A-400 M

  • 416 Respostas
  • 167066 Visualizações
*

Cabeça de Martelo

  • Investigador
  • *****
  • 23433
  • Recebeu: 4314 vez(es)
  • Enviou: 3050 vez(es)
  • +3280/-4591
Re: A-400 M
« Responder #405 em: Setembro 13, 2024, 12:26:26 pm »


Qual seria a função deste A400m? AWACS, ISTAR?
Contra a Esquerda woke e a Direita populista marchar, marchar!...

 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3931
  • Recebeu: 2688 vez(es)
  • Enviou: 772 vez(es)
  • +1420/-1298
Re: A-400 M
« Responder #406 em: Setembro 13, 2024, 12:38:14 pm »
Sería el equivalente a un RC135, aunque se habla de que también se combine con AWACS.

Sería una mezcla de RC135/SENTRY/JSTARS.

Es solo un proyecto muy verde, puede acabar de cualquier cosa...o ni empezar
A España servir hasta morir
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: Cabeça de Martelo

*

Get_It

  • Investigador
  • *****
  • 2621
  • Recebeu: 713 vez(es)
  • Enviou: 498 vez(es)
  • +873/-833
Re: A-400 M
« Responder #407 em: Dezembro 10, 2024, 09:25:27 am »
Una ex república soviética se suma al club de operadores del avión A400M: Kazajistán
(10 de Dezembro de 2024)
Citação de: Ginés Soriano / InfoDefensa
El Ministerio de Defensa de la República de Kazajstán ha recibido su primer avión de transporte militar A400M, de los dos que encargó a Airbus en septiembre de 2021. Con esta entrega, de la que el departamento kazajo informó el jueves, la antigua república soviética se convierte el noveno operador de este avión de desarrollo europeo.

El A400M número de producción MSN139, en manos ya de las Fuerzas Armadas de Kazajistán, despegó por primera vez el pasado junio, tras su ensamblaje en las instalaciones que Airbus Defence and Space tiene en San Pablo, Sevilla.

El programa A400M se puso en marcha en 2003 por siete miembros de la OTAN (Reino Unido, Francia, Alemania, España, Turquía, Bélgica y Luxemburgo). La ex república soviética de Kazajistán es el segundo cliente de exportación, tras Malasia. El país de Asia Central encargó dos A400M en septiembre de 2021.

[continua]
Fonte: https://www.infodefensa.com/texto-diario/mostrar/5100572/ex-republica-sovietica-suma-club-operadores-avion-a400m-kazajistan

Cumprimentos,
:snip: :snip: :Tanque:
 

*

Vicente de Lisboa

  • Especialista
  • ****
  • 1086
  • Recebeu: 216 vez(es)
  • Enviou: 90 vez(es)
  • +76/-34
Re: A-400 M
« Responder #408 em: Dezembro 10, 2024, 12:08:53 pm »
Existissem em Portugal jornalistas de Defesa e podiam perguntar ao putativo candidato presidencial Portas o que acha hoje deste projeto de que retirou Portugal.
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: P44

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 20994
  • Recebeu: 7112 vez(es)
  • Enviou: 8117 vez(es)
  • +8129/-13164
Re: A-400 M
« Responder #409 em: Dezembro 10, 2024, 01:42:37 pm »
Existissem em Portugal jornalistas

Corrigido
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 8711
  • Recebeu: 1858 vez(es)
  • Enviou: 816 vez(es)
  • +1079/-10753
Re: A-400 M
« Responder #410 em: Dezembro 10, 2024, 01:56:46 pm »
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

*

Get_It

  • Investigador
  • *****
  • 2621
  • Recebeu: 713 vez(es)
  • Enviou: 498 vez(es)
  • +873/-833
Re: A-400 M
« Responder #411 em: Janeiro 21, 2025, 10:00:33 am »
First Indonesian A400M takes shape
(20 de Janeiro de 2025)
Citação de: Scramble
Work is underway on the first of two Airbus A400M transport aircraft ordered by the Tentara Nasional Indonesia-Angkatan Udara (TNI-AU, Indonesian Air Force).

Currently being constructed at Airbus' Seville plant, the first delivery is scheduled for late 2025. The construction number of the first A400M is 148.

The A400M will bolster Indonesia’s Hercules fleet, particularly for aerial refueling missions, which currently rely on a single KC-130B aircraft.

Initially, in 2018, the plan was to procure two aircraft for use in disaster relief missions as civil aviation assets, with support from the TNI-AU.

By 2021, the defence budget for the two aircraft was approved, and the contract signed with Airbus included an option for four additional units.
Fonte: https://www.scramble.nl/military-news/first-indonesian-a400m-takes-shape

Vídeo no Twitter/X: https://x.com/AirbusDefence/status/1881174453348192511

Cumprimentos,
:snip: :snip: :Tanque:
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: Pneucareca

*

MMaria

  • Especialista
  • ****
  • 1093
  • Recebeu: 159 vez(es)
  • Enviou: 296 vez(es)
  • +41/-1709
Re: A-400 M
« Responder #412 em: Janeiro 26, 2025, 05:15:00 pm »
Oportunidade para fazer-se de um avião 'de verdade', com grife e a preço de saldo:

França e Espanha consideram reduzir pedidos do Airbus A400M, enquanto Polônia demonstra interesse no avião

https://www.aereo.jor.br/2025/01/25/franca-e-espanha-consideram-reduzir-pedidos-do-airbus-a400m-enquanto-polonia-demonstra-interesse-no-aviao/

 c56x1
Duvidar faz-te pensar... acreditar sem duvidar faz-te um fanático.
 

*

LuisPolis

  • Investigador
  • *****
  • 1270
  • Recebeu: 413 vez(es)
  • Enviou: 619 vez(es)
  • +341/-3310
Re: A-400 M
« Responder #413 em: Fevereiro 20, 2025, 11:13:48 am »
Luxemburgo queixa-se dos custos de operação e a Airbus põe em causa o projecto.

Citar
Luxembourg spent €420 million to buy and operate one A400M

https://www.luxtimes.lu/businessandfinance/airbus-casts-doubt-on-future-of-military-plane-amid-order-dearth/42208728.html
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3931
  • Recebeu: 2688 vez(es)
  • Enviou: 772 vez(es)
  • +1420/-1298
Re: A-400 M
« Responder #414 em: Junho 27, 2025, 06:21:38 am »
A España servir hasta morir
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3931
  • Recebeu: 2688 vez(es)
  • Enviou: 772 vez(es)
  • +1420/-1298
Re: A-400 M
« Responder #415 em: Julho 10, 2025, 01:23:27 pm »
Citar
The Airbus A400M Atlas, known for its impressive payload capacity of up to 37 tons and versatile cargo hold, has already proven itself capable of transporting various armored vehicles such as the GTK Boxer. The Puma IFV, with its modular armor and advanced protection levels, required partial disassembly to remain within weight and dimension limits. Unlike lighter wheeled vehicles, the Puma’s tracked chassis and heavier protection packages posed a greater challenge for airlift. During this two-day operation, the vehicle was carefully pulled into the aircraft using the A400M’s onboard winch system, while hydraulically extendable stabilizers ensured the landing gear remained within safe stress limits, a crucial detail for maintaining the aircraft’s structural integrity during loading and flight.

Level A (Basic Configuration):
31.4 tons (69,225 lb). This configuration is designed for rapid deployment via A400M aircraft and is immediately operational upon unloading.

A España servir hasta morir
 

*

Lusitano89

  • Investigador
  • *****
  • 26007
  • Recebeu: 3462 vez(es)
  • Enviou: 269 vez(es)
  • +1814/-1736
Re: A-400 M
« Responder #416 em: Julho 13, 2025, 02:46:00 pm »