Armada Russa

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Re: Armada Russa
« Responder #585 em: Agosto 05, 2020, 11:38:54 am »

Parece um sitio que eu cá conheço :mrgreen:

A China ?  ;D

Portugal, mas de um modo ironico.
 
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Re: Armada Russa
« Responder #586 em: Agosto 14, 2020, 10:51:16 am »
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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Re: Armada Russa
« Responder #587 em: Agosto 18, 2020, 09:52:29 pm »
Fotos de hoje do Admiral Nakhimov

https://mobile.twitter.com/GrangerE04117/status/1295756034460381186





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Hoje, dia 18 de agosto, na Sevmash, ocorreu uma operação tecnológica ímpar para retirar o navio do projeto 11442 M da bacia de carga para o aterro do empreendimento.
A operação de retirada do navio do projeto 11442M - joalheria:com o auxílio de rebocadores, o cruzador passou pelos portões do balneário para a área de água do empreendimento. Este trabalho, em termos de grau de complexidade, não tem análogos na construção naval.
O diretor geral do Sevmash, Mikhail Budnichenko, o governador em exercício da região de Arkhangelsk, Alexander Tsybulsky, o comandante da Base Naval do Mar Branco, o contra-almirante Konstantin Kabantsov, os trabalhadores e especialistas do Sevmash observaram o que estava acontecendo.
Uma das etapas mais demoradas de reparo de navios foi concluída. Por trás da detecção de falhas e desmontagem de equipamentos de grande porte, estruturas de casco, preparação de instalações e instalação de novos equipamentos, materiais de isolamento, rotas de cabos, etc. Durante a reparação do navio, foi utilizada uma técnica inovadora relacionada com a modelação 3D dos equipamentos do navio.
No processo de reparos, os sistemas de suporte de vida do navio, armas radio-técnicas, energia do navio serão substituídos e atualizados, bem como os sistemas de mísseis e armas de artilharia do cruzador serão substituídos. Como resultado da modernização, o cruzador de mísseis nucleares pesados ​​Admiral Nakhimov terá características táticas e técnicas completamente novas e aumentará significativamente o potencial do componente de superfície da Marinha Russa.
Anteriormente, o Comandante-em-Chefe da Marinha Russa, Almirante Nikolai Evmenov, realizou uma reunião de trabalho sobre o andamento do reparo e modernização do cruzador. Na reunião, o Comandante-em-Chefe da Marinha ouviu relatórios dos chefes das diretorias especializadas do Alto Comando da Marinha sobre toda a gama de questões de modernização e reparo do Almirante Nakhimov TARK e definiu a tarefa de continuar a cooperação estreita com a United Shipbuilding Corporation em todas as etapas subsequentes de reparo e modernização do cruzador, seguindo estritamente o cronograma de trabalho *.
Para referência: TARK "Admiral Nakhimov", projeto 1144 "Orlan" até 1992 tinha o nome "Kalinin". Foi estabelecido em 17 de maio de 1983 no Estaleiro Báltico. Lançado em 25 de abril de 1986. Em 30 de dezembro de 1988, ele foi adicionado à força de combate da Marinha da URSS. Em 22 de abril de 1992, foi renomeado para "Almirante Nakhimov".

https://m.vk.com/aosevmash?from=bookmarks%253Ftype%253Dgroup
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Re: Armada Russa
« Responder #588 em: Agosto 20, 2020, 06:37:50 pm »

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Re: Armada Russa
« Responder #589 em: Setembro 04, 2020, 11:26:23 am »


Scale model of Kamov Ka-65 Minoga next-generation deck helicopter. The Minoga was being developed as a Ka-27 replacement under a Russian MoD contract awarded on November 28, 2014. (for illustration purpose only).

https://www.navalnews.com/naval-news/2020/08/russian-helicopters-to-development-new-shipborne-helicopter/#prettyPhoto
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Re: Armada Russa
« Responder #590 em: Setembro 04, 2020, 11:32:00 am »


Russia’s P-750B Small Attack Submarine Design By Malakhit Design Bureau
The United Shipbuilding Corporation displayed at Army-2020 forum a scale model of the new Serval-class P-750B submarine, the Independent Military Review writes.
Xavier Vavasseur 

Story by TASS Russian news agency

It is distinguished by more details than the submarine presented at the navy show in St. Petersburg last year. A part of the skin was withdrawn for the visitors to see the constructive specifics of the submarine and the changes introduced by Malakhit Design Bureau from July to December 2019 when the final concept was specified.

Serval P-750B has a displacement of 1400 tons and is equipped with an air-independent (anaerobic) power plant. It is a prospective submarine with numerous advanced solutions and technologies. The innovative approach of Malakhit manifested itself in the conceptual project completed in early 2020. 3D methods were used to calculate hydro dynamic characteristics and properly place equipment at an early state of the design.

Now it is necessary to specify the main technical solutions. Pipelines and cables are to be laid. 3D modeling will simplify the job. Construction materials, including metal alloys and composites are to be specified for the hull and the interior.

Serval is distinguished from all Russian non-nuclear subs by a gas turbine which replaced the classical diesel generator and a battery to power the electric engine. The idea is not new, but so far nobody succeeded to implement it although gas turbines are broadly used on surface warships.

The advantages of a gas turbine include its compact size, a high specific power and excellent acceleration rate. Modern gas turbines have a high resource. They are expensive in production, but can decrease life cycle costs.

Malakhit paid specific attention to safe operation. The power plant uses exhaust gasses enriched with oxygen instead of the atmospheric air. They are to be cooled and purified by the so-called Dewar vessels. P-750B power plant is rated as air-independent.

The submarine has a propulsion electric motor of 2500 HP (three-day underwater navigation with the battery) and a pair of diesel gas turbines of 450 KW each. They provide a speed of 10-12 knots.

The turbines operate in two regimes. The first one is for surfaced and the second one is for submerged position. The power plant consumes atmospheric air in the former case and liquid oxygen from cryogenic storage of Dewar vessels in the latter case. They freeze the exhaust gasses and there is no need to discharge them into the atmosphere. P-750B with a displacement of 1400 tons can sail 1200 miles underwater at an economical speed of four knots and maximum depth of 300 meters.

P-750B is a small displacement multirole submarine for coastal operations. The main weapons include torpedo and cruise missile launchers. The sub will interact with unmanned underwater craft.

The innovative solutions include replaceable modular payload: weapons, self-defense means, groups of underwater propulsion means and unmanned vehicles. The payload will be carried outside the solid hull. The concept opens new capabilities, as the payload will change before the sortie according to the missions.

P-750B complements previous Malakhit designs of Piranha small coastal submarines (Piranha-M, Piranha-T, Piranha-T1, P-550E, P-650E and others) with a displacement of 220 — 1450 tons. They defend coastal and sea borders by covert patrol and destroy single warships and submarines by torpedoes. The submarines can lay mines and strike at coastal targets. They can engage in reconnaissance and provide guidance to the fleet and aviation. Some Piranha submarines can engage in special operations and carry 6-8 combat divers.

The submarines of Malakhit have highly automatic controls. P-650E sub with a displacement of 720 tons (full displacement of 870 tons) has a nine-man crew. P-750B with a displacement of 1400 tons has a crew of 18-20 people.

P-750B differs from P-650E by a longer cruising range without surfacing, a higher speed and powerful arms, including Kalibr missiles (CLUB-S export option).

Over 30 years ago, the Soviet Navy received MC-520 Piranha subversion submarine of project 865. It had a titanium hull and could operate in shallow and coastal waters at a depth of 10-200 meters. It could carry a pair of 400mm torpedoes or mines, however, the main mission was not related to strikes and mining of seaports. Piranha was designed to deliver combat swimmers with weapons and evacuate them after the mission.

The design began in 1974. The rough design was approved in 1981 and project documentation was finalized two years later. The construction began in 1984.

The 30-meter long submarine of project 865 had a displacement of 220 tons. The diesel generator of 160 KW and propulsion electric engine of 65 KW developed a speed of seven knots. Autonomous navigation was ten days and the cruising range was close to a thousand miles.

Besides a three-man crew, Piranha could carry six combat swimmers. They left the submarine through a docking chamber. The noise was decreased due to resin coating of the outside hull and the placement of the diesel generator, fans and compressors on a separate shock-absorbing platform.

https://www.navalnews.com/naval-news/2020/09/russias-p-750b-small-attack-submarine-design-by-malakhit-design-bureau-part-2/
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Artigo 308º

Traição à Pátria

Quem, por meio de violência, ameaça de violência, usurpação ou abuso de funções de soberania:

a) Tentar separar da Mãe-Pátria, ou entregar a país estrangeiro ou submeter à soberania estrangeira, todo o território português ou parte dele
 

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Re: Armada Russa
« Responder #593 em: Setembro 08, 2020, 10:50:31 am »
Fotos de hoje do Admiral Nakhimov

https://mobile.twitter.com/GrangerE04117/status/1295756034460381186





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Hoje, dia 18 de agosto, na Sevmash, ocorreu uma operação tecnológica ímpar para retirar o navio do projeto 11442 M da bacia de carga para o aterro do empreendimento.
A operação de retirada do navio do projeto 11442M - joalheria:com o auxílio de rebocadores, o cruzador passou pelos portões do balneário para a área de água do empreendimento. Este trabalho, em termos de grau de complexidade, não tem análogos na construção naval.
O diretor geral do Sevmash, Mikhail Budnichenko, o governador em exercício da região de Arkhangelsk, Alexander Tsybulsky, o comandante da Base Naval do Mar Branco, o contra-almirante Konstantin Kabantsov, os trabalhadores e especialistas do Sevmash observaram o que estava acontecendo.
Uma das etapas mais demoradas de reparo de navios foi concluída. Por trás da detecção de falhas e desmontagem de equipamentos de grande porte, estruturas de casco, preparação de instalações e instalação de novos equipamentos, materiais de isolamento, rotas de cabos, etc. Durante a reparação do navio, foi utilizada uma técnica inovadora relacionada com a modelação 3D dos equipamentos do navio.
No processo de reparos, os sistemas de suporte de vida do navio, armas radio-técnicas, energia do navio serão substituídos e atualizados, bem como os sistemas de mísseis e armas de artilharia do cruzador serão substituídos. Como resultado da modernização, o cruzador de mísseis nucleares pesados ​​Admiral Nakhimov terá características táticas e técnicas completamente novas e aumentará significativamente o potencial do componente de superfície da Marinha Russa.
Anteriormente, o Comandante-em-Chefe da Marinha Russa, Almirante Nikolai Evmenov, realizou uma reunião de trabalho sobre o andamento do reparo e modernização do cruzador. Na reunião, o Comandante-em-Chefe da Marinha ouviu relatórios dos chefes das diretorias especializadas do Alto Comando da Marinha sobre toda a gama de questões de modernização e reparo do Almirante Nakhimov TARK e definiu a tarefa de continuar a cooperação estreita com a United Shipbuilding Corporation em todas as etapas subsequentes de reparo e modernização do cruzador, seguindo estritamente o cronograma de trabalho *.
Para referência: TARK "Admiral Nakhimov", projeto 1144 "Orlan" até 1992 tinha o nome "Kalinin". Foi estabelecido em 17 de maio de 1983 no Estaleiro Báltico. Lançado em 25 de abril de 1986. Em 30 de dezembro de 1988, ele foi adicionado à força de combate da Marinha da URSS. Em 22 de abril de 1992, foi renomeado para "Almirante Nakhimov".

https://m.vk.com/aosevmash?from=bookmarks%253Ftype%253Dgroup


The battlecruiser Admiral Nakhimov will become the most powerful surface combatant in the world when she emerges from a major modernisation programme in 2022/3. Cruise missiles are becoming the Russian Navy’s main weapons, Nakhimov will have 174 VLS tubes for a mix of Zircon hypersonic CM and Kalibr LACM or Onniks ASCM. (Photo Sevmash)

https://www.savetheroyalnavy.org/a-gap-in-the-shield-the-cruise-missile-threat-to-the-uk/
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Re: Armada Russa
« Responder #594 em: Setembro 09, 2020, 12:58:28 pm »
Tubos de torpedos do destroyer Marshal Shaposhnikov

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Re: Armada Russa
« Responder #595 em: Setembro 16, 2020, 10:12:18 am »

The dry dock of the Zvezda shipbuilding complex in its final stage of construction work. Bolshoi Kamen (Primorsky Territory), September 2020 (c) SSK "Zvezda"

One Of The Wolrd’s Largest Dry Dock Is Taking Shape In Eastern Russia

As reported on September 4, 2020 by the Russian shipyard "Zvezda" (SSK Zvezda), the company is completing the construction of one of the largest dry dock in the world. Commissioning works are underway.

Nathan Gain  14 Sep 2020

A unique hydraulic structure measuring 485 by 114 meters and a depth of 14 meters provides unlimited opportunities for the construction of ships of any size and complexity. Such dry dock meets the size requirements to build large aircraft carrier designs. The dry dock will be commissioned four years earlier than originally scheduled.

According Russian media, Zvezda’s engineers, in cooperation with Rostekhnadzor and Russian State experts, are checking the dry dock and equipment of the facility to ensure that machinery and mechanisms are ready for operation.


The dry dock of the Zvezda shipbuilding complex in its final stage of construction work. Bolshoi Kamen (Primorsky Territory), September 2020 (c) SSK “Zvezda”

Work was previously carried out to fill the dry dock with water in order to control the filtration of the hydraulic structure in a normal mode. The dry dock doors were brought in and installed. They separate the dock chamber from the water area, the bottom of which is located below the water level. A specific gate was installed on the dock, which will allow dividing the dock area into separate independent compartments for the construction of several ships at once. Four tower cranes with a lifting capacity of 60 tons and a crane with a lifting capacity of 1200 tons were installed.

Zvezda shipyard is being created in the Far Eastern Russia by a consortium of investors led by Rosneft on behalf of the Russian President Vladimir Putin. Following assets have already been put into operation: a hull production unit, painting shops, an open heavy outfitting berth with a fleet of unique cranes and an advanced ship-transport system, and a transfer dock.

https://www.navalnews.com/naval-news/2020/09/one-of-the-wolrds-largest-dry-dock-is-taking-shape-in-eastern-russia/
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« Responder #596 em: Setembro 22, 2020, 06:04:22 pm »
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« Responder #597 em: Setembro 23, 2020, 04:10:30 pm »
Un buque de guerra de la Armada rusa choca contra un buque mercante en el Báltico.

Citar
Una fragata de la marina rusa ha chocado con un barco mercante en la entrada del Báltico esta mañana. El accidente ha ocurrido en medio de una espesa niebla. Los detalles aún están aflorando.

La colisión ha sido confirmada por el Ministerio de Defensa danés.

El buque de guerra ruso, que aún no ha sido identificado, parece que no tenía el sistema AIS (Sistema de Información Automatizado) activado. El AIS está diseñado para ayudar a evitar las colisiones.

El buque de guerra chocó con el Ice Rose (OMI: 8311106), un buque frigorífico de 12.401 toneladas brutas que transporta contenedores. El buque mercante está ahora anclado al sur del Puente de Oresund, que se extiende a lo largo de la entrada del Báltico. El puente que conecta Dinamarca y Suecia.

Según los datos de MarineTraffic, varios buques de vigilancia, prácticos del puerto y de rescate están presentes. Entre ellos se encuentran el buque patrulla de clase Diana de la marina danesa HDMS Najaden (P523) y el buque de rescate sueco Elsa Johansson.

Citar
A su vez, el servicio de prensa de la Flota Rusa del Báltico comunicó que el miércoles 23 de septiembre el barco frigorífico Ice Rose chocó contra el buque antisubmarino Kazanets de la Flota Rusa del Báltico en condiciones de baja visibilidad.

«Esta mañana (miércoles), durante el cruce de la zona de estrecho en el mar Báltico en condiciones de baja visibilidad, se produjo una colisión entre el buque frigorífico Ice Rose bajo bandera de las Islas Marshall, y el buque antisubmarino Kazanets de la Flota Rusa del Báltico», detalló la nota.

Como consecuencia, el buque militar ruso sufrió una brecha por encima de la línea de flotación y actualmente está regresando a su puerto base en la ciudad de Baltiysk.

«Una comisión de la Flota del Báltico abrió una investigación para aclarar las circunstancias de lo sucedido», agrega la nota de la Flota Rusa del Báltico.



« Última modificação: Setembro 23, 2020, 04:11:44 pm por goldfinger »
A España servir hasta morir
 
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« Responder #598 em: Outubro 22, 2020, 09:52:12 am »

Admiral Kasatonov
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NPO "Piloto Pardo" da Armada Chilena

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Kortenaer da Armada dos Emirados Arabes Unidos

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por Rui Elias
Patrulhas para a Armada: Programa (extracto)

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