LPD- Navio Polivalente Logístico

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mafets

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3780 em: Fevereiro 04, 2020, 02:25:33 pm »
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According to the Ministry of Defence, the planned out-of-service date for Bulwark is 2034. However, in October 2017, the BBC's Newsnight reported that the Ministry of Defence was considering decommissioning Bulwark and Albion as part of a package of cost-cutting measures intended to mitigate the expense of the Royal Navy's two new aircraft carriers. This action was reversed by then Secretary of State for Defence Gavin Williamson in September 2018.

https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Bulwark_(L15)

Supostamente já não vão vender... Mas 2034 está ao virar da esquina.  :mrgreen:





Saudações
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

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tenente

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3781 em: Fevereiro 04, 2020, 04:06:16 pm »
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According to the Ministry of Defence, the planned out-of-service date for Bulwark is 2034. However, in October 2017, the BBC's Newsnight reported that the Ministry of Defence was considering decommissioning Bulwark and Albion as part of a package of cost-cutting measures intended to mitigate the expense of the Royal Navy's two new aircraft carriers. This action was reversed by then Secretary of State for Defence Gavin Williamson in September 2018.

https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Bulwark_(L15)

Supostamente já não vão vender... Mas 2034 está ao virar da esquina.  :mrgreen:





Saudações

Mafets, mesmo que o Bulwark fosse vendido nós nunca o compraríamos pois o navio tem uma guarnição de 325 almas, que corresponde a guarnecer duas Fragatas, ou oito NPO's !!!

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

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Stalker79

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3782 em: Fevereiro 04, 2020, 08:45:45 pm »
Hangares podes por uns extensíveis como os aussies fizeram com o L100

Mas agora pergunto, vcs querem que o centeno tenha um fanico? O homem tem que poupar dinheiro para mostrar aos donos em Bruxelas que é o supra sumo das finanças, e agora além do AOR também querem pedir um LPD???? Estais loucos, criaturas! :mrgreen:

não dividam as atenções nem multipliquem as prioridades da marinha, o que é altamente necessário agora, hoje, e nos próximos dias/semanas é adquirir um AOR, e, se for o wave ruler, melhor ainda pois a aquisição poderia ser quase imediata, assim se arranjem uns 60/80 milhões para tal.

Abraços

Calma Tenente, 100 milhões custou ele, 60 milhões por o navio usado já é bem bom.
Não vamos por-nos a arregar as nalgas só por estarmos á rasca. Senão os ingleses comem-nos vivos no preço.
 :mrgreen:
 

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dc

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3783 em: Fevereiro 04, 2020, 10:38:17 pm »
Para uma guarnição tão grande, do Bulwark, esperava-se uns aninhos e vinha o Rotterdam. Como querem construir novo para só estar disponível para o fim da década, mantenho a minha preferência por 1 ou 2 LSTs de 100 metros, relativamente baratos, de construção nacional, como os da Damen.
 
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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3784 em: Fevereiro 05, 2020, 07:23:37 am »
Por falar em rotterdam, onde anda ele? Que é feito do grande conhecedor que garantia que ele vinha este ano?
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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NVF

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3785 em: Fevereiro 05, 2020, 08:25:17 am »
O Rotterdam (ao serviço desde 1998) completou o seu MLU há quase um ano e o seu irmão mais novo (Johan de Witt, ao serviço desde 2007) vai iniciar o respectivo MLU em breve.
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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3786 em: Fevereiro 05, 2020, 10:15:54 am »
O Rotterdam (ao serviço desde 1998) completou o seu MLU há quase um ano e o seu irmão mais novo (Johan de Witt, ao serviço desde 2007) vai iniciar o respectivo MLU em breve.

Mais uma razão para já ter chegado :anjo:
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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3787 em: Fevereiro 05, 2020, 10:51:48 am »
Segundo o tio “afundanço à vista” já devia ter chegado há muito. Já tenho o kit quase pronto — só falta pintar de verde vómito.  :-P
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Kalil

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3788 em: Fevereiro 06, 2020, 04:47:15 pm »
Os requisitos originais do Navpol são quase exactamente os que o design Enforcer, a classe Rotterdam, apresenta.
Alguém sabe se ainda se mantém estes requisitos, ou poderá vir a ser uma coisa diferente? Quando for..
 

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Cabeça de Martelo

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3789 em: Fevereiro 06, 2020, 05:30:20 pm »
Os requisitos originais do Navpol são quase exactamente os que o design Enforcer, a classe Rotterdam, apresenta.
Alguém sabe se ainda se mantém estes requisitos, ou poderá vir a ser uma coisa diferente? Quando for..

O navio já foi projectado à tanto tempo que teria que haver algumas alterações. Os Australianos projectaram sobre mesmo projecto algo que poderia ser interessante de se ver e tentar perceber o que seria aproveitável.



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The JSS has a capacity to embark a 300 strong force, up to 500 tons of vehicles, 3600 tons marine diesel capacity, 600 tons of aviation fuel and 400 tons of fresh water. The flight deck and hangar can accommodate 2 NH90 type helicopters. The well deck can launch and recover two LLCs. Navantia Australia is hopeful to keep the crew size below 160 sailors. The JSS comes with full medical facilities (dental, X-ray, operating rooms, critical unit intensive care ward etc…

https://www.navalnews.com/event-news/pacific-2019/2019/10/pacific-2019-navantia-australia-unveils-joint-support-ship-design/
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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dc

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3790 em: Fevereiro 06, 2020, 11:33:53 pm »
Os requisitos originais do Navpol são quase exactamente os que o design Enforcer, a classe Rotterdam, apresenta.
Alguém sabe se ainda se mantém estes requisitos, ou poderá vir a ser uma coisa diferente? Quando for..

Se for com base nas mentalidades desactualizadas que mandam, apostaria que o projecto se mantém o mesmo, tirando a questão do milagre de conseguir mandar construir o navio pelos 150 milhões da LPM (metade do valor original orçamentado).

Se for com base nas necessidades actuais e da evolução tecnológica, o projecto precisaria no mínimo de uma revisão. Se foi/vai ser feito... veremos.
 

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MATRA

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3791 em: Fevereiro 10, 2020, 12:12:32 am »
« Última modificação: Fevereiro 10, 2020, 09:39:32 am por MATRA »
“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
G. Michael Hopf, Those Who Remain
 

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Charlie Jaguar

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3792 em: Fevereiro 10, 2020, 09:55:42 am »
Esse capitão tem de ser imediatamente exonerado! :mrgreen:
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

"(...) Que, havendo por verdade o que dizia,
DE NADA A FORTE GENTE SE TEMIA
"

Luís Vaz de Camões (Os Lusíadas, Canto I - Estrofe 97)
 

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3793 em: Fevereiro 14, 2020, 10:11:34 am »
Singapore Airshow 2020: ST Engineering positions Endurance 170 for potential overseas customer

Ridzwan Rahmat, Singapore - Jane's Navy International
14 February 2020


A model of the Endurance 160 on display at Singapore Airshow 2020. ST Engineering Marine has developed a 170 m variant of the product in response to a potential contest overseas. Source: Jane's/Ridzwan Rahmat
Key Points
ST Engineering Marine has developed the Endurance 170 is response to a potential contest overseas
The company downplays apparent links that have been made between the product, and Singapore's impending Joint Multi Mission Ship (JMMS) programme
ST Engineering Marine has given further insights into why the company developed a 170 m variant of the Endurance-class landing platform dock (LPD).

Speaking to Jane's at Singapore Airshow 2020, a senior representative of the company, who prefers not to be named, clarified that the product was conceived in response to a potential contest overseas.

"The Endurance 170 was developed out of our existing Endurance 160 product, and it was done to meet specifications that were mandated by the prospective customer", said the representative, who declined to reveal any details on the potential buyer.

The representative has also downplayed apparent connections that have been made between the Endurance 170, and Singapore's impending Joint Multi Mission Ship (JMMS) programme.

"There have been no discussions between DSTA [Defence Science and Technology Agency] and ST Engineering on the JMSS project at this point of time, and I am not aware of any plans to do so at the moment", he confirmed.

The Singapore government first announced in 2014 that it would be replacing the Republic of Singapore Navy's (RSN's) fleet of four Endurance-class LPDs with an unspecified number of JMMS platforms.

Further announcements in 2019 and early-2020, which confirm Singapore's plan to acquire the short take-off and vertical-landing (STOVL)-capable F-35B fighter aircraft, further heightened expectations that the JMMS would be a through-deck platform.

The Endurance 170 has an overall beam of 30.8 m, a draft of 6.6 m, and displaces 19,000 tonnes. The vessel has a top speed of 20 kt, and a range of 7,000 n miles at 15 kt.

https://www.janes.com/article/94312/singapore-airshow-2020-st-engineering-positions-endurance-170-for-potential-overseas-customer
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Charlie Jaguar

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Re: LPD- Navio Polivalente Logístico
« Responder #3794 em: Fevereiro 14, 2020, 11:52:13 am »
Singapore Airshow 2020: ST Engineering positions Endurance 170 for potential overseas customer

Ridzwan Rahmat, Singapore - Jane's Navy International
14 February 2020


A model of the Endurance 160 on display at Singapore Airshow 2020. ST Engineering Marine has developed a 170 m variant of the product in response to a potential contest overseas. Source: Jane's/Ridzwan Rahmat
Key Points
ST Engineering Marine has developed the Endurance 170 is response to a potential contest overseas
The company downplays apparent links that have been made between the product, and Singapore's impending Joint Multi Mission Ship (JMMS) programme
ST Engineering Marine has given further insights into why the company developed a 170 m variant of the Endurance-class landing platform dock (LPD).

Speaking to Jane's at Singapore Airshow 2020, a senior representative of the company, who prefers not to be named, clarified that the product was conceived in response to a potential contest overseas.

"The Endurance 170 was developed out of our existing Endurance 160 product, and it was done to meet specifications that were mandated by the prospective customer", said the representative, who declined to reveal any details on the potential buyer.

The representative has also downplayed apparent connections that have been made between the Endurance 170, and Singapore's impending Joint Multi Mission Ship (JMMS) programme.

"There have been no discussions between DSTA [Defence Science and Technology Agency] and ST Engineering on the JMSS project at this point of time, and I am not aware of any plans to do so at the moment", he confirmed.

The Singapore government first announced in 2014 that it would be replacing the Republic of Singapore Navy's (RSN's) fleet of four Endurance-class LPDs with an unspecified number of JMMS platforms.

Further announcements in 2019 and early-2020, which confirm Singapore's plan to acquire the short take-off and vertical-landing (STOVL)-capable F-35B fighter aircraft, further heightened expectations that the JMMS would be a through-deck platform.

The Endurance 170 has an overall beam of 30.8 m, a draft of 6.6 m, and displaces 19,000 tonnes. The vessel has a top speed of 20 kt, and a range of 7,000 n miles at 15 kt.

https://www.janes.com/article/94312/singapore-airshow-2020-st-engineering-positions-endurance-170-for-potential-overseas-customer

Pê, um dos possíveis designs avançados para o NavPol não era parecido com este, isto é, de convés corrido?
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

"(...) Que, havendo por verdade o que dizia,
DE NADA A FORTE GENTE SE TEMIA
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Luís Vaz de Camões (Os Lusíadas, Canto I - Estrofe 97)