F-35 JSF

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Luso

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« Responder #225 em: Abril 22, 2009, 10:52:51 pm »
Vai ser muito, muito difícil justificar uma compra desse tipo de aviões a um tal preço.
É mesmo muita fruta.
Quem sabe a Embraer também se mete neste campo e nos surpreende.
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

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teXou

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« Responder #226 em: Abril 22, 2009, 10:58:26 pm »
Citação de: "Luso"
Vai ser muito, muito difícil justificar uma compra desse tipo de aviões a um tal preço.
É mesmo muita fruta.
Quem sabe a Embraer também se mete neste campo e nos surpreende.

Devagar estou a compartilhar o mesmo sentimento :roll: .
"Obviamente, demito-o".

H. Delgado 10/05/1958
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JLRC

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« Responder #227 em: Abril 22, 2009, 11:51:55 pm »
Atenção que este é o preço do 1º avião, utilizado pelos países do consórcio para testes. A Holanda compra 1 e a GB compra 2. Os de produção em série custarão certamente menos e quantos mais se construirem, mais baratos ficarão.
 

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sivispacem

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« Responder #228 em: Abril 23, 2009, 09:35:33 am »
Citação de: "JLRC"
Atenção que este é o preço do 1º avião, utilizado pelos países do consórcio para testes. A Holanda compra 1 e a GB compra 2. Os de produção em série custarão certamente menos e quantos mais se construirem, mais baratos ficarão.


Donde lá para 2050 talvez Portugal possa comprar uma meia dúzia em 2ª mão....

Cada vez mais me parece que o Grippen NG é uma opção a considerar fortemente... e a Saab deve estar a esfregar as maõs de contente com estes preços agora tornado públicos (não que não os soubesse, mas o peso da opinião pública nestes tempos de vacas magras vai ter o seu impacto....)

CF
 

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nelson38899

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« Responder #229 em: Abril 28, 2009, 11:34:58 am »
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F-35 Arrives In The United Kingdom For Static Testing

FORT WORTH, Texas, April 27th, 2009 --


After a three-week ocean voyage, a static-test version of the Lockheed Martin [NYSE: LMT] F-35 Lightning II, also known as the Joint Strike Fighter, has arrived in the United Kingdom. The F-35A conventional takeoff and landing (CTOL) variant aircraft, called AG-1, will undergo testing in the Structural and Dynamic Test facility at BAE Systems’ site in Brough, East Yorkshire, England.
Mick Ord, BAE Systems' managing director of the F-35 Lightning II business said, "This is another major milestone in the F-35 program and we’re delighted to take delivery of the full-scale static testing airframe. BAE Systems is a principal subcontractor to Lockheed Martin on the F-35 program and brings military aircraft expertise that is critical to the F-35 Lightning II airframe and systems. We lead on several work share areas, of which structural testing is one.
http://www.lockheedmartin.com/news/pres ... 1_bae.html
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Carlos Barbosa

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« Responder #230 em: Maio 04, 2009, 09:50:16 am »
Australia commits to 100 F-35s in defence white paper
By Siva Govindasamy
 
Australia plans to buy up to 100 Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighters (below) as part of a comprehensive plan to revamp its defence force capabilities and prepare for a changing security environment in the Asia Pacific over the next 20 years.

This announcement was part of the country’s long-awaited defence white paper, which spells out its military strategy until 2030. It projects that the defence budget of A$22.7 billion ($16.6 billion) will increase by 3% annually until 2017-2018 and then by 2.2% annually until 2030 to rectify the current “shortfalls and underinvestment”, says defence minister Joel Fitzgibbon.

The Royal Australian Air Force, he adds, will be “far more versatile and far more capable” with a “wider range of advanced surveillance, transport and air combat options” as a result. Much of this hinges on the acquisition of the F-35s, which have been confirmed as the backbone of the RAAF’s air strike capability in the future.

Flightglobal.com
 

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teXou

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« Responder #231 em: Junho 24, 2009, 09:26:43 pm »
Citar
One F/A-18 costs taxpayers between $29 million and $57 million which, Bond points out, is a relative bargain compared to the $150 million Lockheed Martin F-35 Joint Strike Fighter (JSF), which the Navy hopes will replace the F/A-18 one day. Unfortunately, the JSF does not yet exist, which is one of the many reasons Bond is trying to squeeze more money out of the government for the F/A-18.

http://blogs.riverfronttimes.com/dailyrft/2009/06/senator_kit_bond_leads_charge.php
"Obviamente, demito-o".

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nelson38899

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« Responder #232 em: Julho 14, 2009, 10:14:16 pm »
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F-35B Airborne Again
Lockheed Martin performed the second flight of Joint Strike Fighter BF-2 on July 13. No official announcement yet, but photographer Steve Shank captured the event and posted photos on the FenceCheck site

It's  a bit of a surprise to see BF-2 back in the air before BF-1, which was supposed to be the lead-ship for STOVL tests. However, this event does suggest that the schedule established in early June appears to be holding for now. BF-2 made its first flight in February and had been on the ground since then.  
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/de ... f6f6bf99b4
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Smoke Trails

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« Responder #233 em: Agosto 07, 2009, 05:40:59 pm »
Boa Tarde!
Citar
“Currently Britain is focused on the F-35B (Short Take-Off and Vertical Landing version), despite its 450nm (830km) radius of action as against 600+nm (1,110km) for the land-based F-35A and over 700nm (1,300km) for the F-35C carrier version (CV). And because of the need to save weight, the F-35B now carries least ordnance over the shortest combat radius.”


“Force Report – Royal Air Force at Ninety” by Andrew Brooks, pags 42-53, Air Forces Monthly April 2008

Citar
“While the F-35B’s stealth characteristics and sensors will make it an unmatched ‘first day of the war’ attack aircraft, it may not be much of a fighter, with a wing loading equivalent to that of an F-105 Thunderchief, and an only marginally better thrust-to-weight ratio. One respected observer of the ‘stealth scene’ pointed out that the F-35B: “is almost 8,000 pounds bigger in Operational Empty Weight than Typhoon, with the same fuel fraction, a little more thrust, a smaller wing and (in stealth mode) a war-winning 2,000 lb offensive load. And, if you read the charts, not that much better in non-stealth mode. In short, a complete, unmitigated pig.”

The F-35B’s design radius, in stealth configuration, with no external fuel, no gun, two 1,000lb bombs and two AIM-120 AMRAAMs, is 450NM – rather less than the Harrier GR.9. This means that the carrier will need to steam uncomfortably close to shore, making it vulnerable to enemy action.”


“JSF & Aircraft Carriers – The Great British Debate” by Jon Lake, pags 30-33, Air Forces Monthly May 2009

Smoke Trails
 

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SANTACRUZ

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« Responder #234 em: Agosto 10, 2009, 05:01:25 pm »
boa tarde...

Ouvi dizer que esta atrazado um pouco mais, porque estão tendo problemas com um termopar (thermocouple)... Só sei disso porque eu trabalho para uma empresa que faz sensores para diversas aeronaves ... e talvez nos ficamos com este projeto tambem..

 :D
IN HOC SIGNO VINCES
 

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old

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« Responder #235 em: Agosto 12, 2009, 09:40:56 pm »
 

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Daniel

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« Responder #236 em: Agosto 13, 2009, 10:53:11 am »
Portugal não consta como possivel comprador. c34x

http://i231.photobucket.com/albums/ee54 ... 873622.jpg[/url]
 

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« Responder #237 em: Agosto 14, 2009, 02:18:13 am »
A FAB tem em seus planos apos introduzir o vencedor do F-X2, por volta de 2014, desenvolver um caça de 5ª geração, agora pensem a FAP poderia se segurar com seus F-16, não vender o excedente e participar junto da FAB desse desenvolvimento.
Viva os Paises Lusofonos!

  Pátria amada BRASIL!
 

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Sintra

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« Responder #238 em: Agosto 14, 2009, 11:37:41 am »
Citação de: "Leonardo Besteiro"
A FAB tem em seus planos apos introduzir o vencedor do F-X2, por volta de 2014, desenvolver um caça de 5ª geração, agora pensem a FAP poderia se segurar com seus F-16, não vender o excedente e participar junto da FAB desse desenvolvimento.


Não, não tem...
 

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old

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« Responder #239 em: Agosto 14, 2009, 03:51:45 pm »
Citação de: "Sintra"
Citação de: "Leonardo Besteiro"
A FAB tem em seus planos apos introduzir o vencedor do F-X2, por volta de 2014, desenvolver um caça de 5ª geração, agora pensem a FAP poderia se segurar com seus F-16, não vender o excedente e participar junto da FAB desse desenvolvimento.

Não, não tem...


Obviamente no tienen capacidad para ello pero ni de lejos ;)
Soñar es gratis, ser realista suele ser algo mas duro.

cumprimentos