and passengers.

Propulsion is provided by two to four diesel engines, while two electric motors allow the hybrid propulsion mode. The ship’s autonomy will be of 7.000NM (at 7 knots) or 8.500NM (at 12 knots).

The bridge of the Vigilante Mk II family offer a 360° view, increasing the performances in coast guard and rescue operations.
The main weapon can now rely on a 76mm gun. It is completed by two RCWS able to accommodate 30mm guns, alongside four manual machine guns. And if that is not punchy enough, this weaponry can be completed with a SAM or SSM launcher.

Very versatile by design, the CL75 Mk II feature a helicopter platform for 10 tonnes helicopters and heavy UAVs. Two 9m RHIB are on the aft ramp (under the helicopter platform), and one 7m RHIB on a A-frame davit. These locations will be compatible with USV and UUV.


The standard configuration of the CL75 Mk II includes four mission containers and a handling crane, three RHIB (2x9m and 1x7m), UAV facilities and an helicopter platform. The large rear area of the ship could be easily adapted to any customer’s needs, from oceanographic missions to heavily armed patrol.

Abraços
« Última modificação: Outubro 26, 2020, 05:07:02 pm por tenente »
 

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nelson38899

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #727 em: Outubro 26, 2020, 06:12:37 pm »
Corvette (NB: Corvettes are rarely used in European navies, which prefer frigates or
heavy patrol vessels.)
System name Manufacturer Number produced Average annualproduction
Gowind DCNS 1 (2010-2012) 0.5
K130 TKMS 5 (2004-2007) 1.7
Meko 100 TKMS 6 (2001-2010) 0.7
Meko 100 Gdynia (TKMS design) 1 (2001-2009) 0.1
Visby Kockums 5 (1996-2008) 0.4
Super Vita Elefsis 7 (2002-2013) 0.6
Comandante Cigala
Fulgosi
Fincantieri 4 (1999-2002) 1
Sirio Fincantieri 2 (2009-2011) 0.7
NPO 2000 Estaleiros Navais 4 (2005-2015) 0,4
Holland Damen 4 (2008-2012) 1
Sigma Damen 7+ (2005-2012) 1
Average European production
(1996-2015) 46+ 8

Offshore patrol vessel (NB: The OPV market is highly competitive. Only a few
platforms are built in European shipyards, and most of them are built locally with
European technical assistance. These figures strictly represent the OPV built in European
shipyards.)
System name Manufacturer Number produced Average annual production
Amazonas BAE Systems/VT 3 (2008-2010) 1
Knud Rasmussen Karstensens 2 (2005-2009) 0.5
Turva STX Finland 1 (2013-2014) 0.5
BAM Navantia 5 (2009-2015) 0.8
Arnomendi Vigo 2 (2000-2004) 0.5
Fulmar Gondan 1 (2005-2006) 0.5
Rio Segura Gondan 1 (2010-2011) 0.5
Rauma 2000 Aker Finnyards 4 (1998-2006) 0.5
River Vosper 4 (2001-2007) 0.6
Jura Ferguson and
Remontowa
2 (2005-2008) 0.6
Saettia MK4 Fincantieri 4 (2008-2010) 2
PV90 Babcock 2 (2012-2015) 0.6
Bigliani Intermarine 9 (2003-2007) 2.3
P130 Jasiri Gondan 1 (2005-2012) 0.1
OPV70 STX and Raidco 1 (2009-2011) 0.5
LFC 2005 Estaleiros Navais 5 (2012-2015) 1.6
Average European production
(1998-2015) 47 13

Alguém sabe o que são as LFC2005?
"Que todo o mundo seja «Portugal», isto é, que no mundo toda a gente se comporte como têm comportado os portugueses na história"
Agostinho da Silva
 

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dc

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #728 em: Outubro 26, 2020, 06:37:11 pm »
A LFC 2005 seriam, em teoria, as lanchas que os ENVC iam construir para substituir os Cacine, tendo entretanto vindo os Tejo para "tapar o buraco" deixado pelo seu adiamento.
 

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #729 em: Outubro 30, 2020, 10:07:47 am »
Houvesse visão e vontade...

Citar
22 OCTOBER 2020

Peruvian Navy surface fleet plan focuses on new OPVs
by Cesar Cruz Tantalean

As part of its plans to revamp its surface fleet, the Peruvian Navy (MGP) will focus on building up to three new offshore patrol vessels (OPVs) as its new priority, according to Admiral Fernando Cerdan, MGP commander in chief.

“[The] navy had recently approved the update of its long-term planning, which define several projects and objectives in the short and long term,” Adm Cerdan said on 8 October during a speech commemorating the navy’s anniversary.

“We had identified the need for off-shore patrol vessels, with helicopter carrying capability. The construction of up to three of these units at [the] SIMA shipyard is required.”

At the same ceremony, Peruvian President Martin Vizcarra confirmed the government’s support of the OPV project, noting, “We make the commitment to start, during the current government administration, the project of building two OPVs”.

Due to industrial capability limitations, the OPVs project is split between an initial two-ship batch, to be completed by 2023, and a follow-up unit to be contracted by 2022. While the navy-approved project includes all three ships, it will be up to the next elected administration, which will take office in July 2021, whether to buy the third ship.

The Navy’s OPV requirements include a displacement between 1,500 and 2,000 tonnes; a length between 80 and 100 m and a 10 to 14 m beam, with either a CODAD (Combined Diesel and Diesel) or a CODAG (Combined Diesel and Gas) propulsion system; and the capability to deploy at least two rigid-hull inflatable boats (RHIBs) and one helicopter, navy sources at Lima told Janes . The total per-ship cost could reach about USD85 million.

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/peruvian-navy-surface-fleet-plan-focuses-on-new-opvs
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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #730 em: Outubro 30, 2020, 10:15:03 am »
outra....

https://www.navalnews.com/naval-news/2020/10/tonga-receives-its-second-guardian-class-patrol-boat/

Citar
Twelve Pacific Island nations including Papua New Guinea, Fiji, the Federated States of Micronesia, Tonga, Solomon Islands, Cook Islands, Kiribati, Marshall Islands, Palau, Samoa, Tuvalu, Vanuatu and Timor Leste will receive the vessels through to 2023.

"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #731 em: Outubro 30, 2020, 01:04:56 pm »
Houvesse visão e vontade...

Citar
22 OCTOBER 2020

Peruvian Navy surface fleet plan focuses on new OPVs
by Cesar Cruz Tantalean

As part of its plans to revamp its surface fleet, the Peruvian Navy (MGP) will focus on building up to three new offshore patrol vessels (OPVs) as its new priority, according to Admiral Fernando Cerdan, MGP commander in chief.

“[The] navy had recently approved the update of its long-term planning, which define several projects and objectives in the short and long term,” Adm Cerdan said on 8 October during a speech commemorating the navy’s anniversary.

“We had identified the need for off-shore patrol vessels, with helicopter carrying capability. The construction of up to three of these units at [the] SIMA shipyard is required.”

At the same ceremony, Peruvian President Martin Vizcarra confirmed the government’s support of the OPV project, noting, “We make the commitment to start, during the current government administration, the project of building two OPVs”.

Due to industrial capability limitations, the OPVs project is split between an initial two-ship batch, to be completed by 2023, and a follow-up unit to be contracted by 2022. While the navy-approved project includes all three ships, it will be up to the next elected administration, which will take office in July 2021, whether to buy the third ship.

The Navy’s OPV requirements include a displacement between 1,500 and 2,000 tonnes; a length between 80 and 100 m and a 10 to 14 m beam, with either a CODAD (Combined Diesel and Diesel) or a CODAG (Combined Diesel and Gas) propulsion system; and the capability to deploy at least two rigid-hull inflatable boats (RHIBs) and one helicopter, navy sources at Lima told Janes . The total per-ship cost could reach about USD85 million.

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/peruvian-navy-surface-fleet-plan-focuses-on-new-opvs

O imobilismo desta gentinha, os tais grilos bem falantes, que nos vão, desgovernando, quanto a essas possibilidades de venda, e assim, ir internacionalizando os projectos Navais Nacionais, reativar a construção naval, promover o emprego e o investimento nos estaleiros Navais, é no minimo confrangedor. :bang:

Tantas oportunidades perdidas que dá dó.

Abraços

 
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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #732 em: Novembro 07, 2020, 02:41:25 pm »
https://www.facebook.com/tekever/posts/3518575351558714

Operação do TEK AR3 a partir da nova classe "fragata complexa".
Ao menos pode ser que o Tekever fique
 

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dc

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #733 em: Novembro 07, 2020, 03:04:21 pm »
Tenho que admitir, o design deste UAV tem uns traços meio "stealth".
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #734 em: Novembro 07, 2020, 03:21:28 pm »
https://www.facebook.com/tekever/posts/3518575351558714

Operação do TEK AR3 a partir da nova classe "fragata complexa".
Ao menos pode ser que o Tekever fique

Endurance -  up to 16 h
Operational Range - 100 km (54 NM)
Cruising speed - 85 km/h
Maximum Speed - 140 km/h
Operation Modes - Autonomous or assisted

 :G-beer2:
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