Ben, saúdos a todos. Vexo que o tema dá de sí en bastantes aspectos. Incluso participou algún español máis.
Un saludete para Dinivan. Gracias por leer el foro y participar.
O caso é que eu tamén quixera seguir participando un pouco máis, así que imos aló:
Por um lado a argumentação apresentada pelo Ferrol, tem um problema. Ou seja,é uma argumentação que não tem em consideração a origem da documentação que apresenta e que é produzida por entidades claramente ligadas a movimentos europeístas de integração Europeia, e portanto também Ibérica. Esta argumentação perde a sua validade quando se verifica quem a escreveu e quem a produz.
O feito é absolutamente irrelevante, desde o punto de vista que eu discuto opinións, non a orixe de información.
Desde un punto de vista máis práctico, eu tamén podería descualificar calquera aportación súa polo feito da súa orixe, cousa que non fago.
Se non me gusta o que din outros, aporto información, non critico ós autores, tan dignos nas súas opinións coma vostede e coma mín.
A destruição do Estado-Nação e dos nacionalismos é um etapa essencial na criação de uma Europa, inevitavelmente débil, amorfa, sem sentido, porque sem raizes.
Precisamente o que debilita á Europa é a existencia dos nacionalismos, excluíntes por definición. As probas están no nulo papel político internacional da Europa actual, debilitada polos intereses dos nacionalismos elevados ó papel de Estado-Nación.
O idea mesma de Europa sobrepasa o concepto de nacionalismo local para crea-lo concepto de comunión dos pobos. Esa comunión dos pobos parte de que a súa unión favorece o desenrolo de todos eles, xa que as debilidades duns compénsanse coas fortalezas doutros, todos en campo de igualdada, independentemente de nacementos, relixión ou etnias. Esa é a idea dos fondos europeos que tan beneficiosos teñen sido para as nosas economías locais desde a nosa entrada na UE no ano 86.
De entre esses grandes poderes que se formam e que se adivinham, resalta a tradicional irritação Espanhola, por não ser um "grande" da Europa
¿Grande en que sentido?¿Comparado con quen?¿En qué época?¿Irritación ou defensa de intereses?
apoio dado pelo governo Espanhol á criação de empresas Ibéricas, que negociam representações para Portugal e Espanha, e depois vêm a Portugal negociar com uma empresa qualquer a Sub-representação.
Indo ó práctico: Se Repsol pon en Portugal gasoliñeiras que lle cobran 3 céntimos menos de euro que a GALP, vostede mercará en GALP ¿Non sí?
Se o MIBEL (Mercao Ibérico da Electricidade) asegurara que non ía a haber cortes de elctricidade o próximo verán, vostede diría que non, que mellor nos quedamos como estamos, aínda que falle a luz todo o ano.
Eu, como consumidor, dame igual quen me proporcione un ben ou servicio, mentres cumpra as expectativas e me aforre diñeiro. Seguro que non son o único.
Depois ficamos muito espantados por as coisas em Espanha serem mais baratas que em Portugal.
Porque hai competencia, + competencia, - prezos. ¿Quere vostede elimina-la competencia?
É conhecida a oposição espanhola á tomada de posições portuguesas em empresas espanholas.
Efectivamente, coma o Espirito Santo que mercou un banco galego, CIMPOR unha cementeira española...
sendo que muitas vezes o fazem com abusos intoleráveis relativamente ás nossas regras e ás nossas leis.
¿E iso é culpa dos espanhois que incumpren por descoñecemento, ou dos portugueses que non vixían o seu cumprimento?
Apostando em comprar empresas Portuguesas que produzem alguma coisa, acaba-se com a potencial concorrência
A UE ten mecanismos antimonopolios. Se eses mecanismos non se aplican nestes casos é porque os mecanismos de concurrencia están garantidos na UE, da que Portugal forma parte.
tenho como certo que quem hoje em dia utiliza o galego é um resistente pela sua especificidade cultural, para quem o «espanhol» é uma língua e uma cultura imposta, para não dizer estrangeira.
Señor Firmino, deixoume coma unha pedra. Eu escribo en galego porque o galego, como pai que é do portuguiés entédese mellor neste forum que o castelán. E ademáis porque son galego. Non me chame resistente por escribir en galego e non en castelán, así eu non o chamarei "resistente" por escribir en portugués e non en inglés, lingua franca hoxe en día.
acho uma grande injustiça dialogar com o Sr Ferrol como se fosse um representante do centralismo espanhol.
I eu tamén, porque España é o país menos centralista do mundo.
O estado espanhol é, a meu ver, um estado falhado, dado o vigor com que emergiram os nacionalismos depois de séculos de normalização espanhola.
Precisamente é onde lle vexo eu o trunfo ó Estado español. Conservou os particularismos enriquecedores que se perderon noutros Estados maís centralistas e represores das diferencias coma Francia (caso do Occitano ou Bretón, por exemplo) ou a Gran Bretaña(caso do Galés ou o case desaparecido escocés)
Já estive presente em várias reuniões de trabalho e negociações comerciaís com pessoas que vêm de Espanha, então o meu anti-espanholismo primário tem fundamentos concretos, não é baseado em filmes de hollywood, nem unicamente no conhecimento histórico das nossas relações.
Por iso é primario, porque non distingue o todo dunha parte e porque xeneraliza en "todos os produtos españois", "todos os españois" e porque sempre referencia ó pasado, intúo porque o presente non avala as súas teorías. Non mo tome a mal. Pero é primario porque quedou en pensamentos primarios de branco e negro falando dos españois, cando existe unha ampla variedade de cores na nos Iberia.
Tenho que confessar que não compreendo (percebo as razões apontadas, mas mesmo assim...) a obsessão que algumas pessoas têm com a Espanha. Será que é uma justificação constante para todos estes "males" que dizem que Portugal sofre ?
¿Unha infancia difícil, tal vez?
Gostaria de dizer-lhe, antes do mais, e a todos neste fórum, que me identifico inteiramente com o pensamento, as palavras e o raciocínio de "papatango" nesta rúbrica. E também cumprimentá-lo a ele, porque expõe muito bem, com saber e sobretudo com sabedoria.
"Obrigado", amigo Borges. O importante é participar, non cando se fai. Todas as participacións son benvidas, incluso as que parecen máis desacordes co uso xeral do forum. Quixera eu tamén cumplimentar a PT. En realidade, penso que en cada un dos post que envía con referencias históricas está errado de parte a parte na maioría deles, pero se participamos neste forum é precisamente para aprender como pensan os demáis, non para convencelos de nada do que nós pensemos. E sí, expón todo moi ben, pero non ten razón en casi nada, desde o meu punto de vista, claro está.
Sobre a anécdota que me conta, moi graciosa ela e que amosa que en todas partes hai xente de todo tipo e condición, incluso comandantes que non saben onde viven, cóntolle eu outra. Cando o asunto do Prestige, a Italia enviou un barco de limpeza de costas. O caso é que debido ó mal tempo tivo que parar en Porto, creo. Cando pedíu permiso para atracar fíxoo nun español macarrónico, pensando que Porto estaba na España. En fin, como dicimos por aquí arriba "outra vaca no mainzo".
E máis nada, penso que me quedou unha mensaxe moi apañada. Gracias por lerme, manteñamos viva a discusión, se lles apetece. Un saúdo desde a Galiza.