Isto anda tudo um bocado desviado. Deve ser do sol na moleirinha e da cerveja gelada......Se os russos, ou qualquer outros, quiserem andar a gastar "gasoilo" ao largo da nossa costa podem fazer-lo, desde que não entrem nas nossas 12 milhas, nem andem a rebentar coisas.Quanto a existir sempre um rebocador nos grupos-tarefa russos penso que não será difícil chegar lá, mas já não digo nada :twisted: A questão que parece importante é: que raio de carga (ou pessoas) transportava esse navio que tenha levado a Rússia a reagir assim?
Citação de: "luis filipe silva"http://www.odin.fm/GPublisher/articles/45-m-v-Arctic-Sea-after-assault-in-Swedish-waters-disappeared-without-any-trace-enroute-Finland-----Algeria.aspNão consigo abrir.
http://www.odin.fm/GPublisher/articles/45-m-v-Arctic-Sea-after-assault-in-Swedish-waters-disappeared-without-any-trace-enroute-Finland-----Algeria.asp
m/v Arctic Sea after assault in Swedish waters disappeared without any trace enroute Finland – AlgeriaSaturday, August 08, 2009 More articles in Accidentsm/v Arctic Sea disappeared without any trace enroute Finland (Pietersaari) – Algeria. From July 29 no news from vessel, operator Solchart and crew relatives at a loss. In Russia such agencies, as Maritime Safety Service, Navy and Federal Security Service (KGB) are involved trying to find out what’s all about. Last known position July 29 somewhere off Portugal, ETA Algeria Bejaia August 4, starting from July 29 no communications with the vessel, she simply disappeared. If anybody knows anything please contact vmd@odin.tc or mob. +7 926 795 0365. Vessel was assaulted by 10 unknown persons in Swedish waters July 24, see Bloomberg news below, and keep in mind – news about assault were published only July 31, a week after attack.m/v Arctic Sea – IMO 8912792, dry cargo, dwt 4706, built 1991, flag Malta.July 31 (Bloomberg) -- Swedish police are investigating the suspected hijacking of a Finnish ship in Swedish territorial waters, in which the crew was tied up and assaulted while the pirates searched the cargo vessel. The Arctic Sea was en route to Algeria from Finland with timber when it was boarded between the Swedish islands of Oeland and Gotland in the Baltic Sea on July 24 by the group who identified themselves as police officers, Swedish police said in a statement today. The ship is owned by Oy Solchart Management AB, sails under Maltese flag, and has a crew of 15 Russians.
Quanto á diferença que faziam os subs, axo que nem me vou adiantar muito. Não falei nunca em atacar ninguém, era mais um garantir que esses navios estrangeiros não andavam completamente á vontade e sem vigilância em território que não é deles.. Era uma arma psicológica bastante grande.
Mas por acaso alguém disse que navegam sem controlo nas nossas 12 milhas?
Citação de: "luis filipe silva"Mas por acaso alguém disse que navegam sem controlo nas nossas 12 milhas?Luis filipe Silva, nem tal me passava pela cabeça.. Mas digamos que neste momento a nossa armada não é algo que sequer faça pensar 1 seg, os 4 navios da armada russa.. Seja qual for o tipo de navios.. Referi-me então aos submarinos, pois seriam a tal arma "invisivel" e poderosa o suficiente para que eles ficassem em mais sentido.. Não quero dizer com isso que a armada Russa venha prái com outro tipo de intenções que não o que eles dizem.. Mas digamos que o seguro morreu de velho, e que o que é nosso, é nosso..
Meu caro Crypter,É certo que os submarinos podem efectuar missões para além do estritamente militar e incorporarem um pouco o espírito da Marinha de duplo uso. Mas, não cheguemos a tanto! Os submarinos não servem para andar seguir navios mercantes, a começar logo pela velocidade...Passando ao modo como apresentou a sua ideia tenho a dizer o seguinte: Não sei se aprendeu na escola, mas ch não pode ser substituído por um x.
Os submarinos não servem para andar seguir navios mercantes, a começar logo pela velocidade...
Luis filipe Silva, nem tal me passava pela cabeça.. Mas digamos que neste momento a nossa armada não é algo que sequer faça pensar 1 seg, os 4 navios da armada russa.. Seja qual for o tipo de navios.. Referi-me então aos submarinos, pois seriam a tal arma "invisivel" e poderosa o suficiente para que eles ficassem em mais sentido.. Não quero dizer com isso que a armada Russa venha prái com outro tipo de intenções que não o que eles dizem.. Mas digamos que o seguro morreu de velho, e que o que é nosso, é nosso..
Presumo que nessa situação de vigilância seria mais correcto utilizar o P-3 ou até um CASA.Cumprimentos,
Citação de: "Get_It"Presumo que nessa situação de vigilância seria mais correcto utilizar o P-3 ou até um CASA.Cumprimentos,Ou não, as capacidades e os equipamentos não são os mesmos. para além do tempo que se consegue estar no local de acção. Por vezes a Intel é uma coisa demorada e de uma paciência de santo. Não é chegar com um P3 passar 2 horas no local e já temos e sabemos tudo do inimigo. É necessário acompanhá-lo durante por vezes dias e pacientemente retirar a informação pretendida e associá-la a comportamentos. Não é por ver surgir uma linha de frequência que sabe logo que equipamento foi estabelecido e porque é que foi. Isso é nos filmes, lá fora na vida real, onde o mar faz abanar o navio ou onde o sol é algo que só o homem do periscópio vê, as coisas são bem mais difíceis...
Medvedev orders search for missing Russian-crewed Arctic SeaMOSCOW, August 12 (RIA Novosti) - President Dmitry Medvedev has ordered measures to track a Finnish-owned cargo ship crewed by Russians, which was last sited off Portugal's Atlantic coast on August 1 and may have been hijacked, the Kremlin said.The order came after Solchart, the owner of the dry cargo vessel, requested Russian assistance to trace the ship on Tuesday. The relatives of the missing crew have also called on Russian authorities to help search for their loved ones.The Arctic Sea set off from Finland on July 23, carrying timber, and was due to arrive at the Algerian port of Bejaia on August 4.Some media reports said contact was lost with the ship on July 28, after masked men claiming to be police briefly seized the vessel in the Baltic Sea on July 24 tying the crew up and searching the vessel. A sailor was quoted by the media as saying the men left the ship after the 12-hour ordeal, and the Arctic Sea resumed its voyage.However, suspicions are growing that the crew member could have been threatened and that the ship was in fact hijacked.The vessel was reported to have been last seen by a Portuguese patrol boat.Media reports said the Arctic Sea, which flies the Maltese flag, had a crew of 13 sailors on board as of late March.Russia's Defense Ministry said later on Wednesday that it had dispatched Black Sea Fleet vessels now on a mission in the Atlantic to hunt for the cargo ship, and all search-and-rescue means, including satellite reconnaissance, have been deployed.One of the navy vessels, the Ladny frigate, has passed the Straits of Gibraltar and is on its way to where the Arctic Sea is believed to have been last sited.Portugal was reported to be carrying out its own search.
Something extraordinary happened to missing Atlantic ship - expertMOSCOW, August 10 (RIA Novosti) - A Russian maritime expert said on Monday that "something extraordinary" must have happened to a cargo ship that went missing off Portugal's Atlantic coast.The Russian maritime journal Sovfracht reported on Sunday that the Arctic Sea dry cargo vessel, expected to arrive at the Algerian port of Bejaia on August 4, was missing.It said "the vessel literally disappeared on July 28: there has been no communication, and neither the ship-owners nor the relatives [of the crewmembers]...have any information about its whereabouts."Sergei Gulev, head of the Russian Academy of Sciences Oceanic Studies Laboratory, said he did not believe that the ship could have been momentarily "sucked into the sea" or could have fallen apart: "It's not an airplane.""If it did not send a distress call, therefore, something extraordinary must have happened to it, which had nothing to do with any meteorological phenomena."He did not offer any other explanation.On July 24, people who claimed to be police stopped the Arctic Sea in the Baltic Sea, tied up the crew and searched the vessel for 12 hours. The Arctic Sea resumed its voyage after they left the ship.According to media reports, the Arctic Sea, which flies the Maltese flag, had a crew of 13 as of late March.