Combate a fogos pela F.A.P.

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Charlie Jaguar

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1260 em: Agosto 18, 2021, 02:32:39 pm »

Por falar nisso, olhem aí os C27 romenos a largar....
Caixotes de agua...   :o

Ah ah ah andamos nós a discutir o que andaram estes anos todos a fazer com o MAFFS e afinal bastava pôr o abastecimento aéreo a trabalhar. Isso é que é pensar fora da caixa.

Eles (os romenos) aprenderam com quem sabe já muito disto ;)

Citar
PÁSSARO DE FERRO

C-130J-30 Super Hercules da Força Aérea Israelita em largada de 16 toneladas de calda retardante no combate aos incêndios florestais


Qual MAFFS/MAFFS II, qual carapuça! ;D
« Última modificação: Agosto 18, 2021, 02:34:00 pm por Charlie Jaguar »
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

"(...) Que, havendo por verdade o que dizia,
DE NADA A FORTE GENTE SE TEMIA
"

Luís Vaz de Camões (Os Lusíadas, Canto I - Estrofe 97)
 
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MATRA

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1261 em: Agosto 18, 2021, 05:39:02 pm »
Hoje está animado 2 drones.

E um F16  :mrgreen:

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
G. Michael Hopf, Those Who Remain
 

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dc

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1262 em: Agosto 18, 2021, 05:41:14 pm »
Os F-16 devem ser 2, que passaram aqui na Margem Sul em direcção a Norte, a escoltar 1 C-130.
 

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Lightning

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1263 em: Agosto 19, 2021, 07:11:07 am »
No Gerês passou um P-3 à um ou dois dias...
 

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luis simoes

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1264 em: Agosto 22, 2021, 06:25:45 pm »
Em gensingen passou um C-5 ....
Abriste os olhos,,,agradece a deus por isso.
 

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tenente

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1265 em: Agosto 22, 2021, 06:27:31 pm »
Em LPBJ esteve um 124.
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

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luis simoes

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1266 em: Agosto 22, 2021, 06:30:54 pm »
Neste preciso momento passou um EC-145 ADAC....
Abriste os olhos,,,agradece a deus por isso.
 

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luis simoes

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1267 em: Agosto 22, 2021, 07:04:50 pm »
Estive de ferias em Portugal aproveitei fui ate castelo Branco minha terra natal, nomeadamente  ao Aerodromo onde esta situado a ( BAL) base de apoio logistico e vi com meu filho dois canadairs....e um eccueril ...um dia diferente entre pai e filho....
Abriste os olhos,,,agradece a deus por isso.
 

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typhonman

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1268 em: Agosto 22, 2021, 10:22:15 pm »
Estive de ferias em Portugal aproveitei fui ate castelo Branco minha terra natal, nomeadamente  ao Aerodromo onde esta situado a ( BAL) base de apoio logistico e vi com meu filho dois canadairs....e um eccueril ...um dia diferente entre pai e filho....

Lindo <3
 
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Lightning

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1270 em: Agosto 28, 2021, 08:48:39 pm »
Isso não  é novidade.

Há alguns anos que no meio da aviação, essa situação é conhecida.

Antes do hangar onde os KA32 se encontram, ser selado os mec Russos tinham livre acesso e faziam o que queriam.....

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

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oi661114

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1271 em: Novembro 17, 2021, 06:42:28 pm »
Se calhar até não ficavam mal servidos com o upgrade...  :-\

https://www.helis.com/database/news/ka-32a11m-first-flight/?fbclid=IwAR2nYA6s0SwneGouFvoFXpqI-Vcn7sF1CKxnISDfrd4dkKgcNnxuAZ72C6o



   
Russian Helicopters Ka-32A11M
   #firefighting
First Flight of Upgraded Ka-32A11M Firefighter
Russian Helicopters Ka-32A11M firefighting helicopter achieved first flight. Certification expected for 2022/2023.

* The Ka-32A11M is fitted with new engines, radio-electronic equipment and fire-extinguishing systems


Russian Helicopters Ka-32A11M firefighting helicopter achieved first flight. Certification expected for 2022/2023.


Rostec, November 17, 2021 - The upgraded Ka-32A11M firefighting helicopter produced by the JSC Russian Helicopters (part of Rostec State Corporation) took off for the first time and began flight tests.

The machine fitted with new engines, radio-electronic equipment and fire-extinguishing system is to undergo preliminary and certification tests in 2022-2023, after which it will be available for Russian and foreign customers.

The first flight of the Ka-32A11M took place in hover mode at the flight-testing complex of the Kumertau Aviation Production Enterprise in Bashkortostan.

‘Modernization is significantly expanding the capabilities of one of the world's best firefighting helicopters, Ka-32, and we are planning to complete certification of the Ka-32A11M in 2023. After that, the machine with the latest electronics and firefighting system will be available for Russian and foreign customers,’ said Andrey Boginsky, Director General of the Russian Helicopters.

Ka-32A11M was first presented at the MAKS-2021 Aviation and Space Salon. The modernization program of Ka-32 includes equipping it with a "glass cockpit" with an onboard avionics system, more powerful VK-2500PS-02 engines, and a new fire extinguishing system. VK-2500PS-02 engines will significantly improve flight performance of the helicopter in hot and mountainous conditions. According to designers' calculations, helicopter load-carrying capacity in such conditions can increase by the value of about 1600 kg.

Technical solutions used in the "glass cockpit" of the Ka-32A11M helicopter have already been tested on the civil multipurpose Ansat and Mi-38 helicopters; they will greatly facilitate the operation of additional navigation, optoelectronic and search equipment, which can be installed on the helicopter. It will also be possible to work with night vision goggles.

A new SP-32 fire extinguishing system developed by specialists from NHC Mil and Kamov and KumAPE has a number of significant advantages. A new tank holds 4 tons of water and is divided into four compartments. The patented flap system with digital control allows opening the flaps in pairs or alternately, as well as adjusting the opening angles of the flaps, thereby increasing the water discharge time.

The fire extinguishing system can automatically draw 4 tons of water in 60 seconds and add up to 400 liters of foam agent and is adapted for the use of a water cannon. In addition, all SP-32 systems are electrically heated, and that is why SP-32 is the first system in the world that can be used in winter conditions at temperatures down to -20 degrees Celsius.

Coaxial design of the Ka-32 helicopter provides stability in hover mode and excellent directional stability even in crosswinds. In addition, the absence of a tail rotor reduces the size of the helicopter, making it more maneuverable. These features give special advantages for work in mountain and forest areas, as well as in dense urban environment. Ka-32 is capable not only of extinguishing fires, but also of performing high-precision construction and installation operations, medevac, search and rescue missions and of transporting cargo. It is well suited for high-humidity conditions and is particularly resistant to aggressive marine environments. Ka-32 features allow it to fly in high turbulence and storm winds.

Mass production of the Ka-32 helicopters has been established at Kumertau Aviation Production Enterprise (KumAPE). Today more than 240 machines have been built and operated in more than 30 countries, including Austria, Azerbaijan, Brazil, Indonesia, Spain, Canada, Kazakhstan, China, Portugal, Russia, Turkey, Switzerland, South Korea and Japan.


 

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Red Baron

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1272 em: Dezembro 05, 2021, 12:13:03 pm »


Começam a aparecer os primeiros contratos by FAP para o aluguer de meios.
Bónus o contrato de manutenção dos AS350
 
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« Última modificação: Janeiro 28, 2022, 12:02:00 am por typhonman »
 

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Re: Combate a fogos pela F.A.P.
« Responder #1274 em: Janeiro 28, 2022, 12:19:43 am »
É daquelas coisas que não entendo. A FAP sempre teve dificuldade em formar e manter pilotos e mecânicos, e o orçamento já era curto para os meios existentes... mas estavam à espera que, bastava o Governo dizer "tomem lá alguns hélis e uma mão cheia de missões, agora desenrasquem-se", e a FAP como que por milagre, passava a conseguir formar pessoal extra e a ter dinheiro para manter ainda mais aeronaves?