classes de portuguès

  • 16 Respostas
  • 6963 Visualizações
*

HELLAS

  • Perito
  • **
  • 373
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #15 em: Outubro 09, 2007, 11:12:47 am »
A vore si entens que la teva mentalitat i consciencia no es la mateixa que la meva, tu dones per fet coses que jo no i a l´inreves.Jo no trobo que estiguem literalment ocupats per ningu. Com ja he dit per aqui moltes vegades i si ho has lleguit ho sabras, per coherencia a la historia de la peninsula iberica i per herencia dels regnes Espanya deuria ser federal,com Suissa tal com tu mateix dius,pero no per aixo es deixa ser Espanya com un territori aglutinador de alguna cosa comu historicament.
Si, jo tambe trobo,que si el castella, el catala, el gallec,la fabla, el bable,etc...son llengues espanyoles es deurien poder parlar com a minim en l´ambit politic,pero aixo es fruit de la politica libertal portada desde fa 200 anys. A les guerres carlines aixo ja es defensaba, la tradicio i els furs, pero tambe al legitim representan d´Espanya i els dos bandols portaban la bandera espanyola,per possar un exemple, i son varis els exemples de consciencia com la meva reflectada en llibres o escrits.Tambe son moltes les contradiccions,pero es que aixi estarem sempre, tu amb els teus arguments i jo amb els meus. Diga´m, qui s´ha inventat el terme Corona Catalano-Aragonesa?que jo sapigue es Corona d´Arago, i en aquells temps es parlaria catala, aragones i es possible que castella, pero com ja t´he dit, Desperta Ferre!Desperta Ferre!Arago!Arago! no deien pas CAtalunya!,perque? no creus que la seva conscienca els hi deia que el seu regne era Arago i punt? no pot ser que encara no n´hi hagues consciencia nacional catalana?, perque es vol promoure l´odi a Espanya quand Catalunya va començar a neixer en lo que va ser la Marca HISPANICA, Hispania, Hespaña, Espanya, etc...es un nom aglutinador de varis territoris, tambe et dic que els partits liberals tipus PP fan que noms i simbols siguin d´ells i tampoc m´agrada, sent conscient que aixo no ajuda.
Tinc clar que parlar de tu a tu es perder el temps, mai acabarem com ja t´he dit.
I si, soc d´Horta de Sant Joan, poble a la "frontera"de parla valenciana, parla catala i parla del "xapurriau"del Matarranya, com ells mateixos diuen i que es maco sentir paraules catalanes antigues que encara perviuen alla,pero que si parles amb ells diran que son aragonesos no pas catalans i mes avall d´Horta, algu et dira que te mes de valencia que de catala,perque? es la seva consciencia.
Tens pinta de ser professor i saber molt de tot, pero la historia esta escrita de dos maneras sempre, pels vençuts  i pels guanyadors, falta trobar les imparcials,i es on jo em recoltzo.
Va de bo amic, treu-te l´enchufe (endoll) de l´ordinador i ves de vacacions (vacances) a vore (veure) si descanses de tanta polititzacio que eixa politica t´agafara mal de cap. Sento molt els meus "defectes" de llengua ,he fet un esforç per parlar com tu, pero m´agraen(m´agraden)els meus origens i la meua (meva)historia, açi (aqui) respirem aire pur encara.
 

*

kenwood

  • 4
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #16 em: Dezembro 10, 2007, 07:48:51 pm »
Botet : ¡Fot el camp!, fas fastic.
Un altre catalá. :oops:
Vulnerant omnes,ultima necat.