Substituição dos Lynx

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tenente

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #690 em: Novembro 27, 2020, 04:23:24 pm »
como já aqui foi referido pelo, NVF, se os sete lynx mais modernos da BundesMarine fossem adquiridos, já não seria mal de todo, pois  como o reequipamento da Marinha está a ser encarado e concretizado.....



Abraços
« Última modificação: Novembro 27, 2020, 04:24:43 pm por tenente »
 

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mafets

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #691 em: Novembro 27, 2020, 04:39:10 pm »
como já aqui foi referido pelo, NVF, se os sete lynx mais modernos da BundesMarine fossem adquiridos, já não seria mal de todo, pois  como o reequipamento da Marinha está a ser encarado e concretizado.....



Abraços

Era muito bom. Mas se fossem só 3 para ficarmos com 8 já não era mau. Pelo menos davam para todas as fragatas.  ;)





Cumprimentos.

P.S. Temos sempre a opção Seahawk  c56x1



« Última modificação: Novembro 27, 2020, 04:41:18 pm por mafets »
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

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tenente

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #692 em: Novembro 27, 2020, 04:50:48 pm »
como já aqui foi referido pelo, NVF, se os sete lynx mais modernos da BundesMarine fossem adquiridos, já não seria mal de todo, pois  como o reequipamento da Marinha está a ser encarado e concretizado.....



Abraços

Era muito bom. Mas se fossem só 3 para ficarmos com 8 já não era mau. Pelo menos davam para todas as fragatas.  ;)





Cumprimentos.

P.S. Temos sempre a opção Seahawk  c56x1





Pois temos, e seria uma excelente escolha.

Abraços
 

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Lightning

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #693 em: Novembro 27, 2020, 10:47:50 pm »
como já aqui foi referido pelo, NVF, se os sete lynx mais modernos da BundesMarine fossem adquiridos, já não seria mal de todo, pois  como o reequipamento da Marinha está a ser encarado e concretizado.....



Abraços

Era muito bom. Mas se fossem só 3 para ficarmos com 8 já não era mau. Pelo menos davam para todas as fragatas.  ;)





Cumprimentos.

P.S. Temos sempre a opção Seahawk  c56x1





Pois temos, e seria uma excelente escolha.

Abraços

Para operar a partir de terra?  :mrgreen:
 

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typhonman

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #694 em: Novembro 27, 2020, 11:00:22 pm »
Pois, é que o deck não aguenta os SH-60, quer nas BD quer nos chaços, VDG.
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nelson38899

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #695 em: Dezembro 28, 2020, 11:07:12 pm »
Aí vem eles, o primeiro está em fase de aprontamento!
"Que todo o mundo seja «Portugal», isto é, que no mundo toda a gente se comporte como têm comportado os portugueses na história"
Agostinho da Silva
 

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P44

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #696 em: Dezembro 29, 2020, 11:31:43 am »
Por isso é que vocês depois têm tantas desilusões, passam a vida a delirar

Façam mas é como eu, que já não espero nada
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 
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JohnM

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #697 em: Fevereiro 27, 2021, 05:20:53 pm »
Desenvolvimentos possivelmente interessantes... e se os Wildcat quase novinhos da RN acabarem para venda?

https://www.navylookout.com/axing-the-royal-navys-wildcat-helicopters-still-an-option-for-the-integrated-review/
 

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tenente

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #698 em: Fevereiro 27, 2021, 07:34:41 pm »
Desenvolvimentos possivelmente interessantes... e se os Wildcat quase novinhos da RN acabarem para venda?

https://www.navylookout.com/axing-the-royal-navys-wildcat-helicopters-still-an-option-for-the-integrated-review/

Strike Deep
The 28 Wildcat HMA2 helicopters in service with the RN are a key enabler for the surface fleet. They are multi-role aircraft employed on anti-shipping and anti-submarine missions. More routinely, they perform reconnaissance and force protection work together with personnel and stores transfers, and search & rescue duties. The Wildcat AH1 is operated by the Army in the battlefield reconnaissance role and aircraft are assigned to the Commando Helicopter Force in support of the Royal Marines. Wildcats are also part of the Maritime Interdiction (MI) Flight held an exceptionally high readiness available to UK Special Forces, for counter-narcotics, counter-piracy and maritime counter-terrorism operations. (See our in-depth article about the history and role of the Wildcat).


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The most obvious loss in capability would be as a missile platform. The Martlet Lightweight-Multi-Role Missile is on the cusp of entering service and Wildcat aircrew are currently beginning to train with the new weapon. This affordable and effective missile is an important new layer of protection for the fleet from asymmetric threats and small boat swarms, particularly in littoral waters. The Sea Venom missile is also due to enter service on the Wildcat from 2022 and provides a stand-off capability to counter FIAC and small combatants up to corvette size. Funds already invested in Martlet and Sea Venom integration would be wasted, and at a time when the RN already lacks adequate anti-ship capabilities, the loss of the platform for these missiles would further eat away at credibility. Wildcat has limited ASW capability, not fitted with dipping sonar to localise contacts but it can still deliver a Sting Ray torpedo when cued onto the target by other assets.

Removal of Wildcat would place a further burden on the already over-worked Merlin fleet which comprises just 30 x Mk2 anti-submarine/Crowsnest aircraft and 28 x Mk4 troop transport/logistics aircraft. Frigates and destroyers deploying independently are especially reliant on their embarked helicopter and there are unlikely to always be enough Merlins to go around.

A large number of skilled aircrew and supporting engineers have dedicated a good part of their professional lives to making Wildcat a success. Morale in the Fleet Air Arm would not be enhanced by disbanding 815, 825 and 847 Naval Air Squadrons, although some of the people could be offered other roles within the RN or transfer to Merlin squadrons. On the industrial side, Leonardo supports the aircraft under the 5-year, £271M Wildcat Integrated Support & Training (WIST) contract. This was signed in 2017 and is due for renewal, being critical to the company and the 500 people employed at RNAS Yeovilton and at the Yeovil plant. Wildcat has not been a great export success and Leonardo Helicopters future in the UK is already uncertain.

Not remotely an equivalent of the Wildcat with its load of up to 20 Martlets, but the Schiebel’s CAMCOPTER S-100 RWUAS would be a fraction of the cost. It has a range of up to 200 km and can be used for surveillance or could be ‘weaponised’ with two Martlets.
Filling the gap

The reconnaissance and surveillance roles of the Wildcat could potentially be a least partially performed by small uncrewed systems.
The RN currently has no Rotary Wing Uncrewed Air Systems (RWUAS) in service but there are various options of different sizes and capabilities that could be purchased off the shelf. A demonstration of the SW-4 Solo optionally piloted helicopter was conducted by Leonardo as long ago as 2013. An aircraft like the Solo, potentially large enough to perform the personnel transport, special forces delivery and SAR roles is almost as large as a Wildcat and it’s hard to see how this would deliver substantial savings. Using RWAS in combat roles would present another level of complexity and cost, whatever the platform selected. Autonomous systems are sure to improve their capabilities in the next decade but for now, having a human in the cockpit is the only realistic way to conduct many missions.

Sea Venom could potentially be integrated with the Merlin but the aircraft already has more than enough tasks without adding anti-ship responsibilities. The RN will need to replace the Merlin fleet in the 2030s and rather than develop an entirely new aircraft from scratch, perhaps replacing Merlins with Merlins could be the answer. Deleting the Wildcat may, at least, provide headroom in the budget for the Merlin replacement plan.

Teeth v tail
Retiring elderly frigates for which there are not enough crew might just be tolerable, but removing Wildcat would appear to be a desperate measure that cannot be justified in the context of force modernisation. A more ruthless approach to non-front line costs must surely be considered. For example, the Continuity of Education Allowance (CEA) costs the MoD around £90M per year (equivalent to running 3 frigates). This scheme provides up to £20,000 for personnel to send their children to private boarding schools. This was perhaps a sensible measure when dreamed up in the 1950s, at the time large numbers had lengthy overseas tours but today the majority of claimants, predominantly senior officers, have stable UK postings and don’t move around as much as in the past.


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While it is important that the right kind of conditions of service, perks and pensions are maintained to attract and retain people, particularly at more junior levels, there are other areas of support, administration and benefits that perhaps should be on the chopping block ahead of frontline capability. At this point, the deletion of Wildcat is not certain but even being forced to consider such an option, demonstrates that the management of UK defence still has a long way to go to get its house in order.


A ver vamos o que vai acontecer mas eu não estou a ver a Marinha gastar mais de 100 milhões em meia dúzia de wildcats, e isto se forem colocados á venda, pois, de certeza que outros operadores, se irão colocar na frente da fila para adquirir mais umas unidades e, os que sobrarem, se sobrarem, então sim, poderão ser adquiridos, mas não nos estou a ver com unhas para tocar essa viola !

Abraços
« Última modificação: Fevereiro 27, 2021, 07:35:58 pm por tenente »
 

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dc

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #699 em: Fevereiro 27, 2021, 08:19:52 pm »
Era uma excelente compra, ficávamos logo com o problema da substituição dos Lynx resolvido. Menos um programa para a década de 30. Mas não creio que tal se sucedesse. Estamos no mesmo país que não quis desembolsar a quantia necessária para o Wave Ruler, e substituir o Bérrio, assunto este extremamente urgente. A substituição dos Lynx, será aos olhos dos especialistas, ainda menos prioritário.
 

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NVF

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #700 em: Fevereiro 28, 2021, 04:59:27 am »
Se isto for para a frente vai haver uma abundância de Wildcats no mercado, já que provável que os sul-coreanos dispensem os seus prematuramente.
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typhonman

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #701 em: Fevereiro 28, 2021, 10:02:21 am »
Esqueçam, a 20 milhões por unidade. ::) ::)
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Charlie Jaguar

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #702 em: Fevereiro 28, 2021, 10:27:42 am »
Wildcats, pois...

Já vi que continuamos todos a ser uns românticos e optimistas incorrigíveis. Também só assim se explica quase 300 páginas no tópico do "navio mistério".  :mrgreen: ::)
« Última modificação: Fevereiro 28, 2021, 10:28:35 am por Charlie Jaguar »
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

         "PER ASPERA AD ASTRA"
               (Por Caminhos Árduos, Até Às Estrelas)
 
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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #703 em: Março 01, 2021, 10:04:21 am »
O pessoal já não batia muito bem da moleirinha, e o confinamento só veio agravar a situação  :mrgreen:
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Red Baron

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Re: Substituição dos Lynx
« Responder #704 em: Abril 08, 2021, 11:43:57 am »


Vamos ver se na altura já temos meios nossos ou temos de voltar a pedir a Alemanha.