Agora, e voltando ao tópico, eu não estava, nem estou a colocar em causa o Skijump, estava e estou a colocar em causa o skijump de inclinação variável, dado não saber até que ponto ele será viável, provávelmente não o será, contudo cada Marinha adoptou como disse (e bem) a sua inclinação, a do Princípe de Astúrias é por sinal bem saliente
Pero, Raul, o grado de inclinación das rampas non é aleatorio. Para que o avión despegue necesita unha forza ascensional de, poñamos, 100 kg, e unha lonxitude de pista para a súa velocidade máxima de despegue de 200 metros de lonxitude. Pero o PdA non ten 200 metros, nin o Garibaldi, logo hai que axudar para que en menor lonxitude de pista se poida despega-lo Harrier, que é o avión para o que está pensado o PdA e o Garibaldi.
Onde quero chegar é que a inclinación da rampa está pensada para un tipo concreto de avión cunha aceleración determinada, nunha lonxitude de pista determinada, cun peso determinado e unha forza ascensional necesaria exclusiva dese avión.
Así, no Garibaldi, os Harrier necesitan unha inclinación de 4º na pista despois de correr 173 metros da cuberta de voo para despegar e necesita unha rampa de 12º no Príncipe nunha cuberta de voo de 175 metros,
(señalero en Ferrol para fotosdebarcos)
e os LHD da Navy, con 220 metros de cuberta non necesitan rampa:
(wasp na Endurance Freedom desde a F-101, Pacodime en fortosdebarcos)
Logo, tal e como eu entendo, mentres sexa un mesmo modelo de avión o que voe desde un determinado porta con rampa, non hai necesidade de varia-la inclinación da rampa. Como desde o PdA e o Garibaldi só voan Harrier, pois é lóxico pensar que nunha rampa fixa.
Por iso creo que non é moi práctico ter unha rampa móbil. Ó final sempre estaría coa mesma inclinación, posto que sempre despegaría o mesmo tipo de avión. ¿non cre, Raul?