Marinha Norueguesa

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papatango

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #135 em: Junho 26, 2023, 09:26:47 am »
Grande parte das marinhas da Europa sofrem do mesmo problema.

Menos dinheiro, e a tentativa de criar esta ideia de fazer mais com menos, como se de repente todos os responsáveis da marinha se transformassem em magos da engenharia financeira.

Há um nivel de desperdicio que é impossível, ou quase impossível de impedir nas questões relacionadas com os gastos militares. Podem-se desenvolver medidas para conter custos e para cortar aqui e acolá.

Mas a médio e a longo prazo, todas as medidas podem ser contornadas e a inercia toma conta.

Esta lenta perda de eficiencia tem até um nome (não me lembro).
O resultado, é que o «fazer mais com menos» pode até funcionar durante um tempo, mas depois ... puff...

Em Portugal, até criámos uma novidade, que é «Fazer mais com nada» ...

Excentricidades lusitanas ... :mrgreen:
É muito mais fácil enganar uma pessoa, que explicar-lhe que foi enganada ...
Contra a Estupidez, não temos defesa
https://shorturl.at/bdusk
 
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Viajante

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #136 em: Junho 26, 2023, 02:04:42 pm »
Grande parte das marinhas da Europa sofrem do mesmo problema.

Menos dinheiro, e a tentativa de criar esta ideia de fazer mais com menos, como se de repente todos os responsáveis da marinha se transformassem em magos da engenharia financeira.

Há um nivel de desperdicio que é impossível, ou quase impossível de impedir nas questões relacionadas com os gastos militares. Podem-se desenvolver medidas para conter custos e para cortar aqui e acolá.

Mas a médio e a longo prazo, todas as medidas podem ser contornadas e a inercia toma conta.

Esta lenta perda de eficiencia tem até um nome (não me lembro).
O resultado, é que o «fazer mais com menos» pode até funcionar durante um tempo, mas depois ... puff...

Em Portugal, até criámos uma novidade, que é «Fazer mais com nada» ...

Excentricidades lusitanas ... :mrgreen:

Quem é o responsável financeiro, numa instituição pública, só vai conseguir descobrir muitos milhões de euros se fizer uma coisa muito simples: Orçamento de Base Zero!!!!!

Dá muito trabalho? Dá!
Mas descobrem muitos sacos azuis espalhados que podem ser aproveitados para o que é essencial! Haja vontade!

O que é o Orçamento Base Zero?
O que temos agora é o seguinte, gastou 1 milhão? Para o ano tem 1 milhão mais 1 ou 2% de aumento! E isto é um ciclo vicioso!!!!

O orçamento base zero acaba com o passado e passamos a fazer uma lista tipo merceeiro:
100 milhões para X
50 milhões para y
20 milhões para Z

Com um exercício destes, vão ver que tudo o que é acessório, ninguém vai ter coragem de meter no orçamento  :mrgreen:
 

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goldfinger

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #137 em: Setembro 22, 2023, 12:45:01 pm »
Noruega felicita a Navantia por la auditoría realizada a las fragatas de la clase F-310



Citar
La Dirección de Adquisiciones de Material del Ministerio de Defensa noruego ha felicitado a Navantia por «la excelente ejecución del contrato» relativo a la auditoría de configuración de las fragatas clase Fridtjof Nansen (F-310), encargo cuyas principales tareas finalizaron este presente año.

Los trabajos fueron encargados en enero del pasado ejercicio y consistieron en la realización de las auditorías de configuración de los mencionados buques —que fueron fabricados en el astillero de Ferrol en la primera década de los 2000— con el objetivo de integrar en la documentación de diseño todas las modificaciones introducidas por la Defensa nórdica en las fragatas desde que fueron entregadas.

Son unas actuaciones previas y necesarias para ejecutar posteriormente otros trabajos de modernización de los barcos, que fueron realizadas en plena coordinación entre la Dirección de Adquisiciones y Navantia, que cuenta con una oficina en Bergen.

Refuerzo

Para la compañía que preside Ricardo Domínguez, «la presente felicitación de NDMA se une al actual fortalecimiento en la relación entre el Ministerio de Defensa de Noruega y Navantia, como lo demuestran los adicionales contratos cursados, como el relativo a la Fase de Viabilidad del Programa de Modernización y el de Importantes Modificaciones (I-Mods) en las fragatas Nansen».
« Última modificação: Setembro 22, 2023, 12:45:26 pm por goldfinger »
A España servir hasta morir
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #138 em: Setembro 23, 2023, 03:52:22 pm »
Ou seja a Navantia é tão má, que eles pedem o apoio técnico e até agradecem. :mrgreen:
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 
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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #139 em: Novembro 10, 2023, 03:03:50 pm »
 

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"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
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Cabeça de Martelo

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #141 em: Setembro 24, 2024, 04:12:59 pm »
Norwegian shipyards compete for historic Navy frigate contract in 2029 modernization plan.
24 Sep, 2024

According to information published by Aftenposten on September 23, 2024, for the first time in 60 years, Norway could once again see frigates built domestically. However, at least three foreign shipyards are vying for the opportunity.


Artist rendering of the future Constellation class frigate. (Picture source: Fincantieri Marinette Marine)

The Vard Group made their case to Defense Minister Bjørn Arild Gram (Sp), presenting a model of the Constellation-class frigate, highlighting why Norway should opt for this American design.

Vard’s key argument lies in their connection to the American shipyard constructing the same frigates for the U.S. Navy. Both Vard and the U.S. yard share the same Italian parent company, Fincantieri.

If Norway’s new frigates are to be built domestically, Vard’s Tomrefjord facility is seen as the most likely location. The defense minister expressed satisfaction with the presentation but offered no promises. The competition is heating up, with 11 countries initially invited to bid, a list that will be narrowed to three or four by winter.

The frigate procurement is part of a broader modernization plan, with at least five new warships to be introduced starting in 2029. These vessels are projected to become one of Norway’s largest defense investments, potentially rivaling the F-35 fighter jet program. A single frigate could cost between 7 and 12 billion NOK, with total costs, including helicopters, weapons, and maintenance over several decades, approaching 100 billion NOK.

One key requirement is that the new frigates must excel in anti-submarine warfare, equipped with advanced sonar, torpedoes, and space for helicopters. The consensus is clear: this time, Norway must buy an off-the-shelf design already in production to meet tight timelines.

The strategic decision on which country to partner with for this project is critical. The new frigates will be procured, operated, and maintained in collaboration with a close ally, one whose strategic interests align with Norway's need to monitor the North Atlantic, home to Russia’s Northern Fleet bases.

Among the most likely candidates are the U.S. and the U.K., although France and the Netherlands/Belgium are also in the running. The potential designs include the American Constellation-class, the British Type 26, the French FDI, and the Dutch ASWF.

https://armyrecognition.com/news/navy-news/2024/norwegian-shipyards-compete-for-historic-navy-frigate-contract-in-2029-modernization-plan
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #142 em: Setembro 25, 2024, 06:51:55 am »
Oh picas anda cá ver isto
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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #143 em: Fevereiro 26, 2025, 08:20:42 am »
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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #144 em: Março 02, 2025, 10:03:13 am »
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #145 em: Março 08, 2025, 03:05:56 pm »
Type 26 Frigate choice dominates Norwegian public poll
By George Allison - March 8, 2025

According to a poll conducted by Nettavisen, nearly half of respondents—49%—favoured the UK as Norway’s preferred supplier for its next-generation frigates, significantly ahead of the United States, Germany, and France.
The poll, which gathered responses from almost 8,000 verified users, comes as the Norwegian government prepares to decide on its largest-ever naval defence investment.


The procurement will see at least five new frigates acquired to replace the aging Fridtjof Nansen-class vessels.

The UK’s overwhelming lead in the poll reflects the close security ties between Norway and Britain, particularly within NATO and the Joint Expeditionary Force (JEF). British warships, particularly the advanced Type 26 design, have been recognised for their cutting-edge anti-submarine warfare capabilities, a key requirement for Norway’s future fleet.

The United States, long considered a key ally, received significantly less support, highlighting concerns among some Norwegian politicians about the direction of US foreign policy under Donald Trump’s administration.

The choice of supplier has sparked political debate in Norway, particularly regarding whether the United States should remain a contender. Left-leaning parties, including the Socialist Left Party (SV) and the Red Party, argue that Norway should distance itself from US-built warships in favour of European alternatives.


“Norway and the USA do not share the same strategic interests,” said SV’s defence spokesperson Ingrid Fiskaa in comments to Nettavisen. “Trump’s ‘America First’ approach should serve as a warning for Norway to avoid further dependence on US defence suppliers.”

Red Party defence spokesperson Bjørnar Moxnes expressed similar concerns, referencing warnings from former NATO commanders and Norwegian defence officials about the long-term reliability of US security guarantees.

Meanwhile, Germany and France remain in the race.

Final Decision Approaching

The Norwegian government is expected to make its final selection later this year. With the UK winning nearly half the public vote, there is clear momentum behind British-built frigates as the preferred option. However, strategic, political, and economic considerations will ultimately shape the final decision.

The poll results underscore the strong defence ties between the UK and Norway, particularly as both nations focus on securing the North Atlantic and Arctic regions against growing threats.

https://ukdefencejournal.org.uk/type-26-frigate-choice-dominates-norwegian-public-poll/
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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LM

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #146 em: Março 09, 2025, 12:37:43 pm »
Lancha rápida de assalto SB90N (L4532) "Osternes", da Marinha da Noruega, exercício "Joint Viking" na costa Norte da Noruega, 06Mar2025. Versão customizada para a Noruega da plataforma sueca CB-90 ("Stridsbåt 90"). Mais info e mais fotos https://espada-e-escudo.blogspot.com/2025/03/lancha-rapida-de-assalto-da-noruega-em.html


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #147 em: Março 09, 2025, 02:03:09 pm »
Isso para nós seria uma coisa complicadissima e super complexa que exigiria meia dúzia de grupos de trabalho
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LM

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #148 em: Abril 12, 2025, 03:31:04 pm »
Citar
The Norwegian MoD is suing Navantia for 13,3 billion NOK for build defects on the frigate HNoMS Helge Ingstad, which sank after a collision with a civilian vessel in 2018.
https://www.forsvaretsforum.no/forsvarsdepartementet-fregatt-helge-ingstad/krever-13-milliarder-fra-helge-ingstad-verftet/432664
@nerdicdefence.bsky.social‬



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