Eurostat Urban Audit: 258 EU Cities

  • 4 Respostas
  • 2617 Visualizações
*

dremanu

  • Investigador
  • *****
  • 1254
  • Recebeu: 1 vez(es)
  • +7/-18
Eurostat Urban Audit: 258 EU Cities
« em: Julho 12, 2004, 05:58:47 pm »
From a June 25 Eurostat press release at http://europa.eu.int/comm/eurostat/...N&mode=download:

"The Urban Audit is a response by the European Commission to this growing demand for an assessment of the quality of life in European towns and cities, where a significant proportion of EU citizens live. This project is a joint effort by Eurostat, the Statistical Office of the European Communities, and the Directorate-General for Regional Policy to provide more comparable information on selected urban areas in Member States of the EU, Bulgaria and Romania.

"The cities were selected in collaboration with the national statistical offices, and are geographically dispersed to ensure a representative sample, meaning that the 258 cities chosen are not necessarily the largest."

Some of the results:

Largest EU cities: London (7.2M), Paris (6.2M), Berlin (3.4M), Madrid (3.0M)and Rome (2.7M).

Fastest Growing: Palma de Mallorca (2.6% per year), Pamplona (2.3%), Badajoz (2.2%), Oulu (2.0%), and Braga (1.5%).

Lowest Unemployment: Utrech (3.0%), Eindhoven (3.1%), Lefkosia (3.1%), Luxemborg (3.2%), and Stockholm (3.3%).

Youngest Population: Cayenne (30.1% under age 15), Saint Denis (25.5%), Derry (25.0%), Ponta Delgada (22.1%), and Birmingham (22.0%).
"Esta é a ditosa pátria minha amada."
 

*

Dinivan

  • Membro
  • *
  • 194
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #1 em: Julho 12, 2004, 07:32:50 pm »
 

*

dremanu

  • Investigador
  • *****
  • 1254
  • Recebeu: 1 vez(es)
  • +7/-18
(sem assunto)
« Responder #2 em: Julho 13, 2004, 12:39:36 am »
Obrigado Dinivan.

E já agora, nenhum dos Portuguêses tem nada a dizer. Temos duas cidades portuguesas que fazer parte das estátisticas, e logo das mais interessantes. As que mais rapidamente crescem, e das que tem uma das populações mais jovens do país.
"Esta é a ditosa pátria minha amada."
 

*

Paulo

  • 21
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #3 em: Fevereiro 06, 2006, 03:45:39 pm »
Citação de: "dremanu"
Obrigado Dinivan.

E já agora, nenhum dos Portuguêses tem nada a dizer. Temos duas cidades portuguesas que fazer parte das estátisticas, e logo das mais interessantes. As que mais rapidamente crescem, e das que tem uma das populações mais jovens do país.


  Pra contrariar a tendência do envelhecimento populacional, parece-me algo positivo. Há q incentivar a natalidade!
O mais antigo Estado-Nação da Europa, o 1º a desbravar o mundo!
 

*

pedro

  • Investigador
  • *****
  • 1435
  • +1/-0
(sem assunto)
« Responder #4 em: Fevereiro 06, 2006, 05:37:17 pm »
Estou espantado, :shock:
cumprimentos