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Escolha o melhor

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32 (28.1%)
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15 (13.2%)

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Substituiçao dos F-16's

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2821 em: Maio 20, 2021, 02:15:05 pm »

vade retro Satana



Não brinque com coisas sacras. Costuma dar azar!

 :mrgreen:
 

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dc

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2822 em: Maio 20, 2021, 02:34:29 pm »
Esqueçam, o vencedor está aqui, com a conversa recente da sua eventual retirada de serviço!



 :mrgreen: 8)
 

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mafets

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2823 em: Maio 20, 2021, 02:35:53 pm »
Epá Vítor, Gripen menos mal. O problema é se não vem nada.  :mrgreen:



Saudações

P,S, F22, em que escala?  :mrgreen: :mrgreen:



"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2824 em: Maio 20, 2021, 02:48:51 pm »
Olhando para a nossa região, e as "intenções de compra" dos nossos vizinhos, com os Espanhóis a quererem o FCAS (e provavelmente F-35B), Marroquinos o F-35 e o Argelinos SU-57, não faz sentido nós andarmos aqui com caças de geração 4.5. O futuro "pede" um misto de 4.5 e 5G (ou 6G).

A curto prazo, upgrade dos F-16 e já vamos com sorte.
 

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2825 em: Maio 20, 2021, 02:55:36 pm »
Epá Vítor, Gripen menos mal. O problema é se não vem nada.  :mrgreen:



Saudações

P,S, F22, em que escala?  :mrgreen: :mrgreen:



Para quê??? Depois não há verbas para a cola  ::)
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2826 em: Maio 20, 2021, 04:57:18 pm »
Eu dava-os à marinha e depois eles colavam com saliva e ganhavam uma medalha por produzirem muita saliva.
"Que todo o mundo seja «Portugal», isto é, que no mundo toda a gente se comporte como têm comportado os portugueses na história"
Agostinho da Silva
 
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2827 em: Maio 21, 2021, 12:29:03 am »
O KF-21 será padrão NATO? ::)
é suposto que seja, vai substituir os F-16 e operar lado a lado com o F-35 pelo que a compatibilidade de sistemas é um dos requisitos
adicionalmente a Coreia do Sul tem, desde 2005, um programa de cooperação com a NATO precisamente relativo à compatibilidade de sistemas e armamentos, o K-2 por exemplo pode disparar munições standard da NATO

E no entanto é quase residual o equipamento "Made in Korea" operado por países da NATO.

Dada a orientação da Força Aérea à doutrina e pensamento oriundo do outro lado do Atlântico, e na parte da aviação de combate a sua ligação quase umbilical aos Estados Unidos, acho a hipótese do KF-21 como sendo remota. Mais fácil seria talvez entrar também em cogitação o hipotético "F-36" e os deltas europeus, do que se optar por alternativas mais radicais.
não está a compreender, o objetivo do programa de cooperação é a Coreia do Sul desenvolver os seus sistemas segundo os padrões NATO, eles ainda estão nas fases iniciais de desenvolvimento de sistemas produzidos localmente com capacidades equivalentes aos AMRAAM e Sidewinder que utilizam atualmente, como é óbvio terão de ser montados nos mesmos pontos e ter conexões semelhantes, não há qualquer razão para que o KF-21 não possa substituir os AMRAAM e Sidewinder por armamentos produzidos na Europa pois os AMRAAM e Sidewinder obedecem aos mesmos padrões NATO que os Meteor do MBDA ou IRIS-T  da Diehl
 

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mafets

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2828 em: Maio 21, 2021, 09:56:26 am »
Olhando para a nossa região, e as "intenções de compra" dos nossos vizinhos, com os Espanhóis a quererem o FCAS (e provavelmente F-35B), Marroquinos o F-35 e o Argelinos SU-57, não faz sentido nós andarmos aqui com caças de geração 4.5. O futuro "pede" um misto de 4.5 e 5G (ou 6G).

A curto prazo, upgrade dos F-16 e já vamos com sorte.

Intenções? Basta comparar a frota naval deles com a nossa. Se vamos então a intenções...  :mrgreen: :mrgreen:







Cumprimentos

P.S. Toma lá um V e já é bem bom se for completo.  :mrgreen:

https://militarywatchmagazine.com/amp/article/taiwan-activates-first-f-16v-fighter-squadron-under-phoenix-rising-program-to-counter-chinese-mainland

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Charlie Jaguar

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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2829 em: Maio 21, 2021, 11:54:57 am »
Enquanto isso, na Croácia...

Citar
The Croatian government has decided to buy 12 used French F3R Rafale fighter jets, Jutarnji list has learned unofficially from well-informed sources. The decision should be made by the Government for Armed Forces Day. It is a twin-engine fighter plane and, as we find out, the oldest plane that would be delivered to Croatia is 10 years old. According to available information, Croatia would pay just under a billion euros for the entire package, which includes planes, training and weapons.

https://www.jutarnji.hr/video/news/jutarnji-doznaje-hrvatska-kupuje-francuske-borbene-avione-rafale-evo-koliko-ce-kostati-15074628
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

"(...) Que, havendo por verdade o que dizia,
DE NADA A FORTE GENTE SE TEMIA
"

Luís Vaz de Camões (Os Lusíadas, Canto I - Estrofe 97)
 
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2830 em: Maio 21, 2021, 12:07:11 pm »
Enquanto isso, na Croácia...

Citar
The Croatian government has decided to buy 12 used French F3R Rafale fighter jets, Jutarnji list has learned unofficially from well-informed sources. The decision should be made by the Government for Armed Forces Day. It is a twin-engine fighter plane and, as we find out, the oldest plane that would be delivered to Croatia is 10 years old. According to available information, Croatia would pay just under a billion euros for the entire package, which includes planes, training and weapons.

https://www.jutarnji.hr/video/news/jutarnji-doznaje-hrvatska-kupuje-francuske-borbene-avione-rafale-evo-koliko-ce-kostati-15074628

Não há-de tardar muito para que qualquer mija na escada tenha uma força aérea melhor que a nossa
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2831 em: Maio 21, 2021, 03:04:58 pm »
E saem mais 128 viper para a mesa do canto.  :mrgreen:

https://www.aereo.jor.br/2021/05/19/usaf-e-lockheed-iniciam-producao-de-cacas-f-16-na-carolina-do-sul-para-vendas-militares-estrangeiras/?fbclid=IwAR03AZK29ZK88B0hhbDb0aGCmJ1Ic9cV6CMdXOzT1jFhb5JBdYIzqz3CMaQ

Citar
Recentemente, e em nome de cinco parceiros militares estrangeiros, a USAF concedeu à Lockheed Martin aproximadamente US$ 14 bilhões para construir 128 F-16s nas instalações até 2026.

“Esta nova linha de produção é muito significativa”, disse o coronel Brian Pearson, líder da equipe de produto integrado para vendas militares estrangeiras de F-16, com o Air Force Life Cycle Management Center’s (AFLCMC) Fighters and Advanced Aircraft Directorate, que está liderando o esforço para construir e entregar os novos F-16s. “Existem 25 nações operando F-16s hoje, e eles têm muita experiência com a aeronave. A linha nos ajuda a atender a demanda global que várias nações têm por aeronaves F-16 e nos dá a capacidade adicional de fornecer a aeronave a países interessados ​​em comprá-la pela primeira vez. ”

Espera-se que os primeiros F-16 saiam da linha de produção em 2022, e a produção deve aumentar após o primeiro ano. A aeronave será entregue a vários parceiros militares estrangeiros, incluindo Bahrein, Eslováquia, Bulgária, Taiwan e outros, muitos dos quais manifestaram interesse além das primeiras entregas.



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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2832 em: Maio 21, 2021, 05:17:53 pm »
Enquanto isso, na Croácia...

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The Croatian government has decided to buy 12 used French F3R Rafale fighter jets, Jutarnji list has learned unofficially from well-informed sources. The decision should be made by the Government for Armed Forces Day. It is a twin-engine fighter plane and, as we find out, the oldest plane that would be delivered to Croatia is 10 years old. According to available information, Croatia would pay just under a billion euros for the entire package, which includes planes, training and weapons.

https://www.jutarnji.hr/video/news/jutarnji-doznaje-hrvatska-kupuje-francuske-borbene-avione-rafale-evo-koliko-ce-kostati-15074628

assim é que é !!!!!

 :G-beer2: :G-beer2: :G-beer2: :G-beer2:

Uns e outros rearmam-se, enquanto nós, os que são muita bons, continuamos a brincar ás FFAA, aquelas de duplo uso e que, segundo o "tritonetas" estão  muito bem equipadas !!!!
Nós vamos a passos bem largos a caminho da perda de soberania, mas responsáveis por esse enfraquecimento Militar, não há !!

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2833 em: Maio 21, 2021, 05:24:14 pm »
Vais é vê-los a receber medalhas em Pequim, pelo esforço feito de terem mantida aberta a parte sul da Europa para eles.
"Que todo o mundo seja «Portugal», isto é, que no mundo toda a gente se comporte como têm comportado os portugueses na história"
Agostinho da Silva
 
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Re: Substituiçao dos F-16's
« Responder #2834 em: Maio 23, 2021, 01:38:24 pm »
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Raytheon looks at integrating AMRAAM-ER in F-35A internal carriage
By Garrett Reim - 21 May 2021

Raytheon Missiles & Defense performed a digital fit check of its AIM-120 Advanced Medium Range Air-to-Air Missile-Extended Range (AMRAAM-ER) variant inside the internal carriage of a Lockheed Martin F-35 stealth fighter. The engineering effort confirms speculation that the company is looking at offering the extended-range variant not only as a surface-to-air weapon, but also as an air-to-air missile. The disclosure also comes after Raytheon and Kongsberg of Norway completed the first live-fire test of the AMRAAM-ER from the National Advanced Surface-to-Air Missile System (NASAMS) on 12 May at Andoya Space Center in Norway.

AMRAAM-ER is about 16in (40.6cm) longer than the 12ft (3.7m) conventional AMRAAM, says Steve Dickman, Raytheon’s senior director for air dominance on 19 May. The variant is about 3in wider in diameter than the 7in diameter conventional missile.“So, that’s where you get your additional motor capability: a little bit of length and a little bit of diameter,” he says. The baseline extended-range variant in production today, intended for the NASAMS battery, uses a Raytheon AMRAAM-C7 guidance section, RIM-162 Evolved SeaSparrow missile rocket motor and control actuation system, Raytheon says. The next production version of AMRAAM-ER will incorporate an AMRAAM-C8 guidance section and a new rocket motor made by Nammo of Norway, along with a new control actuation system made by Kongsberg. Dickman says the company believes the US Air Force’s (USAF) F-35A could field two examples of the larger missile, one in each internal weapons bay. The F-35A can carry four of the smaller conventional AMRAAMs, two in each internal weapons bay.

Raytheon says it has not yet determined whether the AMRAAM-ER would fit inside the internal weapons bay of the Lockheed Martin F-22 fighter. Presumably, the extended-range variant could also be more easily integrated under the wings and centre-line of fourth-generation combat aircraft already fielding the conventional AMRAAM, such as the Boeing EA-18G, Boeing F/A-18E/F, Boeing F-15, Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin F-16, and Saab JAS-39 Gripen.“Air-launched ARMAAM-ER is not a programme of record. However, we have had discussions with potential domestic and international customers about the capability and continue to fund its development through [internal research and development]”, says Raytheon. “A capability could be delivered three to four years after contract award. This timeline includes an estimate of one year for the operational testing of the new capability.”

When fired from the NASAMS ground battery AMRAAM-ER has a 50% increase in range and 70% increase in altitude over the AIM-120 AMRAAM-C7, according to Kongsberg. It is not clear how that would translate to air-to-air range or performance measures. Raytheon declined to comment on details of performance.“The AMRAAM-ER design will provide the same or similar target engagement performance as the AMRAAM-C7,” the company says. “The larger rocket motor provides greater range and altitude.” The range of the AIM-120D has been reported to be about 87nm (161km). However, the exact range of the missile is classified, due to concerns about giving away information about combat aircraft limitations .

NEW SOFTWARE AND HARDWARE ADDS RANGE

Raytheon’s efforts to develop an air-to-air variant of the AMRAAM-ER comes after the company demonstrated the ability to add range to its conventional AMRAAM, some 30 years after the USAF declared the missile had initial operating capability. The USAF claims that it achieved the longest known air-to-air missile shot in March using an AIM-120D AMRAAM. As part of that test, a Boeing F-15C Eagle fired the missile at a BQM-167 subscale target drone and achieved a “kill” at an undisclosed distance. Raytheon is finding ways to unlock greater range for the AIM-120D AMRAAM with rolling hardware and software updates, says Dickman.“There’s inherent capability beyond what they typically used it at,” he says. “And, there’s probably some things we could do to change flight profiles, for example, to even squeeze more range out of it. But, those are the [trade studies] that we’re doing.”

Nearly 25,000 examples of AMRAAM have been produced for air forces the world over. All US fighter aircraft use it as the primary beyond-visual-range missile. However, AMRAAM is facing competition from newer weapons, including MBDA’s Meteor and Lockheed Martin’s in-development AIM-260 Joint Advanced Tactical Missile. The Meteor entered service in 2016 and is thought to have a range greater than the AMRAAM. The missile gets its longer reach from a solid-fueled ramjet motor, which allows it to maintain powered flight in its final stages. Solid rocket-powered missiles, like the AMRAAM, accelerate and then burn out quickly, meaning in the later stages of flight the weapon is effectively coasting – albeit at supersonic speeds – a scenario in which a target aircraft might be able to out manoeuvre it.

The Lockheed Martin AIM-260 is the USAF’s intended replacement for the AIM-120 AMRAAM. The missiles range and propulsion are classified. It is partly a response to China’s PL-15 missile, which is thought to have a range close to 108nm. The USAF has said that it wants AIM-260 to reach initial operating capability as soon as 2022. Upon successful ramp-up of production of the new missile, it would buy its last AMRAAMs in fiscal year 2026, the service has said. Still, even if production of the AMRAAM winds down in the mid-2020s, the missile will likely be in the inventories of world air forces for years after that. In March, the Pentagon granted Raytheon a $74 million contract to support flight testing and integration of AMRAAM into current fighters and “next generation platforms that may join the Air Force or Navy inventory before the end of fiscal 2029”.

https://www.flightglobal.com/fixed-wing/raytheon-looks-at-integrating-amraam-er-in-f-35a-internal-carriage/143866.article


« Última modificação: Maio 23, 2021, 01:41:26 pm por Charlie Jaguar »
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