Os problemas do U-214

  • 242 Respostas
  • 70312 Visualizações
*

Get_It

  • Investigador
  • *****
  • 2281
  • Recebeu: 540 vez(es)
  • Enviou: 466 vez(es)
  • +837/-827
(sem assunto)
« Responder #90 em: Novembro 24, 2008, 07:39:18 pm »
Citação de: "P44"
Citar
Papanikolis could be sold to other European country

--------------------------------------------------------------------------------

Apparently ThyssenKrupp is losing its patience.
According to the german newspaper "Financial Times Deutschland" ThyssenKrupp is pushing the Greek authorities for an agreement to clear the outstanding debts for the submarine deal within the next weeks (around 600 mio. €). Otherwise the submarine "Papanikolis" will be sold to another European country, there are to be several interested potential buyers for this sub quoting ThyssenKrupp officials.
 http://www.ftd.de/unternehmen/industrie ... 42240.html ( in german)

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... tcount=111

Ficava-me a rir se os turcos ainda ficassem com o submarino grego. Ou será que os polacos já estarão em cima dele?

Cumprimentos,
:snip: :snip: :Tanque:
 

*

SSK

  • Investigador
  • *****
  • 1519
  • Recebeu: 15 vez(es)
  • +11/-0
(sem assunto)
« Responder #91 em: Novembro 24, 2008, 11:26:41 pm »
Os turcos já tem o seu projecto em andamento!

Quanto aos polacos, normalmente eles gostam de comprar os submarinos em saldos. Veja-se o que aconteceu com os antigos submarinos noruegueses.
"Ele é invisível, livre de movimentos, de construção simples e barato. poderoso elemento de defesa, perigosíssimo para o adversário e seguro para quem dele se servir"
1º Ten Fontes Pereira de Melo
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18295
  • Recebeu: 5541 vez(es)
  • Enviou: 5950 vez(es)
  • +7164/-9540
(sem assunto)
« Responder #92 em: Novembro 26, 2008, 04:22:00 pm »
quem falou em POLACOS????

Citar
La Pologne pourrait-elle acheter le sous-marin U-214 refusé par la Grèce ?

Les grecs ont refusé de l’acheter, ce pourrait être une affaire intéressante
Par Rédacteur en chef
Publié le 26 novembre 2008, dernière mise à jour le 26 novembre 2008.
La presse allemande s’est faite l’écho de rumeurs qui courent dans les secteurs liés à la construction navale, sur la possibilité que le sous-marin U-214 « Papanikolis », qui est actuellement à Kiel pour des essais, et qui a été refusé par les Grecs, pourrait être vendu à un autre pays.


http://www.corlobe.tk/article11617.html
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

SSK

  • Investigador
  • *****
  • 1519
  • Recebeu: 15 vez(es)
  • +11/-0
(sem assunto)
« Responder #93 em: Novembro 26, 2008, 11:08:15 pm »
Citação de: "P44"
quem falou em POLACOS????

Citar
La Pologne pourrait-elle acheter le sous-marin U-214 refusé par la Grèce ?

Les grecs ont refusé de l’acheter, ce pourrait être une affaire intéressante
Par Rédacteur en chef
Publié le 26 novembre 2008, dernière mise à jour le 26 novembre 2008.
La presse allemande s’est faite l’écho de rumeurs qui courent dans les secteurs liés à la construction navale, sur la possibilité que le sous-marin U-214 « Papanikolis », qui est actuellement à Kiel pour des essais, et qui a été refusé par les Grecs, pourrait être vendu à un autre pays.

http://www.corlobe.tk/article11617.html


Fui EU!

E quer acredite ou não eles andam por aí, ou melhor, por lá em Kiel!
"Ele é invisível, livre de movimentos, de construção simples e barato. poderoso elemento de defesa, perigosíssimo para o adversário e seguro para quem dele se servir"
1º Ten Fontes Pereira de Melo
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18295
  • Recebeu: 5541 vez(es)
  • Enviou: 5950 vez(es)
  • +7164/-9540
(sem assunto)
« Responder #94 em: Novembro 27, 2008, 11:54:46 am »
eu sei caro SSK :wink:

era apenas para dar mais uma achega ao que tinha dito antes, parece que não há mesmo fumo sem fogo...

Citar
O Papanikolis está perfeito. Os gregos não querem o submarino porque estão broked, sem dinheiro. A jogada de devolver o submarino foi para interromper os pagamentos, quando assumiu o novo governo lá. Os alemães disseram que se pendenga não for resolvida legalmente, os submarinos irão para outra Marinha.

http://www.naval.com.br/blog/?p=1980
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18295
  • Recebeu: 5541 vez(es)
  • Enviou: 5950 vez(es)
  • +7164/-9540
(sem assunto)
« Responder #95 em: Novembro 27, 2008, 02:46:27 pm »
Citar
Pakistan to Buy German Submarines  
 
 
(Source: Deutsche Welle German radio; issued November 26, 2008)
 
   
 
 Pakistan, which has relied on French defense suppliers, is buying German-made submarines for the first time, but is still technologically behind its nuclear rival India.

Pakistan has formally agreed to buy three Type 214 German submarines under deal worth more than $1 billion (773.7 million euros) that the two countries are expected to sign within the next few months, according to a media report on Wednesday.

The German shipbuilding company Howaldtswerke-Deutsche Werft GmbH (HDW) will construct the diesel-electric submarines in a shipyard in Pakistan's southern port city of Karachi, Pakistan's English-language daily The News reported.

"The commercial contract has been finalized up to 95 percent," said Walter Freitag, the chief executive officer of the HDW, the largest conventional submarine maker in the world.

Freitag, who was interviewed by the newspaper during a defense products exhibition called IDEAS 2008 in Karachi, said that once the contract is signed, the first submarine would be delivered to the Pakistan navy in 64 months, with the rest delivered in the following 12 months.

Pakistan has traditionally relied on French submarines for its naval defense. This is first time that Karachi has opted for German boats.

Earlier, the French firm Armaris, a subsidiary of Thales group, had lobbied for the sale of three Marlin type submarines. The company delivered the last one to Pakistan in 2006.

"The Pakistan navy understands submarines and ours are the best," Freitag said. "We use higher grade steel material, which allows greater diving depth. Also, we have fuel cell AIPs and can integrate Harpoons with the Type 214."

The non-nuclear Type 214 is a 65-meter-long boat which can dive more than 25 meters, but it lacks the technology to avoid detection.

Pakistan's quest for new submarines was prompted by its traditional nuclear-armed rival India reaching a 1.5-billion-euro deal in 2005 with a French company for seven Scorpion submarines.

-ends-

 
http://www.defense-aerospace.com/cgi-bi ... le=release


uma dúvida: os nossos 2 subs ficam em quanto? não vamos pagar por 2 o mm que o Paquistão por 3?????????????? :?
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

Lightning

  • Moderador Global
  • *****
  • 11097
  • Recebeu: 2356 vez(es)
  • Enviou: 3271 vez(es)
  • +741/-1033
(sem assunto)
« Responder #96 em: Novembro 27, 2008, 08:45:30 pm »
Citação de: "P44"
uma dúvida: os nossos 2 subs ficam em quanto? não vamos pagar por 2 o mm que o Paquistão por 3?????????????? :evil: .
 

*

LM

  • Investigador
  • *****
  • 2496
  • Recebeu: 915 vez(es)
  • Enviou: 3144 vez(es)
  • +597/-75
(sem assunto)
« Responder #97 em: Novembro 27, 2008, 09:33:01 pm »
Citação de: "Lightning"
Citação de: "P44"
uma dúvida: os nossos 2 subs ficam em quanto? não vamos pagar por 2 o mm que o Paquistão por 3?????????????? :evil: .


Não é leasing, ie, as prestações é à agencia financiadora (que não é o estaleiro)?

Talvez tenha haver com "recheio", pacote manutenção, contrapartidas, o facto de o Paquistão ir produzir localmente...?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 

*

SSK

  • Investigador
  • *****
  • 1519
  • Recebeu: 15 vez(es)
  • +11/-0
(sem assunto)
« Responder #98 em: Novembro 27, 2008, 09:55:16 pm »
No que diz respeito ao Paquistão e aos seus 3 novos submarinos, sei que o projecto deles não tem antepara resistente a meio. Logo, o submarino deles não terá a redundância de equipamentos que nós temos.
Já agora, o facto de ser um país que por tradição não comprava aos alemães pode ter ajudado à baixa de preço. Ah, não esquecer que a opção de ficarmos com um terceiro não era um valor por aí além.
Mais um pequeno apontamento, os paquistaneses neste momento estão a comprar torpedos DM2A4 aos alemão para equipar os submarinos tipo Agosta. Tudo isto conta!!!
"Ele é invisível, livre de movimentos, de construção simples e barato. poderoso elemento de defesa, perigosíssimo para o adversário e seguro para quem dele se servir"
1º Ten Fontes Pereira de Melo
 

*

Scarto

  • 84
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #99 em: Novembro 27, 2008, 11:15:15 pm »
O que não compreendo,é como é que o Paquistão os vai pagar!Estão na bancarrota,já pediram um empréstimo de $16Bilioes,para suportar a economia..

E agora,com esta situação na India,e com as acusações do envolvimento de paquistaneses ou da propria ISI,não poderá ficar em suspenso este negocio?
 

*

Daniel

  • Investigador
  • *****
  • 3136
  • Recebeu: 417 vez(es)
  • Enviou: 208 vez(es)
  • +645/-8622
(sem assunto)
« Responder #100 em: Novembro 28, 2008, 06:08:10 am »
SSK
Citar
Ah, não esquecer que a opção de ficarmos com um terceiro não era um valor por aí além.


Como assim :?: se o preço de optarmos pelo 3 submarino não era um valor por aí além, porque não compramos 3  em vez de dois c34x
 

*

SSK

  • Investigador
  • *****
  • 1519
  • Recebeu: 15 vez(es)
  • +11/-0
(sem assunto)
« Responder #101 em: Novembro 28, 2008, 06:48:40 pm »
Citação de: "Daniel"
SSK
Citar
Ah, não esquecer que a opção de ficarmos com um terceiro não era um valor por aí além.

Como assim :?: se o preço de optarmos pelo 3 submarino não era um valor por aí além, porque não compramos 3  em vez de dois c34x


Quanto ao pessoal, não ia ser fácil... Neste momento existe muito pouco pessoal na Esquadrilha de Submarinos. existem muitas pessoas com muitos "bonés".

Quanto aos 3 e o porque de ser só 2, imagine só o escândalo que iria ser se comprássemos 3, ia ser o fim do mundo. Já não é mau assim!
"Ele é invisível, livre de movimentos, de construção simples e barato. poderoso elemento de defesa, perigosíssimo para o adversário e seguro para quem dele se servir"
1º Ten Fontes Pereira de Melo
 

*

Daniel

  • Investigador
  • *****
  • 3136
  • Recebeu: 417 vez(es)
  • Enviou: 208 vez(es)
  • +645/-8622
(sem assunto)
« Responder #102 em: Novembro 28, 2008, 07:48:24 pm »
SSK
Citar
Quanto ao pessoal, não ia ser fácil... Neste momento existe muito pouco pessoal na Esquadrilha de Submarinos. existem muitas pessoas com muitos "bonés".

Pois, cada vez mais bonés. :roll:  c34x
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18295
  • Recebeu: 5541 vez(es)
  • Enviou: 5950 vez(es)
  • +7164/-9540
(sem assunto)
« Responder #103 em: Dezembro 06, 2008, 11:12:10 am »

The South Korean Navy has commissioned Yung Yi, the second of three Type 214 submarines on order from Hyundai Heavy Industries. (ThyssenKrupp photo)

Second Class-214 Submarine Commissioned by the South Korean Navy
 
 
(Source: ThyssenKrupp Technologies; issued December 4, 2008)
 
 
On 28th November 2008 the Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Ltd. Co delivered within the agreed time the second of three Class 214 submarines to the national procurement agency DAPA. Thereupon, the South Korean Navy took over command of “Yung Yi” on 2nd December 2008. The boat is equipped with an air-independent fuel cell propulsion system.

The design and major components of the submarine were provided by the Kiel shipyard Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), a company of ThyssenKrupp Marine Systems. The Class 214 submarines for South Korea are being built under licence from HDW at the Hyundai Heavy Industries Ltd. Co. shipyard in Ulsan (South Korea).

The new submarine has a displacement of approximately 1,700 tons, is 65 metres long and operated by a regular crew of 27 men. It has a combined diesel-electric and fuel cell propulsion system. Equipped with ultra-modern sensors and an integrated Command and Weapon Control System, it is optimally suited to its future reconnaissance and surveillance tasks.

Beside Germany and Italy, South Korea is the third country operating submarines with the revolutionary HDW fuel cell propulsion system.


ThyssenKrupp Marine Systems AG, with its head office in Hamburg, Germany, is part of ThyssenKrupp Technologies AG within the ThyssenKrupp Group. With its technological competence, extensive portfolio and continuous innovations the corporate group, being the umbrella organisation for shipyards in Germany, Sweden and Greece and various marine engineering companies, represents one of the leading systems houses in European shipbuilding.

-ends-
http://www.defense-aerospace.com/cgi-bi ... le=release
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

migbar2

  • Perito
  • **
  • 334
  • Enviou: 1 vez(es)
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #104 em: Dezembro 06, 2008, 08:25:50 pm »
Citação de: "P44"
The South Korean Navy has commissioned Yung Yi, the second of three Type 214 submarines on order from Hyundai Heavy Industries. (ThyssenKrupp photo)Second Class-214 Submarine Commissioned by the South Korean Navy     (Source: ThyssenKrupp Technologies; issued December 4, 2008)   On 28th November 2008 the Korean shipyard Hyundai Heavy Industries Ltd. Co delivered within the agreed time the second of three Class 214 submarines to the national procurement agency DAPA. Thereupon, the South Korean Navy took over command of “Yung Yi” on 2nd December 2008. The boat is equipped with an air-independent fuel cell propulsion system. The design and major components of the submarine were provided by the Kiel shipyard Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), a company of ThyssenKrupp Marine Systems. The Class 214 submarines for South Korea are being built under licence from HDW at the Hyundai Heavy Industries Ltd. Co. shipyard in Ulsan (South Korea). The new submarine has a displacement of approximately 1,700 tons, is 65 metres long and operated by a regular crew of 27 men. It has a combined diesel-electric and fuel cell propulsion system. Equipped with ultra-modern sensors and an integrated Command and Weapon Control System, it is optimally suited to its future reconnaissance and surveillance tasks. Beside Germany and Italy, South Korea is the third country operating submarines with the revolutionary HDW fuel cell propulsion system. ThyssenKrupp Marine Systems AG, with its head office in Hamburg, Germany, is part of ThyssenKrupp Technologies AG within the ThyssenKrupp Group. With its technological competence, extensive portfolio and continuous innovations the corporate group, being the umbrella organisation for shipyards in Germany, Sweden and Greece and various marine engineering companies, represents one of the leading systems houses in European shipbuilding. -ends- http://www.defense-aerospace.com/cgi-bi ... le=release
Uma coisa que me confunde é o facto de a marinha de guerra da Coreia aceitar comissionar os seus subs sem alarido e tenhamos em conta que é um país com reais possibilidades de têr de se servir desses aparelhos para conflito real já para o ano que vem...ou para amanhã !!!! E a Grecia, embora vivendo situação geopolítica complicada nunca foi tão perigosa quanto a Coreana, anda toda esquisita com os subs.... :shock:  :shock: ...hummmm $$$$$$$$$ será ?? Talvez este governo tenha encontrado de repente novas prioridades ?