F/A-22 em risco?

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Ricardo Nunes

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F/A-22 em risco?
« em: Abril 13, 2004, 09:45:21 pm »
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By Jim Wolf
WASHINGTON (Reuters) - The Pentagon may have to scrap its premier fighter jet program to help pay for the war in Iraq, Sen. John McCain, an influential member of the Armed Services Committee, said on Sunday.

"It's obvious that we're paying a heavy price, I think, for not having had enough troops there from the beginning," the Arizona Republican said on NBC's "Meet the Press."

McCain said both the U.S. Army and the Marine Corps must be expanded overall, a position at odds with President Bush's administration. The United States has about 135,000 troops in Iraq, a number that McCain said must rise.

As part of a broad overhaul of U.S. priorities, he said, the Pentagon may have to scrap the $71 billion Air Force program to buy F/A-22 air-to-air fighters built by Lockheed Martin Corp. .

"We may have to cancel this airplane that's going to cost between $250 million and $300 million a copy," said McCain, floating what could become a major new legislative hurdle to a top Air Force priority.

McCain led a drive that stalled what has become a $23.5 billion plan to lease up to 20 and buy up to 80 modified Boeing Co. 767s as mid-air refueling tankers. The plan is on hold pending reviews due next month at the Pentagon.

"We've got to change the way we do business and put the priority where it belongs," McCain said. "And that is making sure that we succeed in Iraq."

Republican Sen. Pat Roberts of Kansas, chairman of the Intelligence committee, said the United States needed more specially trained forces in Iraq.

"People that are in there have to know what the heck we're doing," Roberts said on the CBS program Face the Nation. "If we do have those troops, yes, let's send them."

The Air Force hopes to buy at least 277 F/A-22 fighters, which it describes as key to dominating the skies in future combat. It is about to enter operational testing en route to replacing the F-15C.

Defense Secretary Donald Rumsfeld has resisted calls for any lasting increase in the U.S. occupation force in Iraq and argued against permanently boosting the size of U.S. armed forces unless sought by military commanders themselves.

Last week, Rumsfeld said the Pentagon may postpone the departure of some troops supposed to be heading home now. The Pentagon originally had planned to decrease the numbers to about 115,000 in coming months.

© Reuters 2004. All Rights Reserved.



http://www.reuters.com/newsArticle.jhtm ... ID=4798748

Pelos vistos não é apenas o F-35A/B/C que anda por maus caminhos. Mesmo assim não dou muita credibilidade  a esta notícia e penso que seja uma manobra interna de modo a mover algumas influências no interior do departamento de defesa norte-americano.
Mesmo assim 300M de dollars por aeronave é obra.  :oops:
Ricardo Nunes
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fgomes

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« Responder #1 em: Abril 13, 2004, 10:01:00 pm »
300 milhões de dólares por aeronave !!!!!

Quem é que além dos EUA vai ter dinheiro para comprar este avião ?

Por este andar a próxima geração de aviões será tão dispendiosa, que mesmo os americanos só poderão adquirir poucas dezenas de exemplares.

Passa-se algo de errado com o complexo militar industrial americano. Quem tem razão é um americano com quem falei há uns tempos que dizia que o principal objectivo de algumas empresas do sector da defesa é ir ao bolso do contribuinte americano !
 

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Spectral

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« Responder #2 em: Abril 13, 2004, 10:20:55 pm »
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Passa-se algo de errado com o complexo militar industrial americano. Quem tem razão é um americano com quem falei há uns tempos que dizia que o principal objectivo de algumas empresas do sector da defesa é ir ao bolso do contribuinte americano !


Os americanos precisam do F22 e não têm alternativas. e a Lockeed Martin sabe-o.

É o que dá a concentração das indústrias de defesa que ocorreu nos anos 80-90 ( neste momento só existem 2 empresas capazes de construir aviões militares nos States: a Lockeed e a Boeing): elimina a concorrência e isso nunca é bom...

Bem Feito!
I hope that you accept Nature as It is - absurd.

R.P. Feynman
 

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fgomes

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« Responder #3 em: Abril 13, 2004, 10:40:13 pm »
Completamente de acordo, se compararmos o número de empresas aeronáuticas existente há 40 anos com as duas de agora é uma grande diferença !
O pior é que a paranóia das fusões e aquisições também chegou a este lado do Atlântico.

A ausência de concorrência vai acabar por diminuir a inovação. No futuro de certeza que vão acontecer mais casos como o do B-52, em vão existir aviões a voar 100 anos depois do primeiro voo do modelo :!:
 

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Fábio G.

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« Responder #4 em: Maio 03, 2004, 04:41:19 pm »
MAIS F/A-22 PARA A USAF.

A USAF concluiu as negociações com a Lockheed Martin para dotarse de mais 22 F/A-22 , a um preço de menos 110 M de dólares por avião. Previamente encomendaram-se 44 e lá para 2013 espera-se que se tenham adquirido 277.

Mesmo menos 110 M por avião, quem é que vai comprar algum por muito bom que seja?
« Última modificação: Maio 03, 2004, 05:32:17 pm por Fábio G. »
 

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Guilherme

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« Responder #5 em: Maio 03, 2004, 05:04:27 pm »
Mas não é aproximadamente isso que custa um EF-2000 ou um Rafale? Uns 100 milhoes de dólares?
 

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Fábio G.

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« Responder #6 em: Maio 03, 2004, 05:31:09 pm »
Devo-me ter enganado é menos 110M por avião. :oops:
 

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dremanu

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« Responder #7 em: Maio 04, 2004, 02:11:58 am »
110M de Euros!!!! Uau!!! Que preço exorbitante, o que será que têm lá dentro que faz esse avião sair assim tão caro.

Provavelmente metade desses custos são os sálarios pagos aos técnicos, de resto o que poderia fazer um avião assim tão caro?

Esse preço é demais, 10 aviões vão custar 1.1B de Euros, porra!!!!

Quanto custa um F-16?
"Esta é a ditosa pátria minha amada."
 

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emarques

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« Responder #8 em: Maio 04, 2004, 02:25:09 am »
Acho que 110 M$ é o desconto que conseguem. O Ricardo falou de 300 M$ por avião, com o desconto será 190. É assim? Ou os 300 já incluem desconto?
Ai que eco que há aqui!
Que eco é?
É o eco que há cá.
Há cá eco, é?!
Há cá eco, há.
 

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FFAP

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« Responder #9 em: Maio 04, 2004, 11:57:00 am »
Penso que o que o Ricardo quiz dizer é que o desconto é de 110 milhões, logo o preço final será de 190 Milhões de dolares.
   Um F-16 acho que deverá andar na ordem dos 50 milhoes de dolares(digo eu...).
Um abraço

EX MERO MOTU
 

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Ricardo Nunes

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« Responder #10 em: Maio 04, 2004, 02:56:02 pm »
Citação de: "FFAP"
Penso que o que o Ricardo quiz dizer é que o desconto é de 110 milhões, logo o preço final será de 190 Milhões de dolares.
   Um F-16 acho que deverá andar na ordem dos 50 milhoes de dolares(digo eu...).


Ricardo não Pedro! Fábio G. ! ;)
Foi o Fábio que referiu essa notícia dos 110 milhões.
Ricardo Nunes
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FFAP

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« Responder #11 em: Maio 04, 2004, 03:03:46 pm »
Mea Culpa!!

 Peço desculpa ao Fábio.
Um abraço

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Guilherme

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« Responder #12 em: Maio 04, 2004, 03:14:26 pm »
Acho que uma aeronave de caça não deveria custar mais que 100 milhões de dólares. Com 300 milhões de dólares, a Marinha do Brasil constrói um submarino IKL-209. :shock:
 

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dremanu

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« Responder #13 em: Maio 04, 2004, 06:59:50 pm »
Parece que ninguém sabe ao certo qual será o preço do EF, mas sem dúvida nenhuma será um avião com um preço um tanto ou quanto exorbitante.

Acho um absurdo um avião custar mais que 50M de Euros/Dolares para comprar. Pelo menos por enquanto, quem sabe com a inflação daqui a 10 anos 50M não é nada.

Aqui vai umas notícias duma agéncia notíciaria sobre a compra dos EF pelos alemães.

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EUbusiness
30 April 2004  

The German air force announced Friday that it had officially put its first five Eurofighter jets into service in the northern city of Rostock.

The five aircraft, which will be used mainly for training purposes, were given to the Steinhoff fighter squadron based in Laage.

Germany, which was the first country to take delivery of the European-made fighter but the second to put it into service after Italy, has ordered 180 of the combat aircraft at a cost of 80 million euros (95 million dollars) each.

The Eurofighter Typhoon is a multi-role combat jet with a range of 2,500 kilometres (1,560 miles) and can be equipped with a mix of missiles depending on its mission.

It is built by a four-nation consortium involving the French-Spanish-German group EADS, Britain's BAE Systems and Italy's Alenia.

Britain has ordered 232 aircraft, Italy 121 and Spain 87. Last year Austria became the first nation outside the consortium to place an order, asking for 18. Greece has committed to 60 with an option for a further 30 aircraft.
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Aqui vai mais umas informações vindas da revista Forbes

Friday April 30, 3:19 PM EDT

By Nick Antonovics

LAAGE AIR FORCE BASE, Germany, April 30 (Reuters) - German junior defence minister Peter Eickenboom said on Friday he expected the four nations building the Eurofighter military jet to have agreed terms for a second tranche of deliveries by summer.

But Eickenboom declined to speculate on what the final cost of the fighter jet could be amid German media reports that Germany's 180 planes alone could cost 19.5 billion euros rather than the 18 billion euros estimated so far.

"The negotiations that are now going on are about deciding how the money is divided between the second and third tranches and on this point we are getting close to an agreement with industry," Eickenboom told a news conference to mark Eurofighter's entry into service with the German air force.

"We hope we can go with the draft to the (German parliament) budget committee by June so we can get authorisation to give the go-ahead with our partners during the summer break," he said.

Friday's ceremony was 16 years after Germany, Britain, Italy, and Spain first agreed to build what is now known as the Eurofighter, whose development has been plagued by delays.

Those four nations have ordered 620 of the jets being built jointly by EADS, BAE Systems of the U.K. (BA) and Italy's Alenia Aerospazio (SIFI).

Germany's Sueddeutsche Zeitung daily heralded the plane's entry into German service with the headline "Empty shell in the air" and said the plane could fly only in fair weather.

But industry and military officials at the launch ceremony dismissed the report that the two-seater version of the Eurofighter that has already been delivered was not fully operational.

"It's ridiculous. We fly in winter all the time," said Wolfdietrich Hoeveler, head of military aircraft communications at EADS.

Hoeveler said more than 135 Eurofighter jets were in production or had already been delivered out of the first tranche total of 148.

He said second-tranche production was fixed at 236 planes and that had been confirmed by all partners, dismissing reports Britain was seeking to change the size of its commitment.

Hoeveler said that what needed to be negotiated were the conditions and requirements attached to the second tranche.

http://www.forbes.com/business/services ... 55525.html
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Rui Elias

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« Responder #14 em: Maio 05, 2004, 12:31:09 pm »
Eu acho que os preços estão inflacionados.

Mas também acredito que se houvessem muitas encomendas, o preço por unidade baixaria, devido às economias de escala.

De qualquer modo estou em crer que pelo menos para Israel, os EUA farão um preço de "amigo" 8) .