Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial

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tenente

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #705 em: Outubro 11, 2020, 12:30:44 pm »
Quando acontecer aos dois CIWS, que temos armazenados há canos, o mesmo que se está actualmente a passar com os KA-32, IE,os custos para os colocar operacionais, são tão elevados que tal operação é proibitiva, então, algum iluminado dirá que se deviam ter colocado nos dois NPO, desarmados que a Marinha vai tendo.

Abraços

Não, um CIWS em full automático(não deve haver dinheiro para consolas para o controlar) é muito assustador para um OPV.

só pode ser mesmo esse motivo. ::)
« Última modificação: Outubro 11, 2020, 01:07:48 pm por tenente »
 

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Red Baron

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #706 em: Outubro 11, 2020, 12:51:07 pm »
Quando acontecer aos dois CIWS, que temos armazenados há canos, o mesmo que se está actualmente a passar com os KA-32, IE,os custos para os colocar operacionais, são tão elevados que tal operação é proibitiva, então, algum iluminado dirá que se deviam ter colocado nos dois NPO, desarmados que a Marinha vai tendo.

Abraços

só pode ser mesmo esse motivo. ::)


Não, um CIWS em full automático(não deve haver dinheiro para consolas para o controlar) é muito assustador para um OPV.

O motivo é o LPD, mesmo que este nunca chegue eles estão guardados para ele.
 

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P44

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #707 em: Outubro 11, 2020, 02:05:29 pm »
Quando acontecer aos dois CIWS, que temos armazenados há canos, o mesmo que se está actualmente a passar com os KA-32, IE,os custos para os colocar operacionais, são tão elevados que tal operação é proibitiva, então, algum iluminado dirá que se deviam ter colocado nos dois NPO, desarmados que a Marinha vai tendo.

Abraços

só pode ser mesmo esse motivo. ::)


Não, um CIWS em full automático(não deve haver dinheiro para consolas para o controlar) é muito assustador para um OPV.

O motivo é o LPD, mesmo que este nunca chegue eles estão guardados para ele.

Ainda funcionam? Ou antes, algumas vez funcionaram? suponho que precisem de alguma manutenção, ou estão a um canto esconso de algum armazém , a apodrecerem?
« Última modificação: Outubro 11, 2020, 02:07:02 pm por P44 »
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #708 em: Outubro 11, 2020, 02:06:36 pm »
O "dome" do Phallanx tapa muito o sol, depois como é que eles apanhavam o bronze naquele espaço todo à frente da ponte?

Além de que estragava o enquadramento para as fotos de grupo
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NVF

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #709 em: Outubro 11, 2020, 02:21:04 pm »
Se forem espertos, fazem a rotação dos 05 sistemas pelos 03 navios. Digo eu.
Talent de ne rien faire
 
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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #710 em: Outubro 11, 2020, 02:24:09 pm »
Se forem espertos, fazem a rotação dos 05 sistemas pelos 03 navios. Digo eu.

Os que estão armazenados são Block-1 ou 1B?
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HSMW

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #711 em: Outubro 11, 2020, 02:59:41 pm »
Ou será que esses dois já estão a dar peças para os outros 3 há muito?!
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 
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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #712 em: Outubro 11, 2020, 03:41:07 pm »
Ou será que esses dois já estão a dar peças para os outros 3 há muito?!

É o mais certo...
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-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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asalves

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #713 em: Outubro 20, 2020, 10:39:23 am »
Quando acontecer aos dois CIWS, que temos armazenados há canos, o mesmo que se está actualmente a passar com os KA-32, IE,os custos para os colocar operacionais, são tão elevados que tal operação é proibitiva, então, algum iluminado dirá que se deviam ter colocado nos dois NPO, desarmados que a Marinha vai tendo.

Abraços

só pode ser mesmo esse motivo. ::)


Não, um CIWS em full automático(não deve haver dinheiro para consolas para o controlar) é muito assustador para um OPV.

O motivo é o LPD, mesmo que este nunca chegue eles estão guardados para ele.

Ainda funcionam? Ou antes, algumas vez funcionaram? suponho que precisem de alguma manutenção, ou estão a um canto esconso de algum armazém , a apodrecerem?

Depois da novela com os Kamov, nada me admira neste País.
 

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mafets

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #714 em: Outubro 20, 2020, 11:08:59 am »
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

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Pescador

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #715 em: Outubro 20, 2020, 02:11:23 pm »
Se forem espertos, fazem a rotação dos 05 sistemas pelos 03 navios. Digo eu.

Os que estão armazenados são Block-1 ou 1B?

Todos, segundo consta, tiveram o upgrade para 1B.



https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2020/june/8635-upgraded-mark-15-phalanx-block-1b-baseline-2-close-in-weapon-system-for-australian-navy-ships.html

Cumprimentos

P.S. OPV Israelita de 50m com 2 armas de 50mm.  ;)

https://www.edrmagazine.eu/imdex-19-israel-shipyards-unveils-new-opv-45-multi-purpose-opv



2 metralhadoras de .50 estabilizadas e 1 peça de  23 - 30 mm controlada remotamente. Para menos de 50 metros de navio e muito menos tonelagem.
Dá para ver na maqueta como estão dispostas.

"the OPV-45 can be equipped with a command, control and navigation suite including search/navigation radars (X/S band) and Electro-Optical director as well as an armament package including a remotely controlled 23-30 mm gun system, two 50 mm caliber stabilized guns and non-lethal weapons."
« Última modificação: Outubro 20, 2020, 02:13:26 pm por Pescador »
 

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #716 em: Hoje às 10:11:21 am »
OPV para o SENEGAL


https://www.navalnews.com/event-news/euronaval-2020/2020/10/euronaval-piriou-cuts-first-steel-on-opv-ordered-by-senegal/


The OPV 58 S will be fitted with missile systems, a first for both the Senegalese Navy and the Piriou shipyard.

Euronaval: PIRIOU Cuts First Steel On OPV Ordered By Senegal

PIRIOU shipyard today held a steel cutting ceremony for the first of three Offshore Patrol Vessels (OPV) for the Senegalese Navy.
Xavier Vavasseur  21 Oct 2020

The contract for three OPV 58 S was signed in November 2019 by the Ministry of Armed Forces of Senegal and the PIRIOU group, in the presence of the President of the Republic of Senegal and the French ministerial delegation.


The steeling cutting ceremony took place in presence of General Birame DIOP, Chief of General Staff of the Armed Forces of Senegal and Admiral Oumar WADE, Chief of Staff of the Navy of Senegal. Piriou picture.
The building programme of these three patrol vessels is carried out with the support and expertise of PIRIOU’s subsidiary KERSHIP and will spread over a period of 44 months up to summer 2024. It also provides for a support period of several years in Senegal.

‘This contract is the fruit of four years of joint work between the teams of PIRIOU and the Staff of the Navy of Senegal, which allowed us to design new generation patrol vessels perfectly answering the requirements of the Senegalese Navy. I thank the Senegalese government for their confidence, which obviously honours us, but above all obliges us. They can count on our total commitment. This project is also a real success for the ‘Pass Export’, an initiative of the French Ministry of Economy and Finance of which PIRIOU was the first signatory on February 23rd 2018. This system promotes and accelerates our ability to offer export financing and guarantees.’


About OPV 58 S



The “OPV 58 S” is a robust and versatile 62 meters patrol vessel dedicated to surveillance, identification and intervention missions. In addition to its projection capabilities (commando RHIB), it has a first-rate deterrent capability through its anti-surface warfare and anti-aircraft weapons systems.

Among the ship’s major innovations and capabilities are:
• a very versatile design to configure the ship depending on the missions
• a large 360 ° panoramic bridge
• a rapid launch and recovery system at the stern for 2 RHIBs
• a C-Sharp hull form providing optimized range and sea-keeping
• a high-performance monitoring and combat system (POLARIS by Naval Group)

The OPV 58 S will be equipped with MARTE MK2/N anti-ship missiles. With the ability to strike at ranges in excess of 30 kilometres and their fire-and-forget capability, these missiles will provide the means to the Senegalese Navy to enforce their maritime superiority. The vessels will also benefit from the SIMBAD-RC system and its MISTRAL missiles- this combination providing an extremely effective defence capability against all threats including anti-ship missiles, combat aircraft, UAVs, helicopters, as well as small surface threats such as those presented by FIACs. These missiles and missile systems are designed and produced by MBDA.

The weapons suite of the OPV 58 S appears to consist of:

A 76mm main gun by Leonardo
4x anti-ship missiles placed forward (likely Marte by MBDA)
2x 12.7mm manned machine guns on the bridge wings
2x 20mm remote weapon stations (Narwhal by Nexter) at the back of the bridge
A SIMBAD-RC surface to air system by MBDA

OPV 58 S main specifications


Length: 62.20 meters

Width: 9.50 meters

Draft: 2.90 meters

Speed: 21 knots

Range / Endurance: 25 days, 4,500 nautical miles @ 12 knots

Hull / Structure: Steel / Aluminum

Accommodations: 48 (24 crew + 24 mission personnel)

Stern ramp for two RHIBs

Rise of Senegal’s Naval Forces
Faced with an ever growing piracy threat in the Gulf of Guinea, Senegal (like other countries in the area such as Côte d’Ivoire, Ghana or Nigeria) is pursuing efforts to boost its naval capabilities. In addition to these three OPVs, Senegal is also procuring Shaldag MK II Fast Patrol Craft and two OPVs from Israel.

Other modern units include a large OPV procured from French shipyard OCEA, the Fouladou, commissioned in 2016 and two smaller patrol vessels (by Raidco Marine) procured in 2015 and 2013. Senegal is also procuring Maritime Patrol Aircraft. The OPV 58 S produced by Piriou will be fitted with missile systems which will be a new capability for this rising navy.

The modern naval vessels recently procured from France and Israel will help the Senegalese Navy in securing the sea lanes and maritime approaches in Senegal’s littoral and exclusive economic zones. They are the right assets to counter piracy and illegal fishing and conduct maritime security missions in the Gulf of Guinea.
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-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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LM

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial Novo
« Responder #717 em: Hoje às 10:21:28 am »
Confesso que ainda não lí o trabalho académico todo aqui colocado ontem (?), do mestrado da EN sobre MSO... mas reparei na grande preocupação pelo facto do NPO não ter helicóptero - mas algo sobre (não) ter radar militar (e, alguns, Marlin 30mm) não verifiquei (ainda, talvez). 
« Última modificação: Hoje às 12:34:00 pm por LM »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 

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dc

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Re: Classe Viana do Castelo Melhorias ao Projecto Inicial
« Responder #718 em: Hoje às 12:02:19 pm »
OPV para o SENEGAL


https://www.navalnews.com/event-news/euronaval-2020/2020/10/euronaval-piriou-cuts-first-steel-on-opv-ordered-by-senegal/


The OPV 58 S will be fitted with missile systems, a first for both the Senegalese Navy and the Piriou shipyard.

Euronaval: PIRIOU Cuts First Steel On OPV Ordered By Senegal

PIRIOU shipyard today held a steel cutting ceremony for the first of three Offshore Patrol Vessels (OPV) for the Senegalese Navy.
Xavier Vavasseur  21 Oct 2020

The contract for three OPV 58 S was signed in November 2019 by the Ministry of Armed Forces of Senegal and the PIRIOU group, in the presence of the President of the Republic of Senegal and the French ministerial delegation.


The steeling cutting ceremony took place in presence of General Birame DIOP, Chief of General Staff of the Armed Forces of Senegal and Admiral Oumar WADE, Chief of Staff of the Navy of Senegal. Piriou picture.
The building programme of these three patrol vessels is carried out with the support and expertise of PIRIOU’s subsidiary KERSHIP and will spread over a period of 44 months up to summer 2024. It also provides for a support period of several years in Senegal.

‘This contract is the fruit of four years of joint work between the teams of PIRIOU and the Staff of the Navy of Senegal, which allowed us to design new generation patrol vessels perfectly answering the requirements of the Senegalese Navy. I thank the Senegalese government for their confidence, which obviously honours us, but above all obliges us. They can count on our total commitment. This project is also a real success for the ‘Pass Export’, an initiative of the French Ministry of Economy and Finance of which PIRIOU was the first signatory on February 23rd 2018. This system promotes and accelerates our ability to offer export financing and guarantees.’


About OPV 58 S



The “OPV 58 S” is a robust and versatile 62 meters patrol vessel dedicated to surveillance, identification and intervention missions. In addition to its projection capabilities (commando RHIB), it has a first-rate deterrent capability through its anti-surface warfare and anti-aircraft weapons systems.

Among the ship’s major innovations and capabilities are:
• a very versatile design to configure the ship depending on the missions
• a large 360 ° panoramic bridge
• a rapid launch and recovery system at the stern for 2 RHIBs
• a C-Sharp hull form providing optimized range and sea-keeping
• a high-performance monitoring and combat system (POLARIS by Naval Group)

The OPV 58 S will be equipped with MARTE MK2/N anti-ship missiles. With the ability to strike at ranges in excess of 30 kilometres and their fire-and-forget capability, these missiles will provide the means to the Senegalese Navy to enforce their maritime superiority. The vessels will also benefit from the SIMBAD-RC system and its MISTRAL missiles- this combination providing an extremely effective defence capability against all threats including anti-ship missiles, combat aircraft, UAVs, helicopters, as well as small surface threats such as those presented by FIACs. These missiles and missile systems are designed and produced by MBDA.

The weapons suite of the OPV 58 S appears to consist of:

A 76mm main gun by Leonardo
4x anti-ship missiles placed forward (likely Marte by MBDA)
2x 12.7mm manned machine guns on the bridge wings
2x 20mm remote weapon stations (Narwhal by Nexter) at the back of the bridge
A SIMBAD-RC surface to air system by MBDA

OPV 58 S main specifications


Length: 62.20 meters

Width: 9.50 meters

Draft: 2.90 meters

Speed: 21 knots

Range / Endurance: 25 days, 4,500 nautical miles @ 12 knots

Hull / Structure: Steel / Aluminum

Accommodations: 48 (24 crew + 24 mission personnel)

Stern ramp for two RHIBs

Rise of Senegal’s Naval Forces
Faced with an ever growing piracy threat in the Gulf of Guinea, Senegal (like other countries in the area such as Côte d’Ivoire, Ghana or Nigeria) is pursuing efforts to boost its naval capabilities. In addition to these three OPVs, Senegal is also procuring Shaldag MK II Fast Patrol Craft and two OPVs from Israel.

Other modern units include a large OPV procured from French shipyard OCEA, the Fouladou, commissioned in 2016 and two smaller patrol vessels (by Raidco Marine) procured in 2015 and 2013. Senegal is also procuring Maritime Patrol Aircraft. The OPV 58 S produced by Piriou will be fitted with missile systems which will be a new capability for this rising navy.

The modern naval vessels recently procured from France and Israel will help the Senegalese Navy in securing the sea lanes and maritime approaches in Senegal’s littoral and exclusive economic zones. They are the right assets to counter piracy and illegal fishing and conduct maritime security missions in the Gulf of Guinea.

Isso é mais um Missile Boat que um OPV. Acaba por ser equivalente à configuração original das SF300.  :mrgreen:
 

 

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