Marinha Norueguesa

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #105 em: Janeiro 02, 2020, 10:41:06 am »
Dangerous Doors and Fire Hazards: Norway’s Largest Naval Ship Flagged As Unsafe and Banned from Sailing

(Source: RT; posted Dec. 28, 2019)


Built in South Korea like the Royal Navy’s Tide-class fleet oilers, the Royal Norwegian Navy’s Maud has been found to have defects and technical faults that make it unsafe, and has been banned from sailing until these are repaired. (RNN photo)

The Royal Norwegian Navy’s newest ship cannot leave the dock as numerous safety hazards were discovered aboard the NATO vessel after being commissioned in May with much fanfare.

Having cost 2.2 billion Norwegian krones (US$246 million), the logistics and supply ship KNM Maud is Norway’s largest naval vessel ever built. It has an operating room, a hospital for 44 beds and a hangar for two helicopters.

However, the ship cannot embark on voyages after global risk-assessment firm DNV GL deemed it too unsafe to sail. The ban will last until many of the vessel’s deficiencies are fixed, which is expected to happen sometime next year.

After examining the KNM Maud and interviewing the crew, the company rolled out a laundry list of red flags. Among the problems uncovered are the heavy doors which pose a “danger” to the crew, and the absence of proper lighting on board, which makes it hard to walk around the ship in the dark.

Much of the new and expensive medical equipment turned out to be faulty or outdated. In particular, an oxygen generator in the operating room could potentially pose a “major” fire hazard, a report by DNV GL said, citing interviews with the crew.

The firm also found no signs that the vessel had undergone any maintenance for two years while docked at the shipyard in South Korea where it was being built. The delivery of the KNM Maud to Norway was delayed several times as the shipyard underwent bankruptcy, and due to a number of workplace incidents during construction which left three workers dead and several injured.

Defense Minister Frank Bakke-Jensen told Aftenposten on Monday that all problems with the ship will be tackled during its test run.

“This happens in all major acquisitions. KNM Maud is under a warranty, and the shipyard is focused on implementing its warranty obligations,” he said, stating that all deficiencies on board will be addressed “as soon as possible.”

http://www.thefifthcolumn.xyz/Forum/viewthread.php?tid=121&page=3

Abraços
 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #106 em: Janeiro 02, 2020, 01:15:04 pm »
A gente compra, agora que está desvalorizado

Nada que o engenho e arte do tuga não resolvam  :mrgreen:
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #108 em: Agosto 01, 2020, 10:54:48 am »
Navantia habilitará a una fragata noruega para operar en zonas cálidas



Citar
Navantia acaba de firmar con la Marina de Noruega o Sjøforsvaret un contrato para mejorar la capacidad de refrigeración de una de sus fragatas de la serie “Fridtjof Nansen” y adaptarla así para operar en aguas cálidas, como las del Mediterráneo Oriental o el Océano Índico.

Las fragatas, que fueron diseñadas por Navantia, estaban originalmente destinadas, según solicitó el cliente, a operar en  Noruega, donde las condiciones ambientales son considerablemente frías, ya que incluyen una amplia zona del Océano Ártico. Hoy en día, las operaciones y actividades marítimas en favor de la OTAN y su alianza con Estados Unidos de estos modernos escoltas se han extendido a zonas mediterráneas y tropicales, donde las condiciones, principalmente en la temporada de verano, están caracterizadas por temperaturas significativamente más elevadas. Este proyecto tiene como finalidad garantizar la operatividad, efectividad y buen funcionamiento de la fragata bajo estas condiciones ambientales, definidas por la Sjøforsvaret y considerando además un aumento en el número de tripulantes.

De acuerdo a dicho contrato, Navantia realizará los trabajos de ingeniería necesarios para la integración en los buques de nuevos equipos de refrigeración adquiridos por la Sjøforsvaret, con el objetivo de incrementar la capacidad de refrigeración de los diferentes sistemas, así como la ventilación en las cámaras de máquinas del buque. Navantia también llevará a cabo todos los trabajos de instalación y pruebas de los sistemas, hasta la entrega final de la obra.

Mientras que la ingeniería comenzará inmediatamente y será desarrollada por el personal del astillero de Ferrol (La Coruña), los trabajos de instalación se desarrollarán en Noruega a partir del primer trimestre del año próximo, con una duración estimada de 4 meses. Para estos está previsto que la empresa española desplace a Noruega, un equipo de unas 40 profesionales del Astillero de Ferrol, entre técnicos y operarios.

Todo indica que la Sjøforsvaret quiere de momento modificar una de sus fragatas para aumentar sus capacidades, y la habitabilidad de su dotación, en zonas cálidas, y evaluar en operaciones el resultado. Lo que llevaría posiblemente a dotar a las otras tres unidades de la Clase “Fridtjof Nansen” de las mismas mejoras.

(Julio Maíz Sanz).

https://www.defensa.com/industria/navantia-habilitara-fragata-noruega-para-operar-zonas-calidas
A España servir hasta morir
 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #110 em: Agosto 08, 2020, 10:26:01 am »
Relativamente à classe Hobart/F100:

Citar
Reportedly Defence could not get these ships put under one of the Class Societies due to issues with longitudinal strength. This has also meant there is no TH118 which certifies structure and seaworthyness. Can they not be fitted with additional keel and sheerstrake doublers to address these, similar to the progressive increases in displacement of the FFGs? Light scantlings are reportedly also in the LHDs which require additional consideration for drydocking. Is this a Navantia-wide issue, and what about the new replenishment ships?

Dois navios de construção espanhola recente abalroados e inutilizados em menos de dois anos.
Talent de ne rien faire
 

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goldfinger

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #112 em: Novembro 15, 2020, 04:38:35 pm »
La culpa es de Navantia..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Submarino colisiona con una granja de salmones en Noruega

Citar
Un submarino de la Armada de Noruega chocó contra el sistema de amarre de una granja de salmón el miércoles.

  La colisión resultó en el corte de una cuerda en un sitio de Kleiva Fiskefarm en Andørja, en el norte de Noruega, informa VG.

"La evaluación inicial indica que no hay heridos en el submarino ni en el personal a bordo, y cuando esto sucedió, el submarino lo informó de inmediato y nos comunicamos con el dueño de la granja de salmón", dijo al periódico Ivar Moen, portavoz de la sede operativa de la Armada de Noruega. .

Marius Arvesen, director gerente de Kleiva Fiskefarm, confirmó a VG que había un problema con el amarre, pero que “no hubo problemas”.

  “Una embarcación de servicio que ha corregido el daño y la situación está bajo control”, dijo. La Armada de Noruega aún no quiso especular sobre qué causó la colisión.
A España servir hasta morir
 

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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #113 em: Novembro 27, 2020, 08:33:26 am »
Se fosse de construção espanhola afundava.  :mrgreen:
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Re: Marinha Norueguesa
« Responder #114 em: Janeiro 21, 2021, 05:31:22 am »
Norway scraps frigate Helge Ingstad

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/norway-scraps-frigate-helge-ingstad

Citar
The Norwegian Ministry of Defence told Janes on 15 January that sailing activity by the navy’s remaining frigates has been reduced this month as a follow-up to the findings of a draft report by the Accident Investigation Board Norway (AIBN) submitted on 14 December 2020. The ministry said the three frigates will not sail in January but did not expect this to have an immediate effect on operational capabilities.

Talent de ne rien faire