Marinha Norueguesa

  • 139 Respostas
  • 36021 Visualizações
*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1389/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #75 em: Março 01, 2019, 12:52:39 pm »




A España servir hasta morir
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10356
  • Recebeu: 5657 vez(es)
  • Enviou: 4352 vez(es)
  • +8475/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #76 em: Março 01, 2019, 05:47:44 pm »
Semco Maritime participates in the salvage operation in raising the frigate KNM Helge Ingstad



In cooperation with the salvage company BOA and the Norwegian Navy and Material Command, Semco Maritime participates in the current salvage operations of the frigate KNM Helge Ingstad.

The frigate has partly been raised and the job is now to prepare and complete the next phase, which involves lifting and securing the frigate onto a special barge for her transport to Haakonsvern naval base.

The frigate has arrived at Semco Maritime's yard facilities at Hanøytangen, which are perfect for this part of the operation. The yard is sheltered and its facilities are suitable for large floating cranes due to the good water depth right into the quay. In addition to that the area is large and can accommodate the necessary equipment and crew, as well as the closures necessary for an operation of this nature.

A protection zone has been established from the sea and the zone is monitored from a boat, which is crewed on a 24/7 basis.
The area where the frigate is located, and where the preparation work for the ship’s next transport, is a military zone, and while the work is on more than 100 people from the defense, the salvage company and Semco Maritime will be staying at the camp at Hanøytangen.

https://www.marinelink.com/news/salvaged-knm-helge-ingstad-arrives-semco-463484

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

*

perdadetempo

  • Analista
  • ***
  • 611
  • Recebeu: 234 vez(es)
  • Enviou: 457 vez(es)
  • +59/-6
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #77 em: Março 01, 2019, 05:49:45 pm »
Página Web com a descrição da operação de recuperação. Está em norueguês mas com o google translator consegue-se perceber mesmo que se escolha o português, basta seleccionar o texto e copiar/colar.

https://www.tu.no/artikler/folg-hevingen-av-fregatten-helge-ingstad/457300

https://translate.google.pt/

Cumprimentos,
 

*

Lusitaniae

  • Perito
  • **
  • 397
  • Recebeu: 114 vez(es)
  • Enviou: 6 vez(es)
  • +49/-294
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #78 em: Março 01, 2019, 09:48:01 pm »
Página Web com a descrição da operação de recuperação. Está em norueguês mas com o google translator consegue-se perceber mesmo que se escolha o português, basta seleccionar o texto e copiar/colar.

https://www.tu.no/artikler/folg-hevingen-av-fregatten-helge-ingstad/457300

https://translate.google.pt/

Cumprimentos,

E ainda falam mal do bacalhoeiro Viana do castelo, esse ao menos não afunda!
💪
Abbati, medico, potronoque intima pande
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10356
  • Recebeu: 5657 vez(es)
  • Enviou: 4352 vez(es)
  • +8475/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #79 em: Março 02, 2019, 12:31:15 pm »



Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

*

NVF

  • Investigador
  • *****
  • 5327
  • Recebeu: 3962 vez(es)
  • Enviou: 9808 vez(es)
  • +8449/-245
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #80 em: Março 02, 2019, 01:07:12 pm »

E ainda falam mal do bacalhoeiro Viana do castelo, esse ao menos não afunda!
💪

Nunca ouviste ninguém a criticar a qualidade de construção ou as qualidades náuticas das traineiras VdC -- antes pelo contrário!. Ouviste sim, críticas à falta de ambição da Marinha e do poder político em armar e equipar os navios com sensores adequados. Ignorar esta distinção é pura distração ou má-fé, que espero não ser o caso. Este navio, pelo contrário, estava extremamente bem equipado e moderadamente armado, mas graças à inépcia da sua guarnição e comando e à qualidade raskov do seu desenho e construção acabou no fundo do mar.
Talent de ne rien faire
 

*

perdadetempo

  • Analista
  • ***
  • 611
  • Recebeu: 234 vez(es)
  • Enviou: 457 vez(es)
  • +59/-6
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #81 em: Março 02, 2019, 04:12:57 pm »

E ainda falam mal do bacalhoeiro Viana do castelo, esse ao menos não afunda!
💪

Nunca ouviste ninguém a criticar a qualidade de construção ou as qualidades náuticas das traineiras VdC -- antes pelo contrário!. Ouviste sim, críticas à falta de ambição da Marinha e do poder político em armar e equipar os navios com sensores adequados. Ignorar esta distinção é pura distração ou má-fé, que espero não ser o caso. Este navio, pelo contrário, estava extremamente bem equipado e moderadamente armado, mas graças à inépcia da sua guarnição e comando e à qualidade raskov do seu desenho e construção acabou no fundo do mar.

Se conseguirem mandar o Viana do Castelo passear para a entrada do Porto de Sines e lhe puserem uma tripulação tão boa como a norueguesa também devemos conseguir afundar um patrulhão e não é por isso que a culpa é automaticamente dos ENVC.

Esta história fez-me recordar um acidente do fim do século passado (o MS Scandinavia Star) em quem alguém mais distraído ficava a pensar que a culpa era dos portugueses porque não falavam norueguês (estamos a falar da tripulação de cabine etc...).
 
Aposto que até deve haver por aí um capitão de um País de aldrabões e baldas cheio de pena por não ter nascido norueguês. Então ele que até  tinha o barco cheio de filipinos e indonésios para pagarem as favas... (o Costa Concordia).

Os problemas com os defeitos do navio são testemunhos da mesma tripulação que foi incapaz de o navegar em segurança e dados ainda a quente logo após o acidente
Agora com o navio seguro é que alguém competente poderá apresentar as causas do afundamento as eventuais falhas de design/construção e das responsabilidades da sociedade responsável pela classificação do navio e dos indivíduos que acompanharam o projecto.

Cumprimentos,

nota: e sempre poupo trabalho aos vizinhos de se virem cá indignar sem necessidade. Esta novela ainda vai ter muitos episódios até ao relatório final.
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: NVF, Cabeça de Martelo, Barlovento

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1389/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #82 em: Março 04, 2019, 07:49:01 am »
Lo que hay unas cuestiones claras.

No entro ya a valorar el hecho de que una moderna fragata con todos los medios, radares, AIS etc, impacte con otro buque, eso solo tiene una palabra y es ...incompetencia, y mas cuando no estamos hablando de que un buque hizo extrañas maniobras, solo había 2 e iban en línea recta... :o

Evacuación. Ni una manguera bombeando agua. Once minutos después del abordaje ya no quedaba nadie a bordo del barco noruego que pudiera haber trabajado en contener o frenar la inundación:


Dejan las puertas abiertas!!!!!!.......INCREIBLE



Cuando el atentado del USS Cole, hubo filtraciones por el eje de la hélice y la tripulación entrenada para ello la taponó en pocos minutos conteniendo la vía de agua, pero ellos NO abandonaron el buque corriendo...como si hicieron las noruegas..
No se en la Armada Portuguesa, pero en la española la contención de daños, ela lucha contra el fuego y el taponamiento de las vias de agua es buena parte del entrenamiento de todas las tripulaciones.



Si abandonas corriendo el buque no te puedes poner a bombear agua como en el USS Fitzgerald, conteniendo la inundación:



Por otro lado todas las imágenes que nos ofrecen de la fragata, tapan la brutal herida de decenas de metros que recorre todo el casco.
A España servir hasta morir
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1389/-485
« Última modificação: Março 04, 2019, 10:10:51 am por goldfinger »
A España servir hasta morir
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18014
  • Recebeu: 5408 vez(es)
  • Enviou: 5717 vez(es)
  • +7062/-9429
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #84 em: Março 04, 2019, 10:26:17 am »

HNoMS Helge Ingstad arriving at Haakonsvern navy base aboard the submersible barge on March 3. 2019. Photo: Royal Norwegian Navy

HNoMS Helge Ingstad salvage a success as frigate arrives at Haakonsvern naval base

The Royal Norwegian Navy’s sunken frigate HNoMS Helge Ingstad arrived at the main navy base aboard submersible barge “Boa barge 33” on Sunday, marking the end of a successful salvage operation.

The frigate was transported to the Haakonsvern navy base from the sea floor of Hjeltefjorden fjord where she spent over four months after colliding with commercial tanker Sola TS on November 8, 2018.

The lifting and transport operation started on February 26 after extensive preparation work which included the removal of missiles and torpedoes from the submerged vessel.

A day after the lifting kicked off, heavy lift vessel operator BOA Management and Norwegian authorities decided to move the operation from Hjeltefjorden to Hanøytangen with the aim of avoiding heavy swells that could endanger the success of the operation. Even with this unplanned undertaking, the frigate arrived at the navy base within the estimated time period.

Now that the operation has been deemed a success, the navy will hold a press conference where details about the frigate’s future could be revealed. Photos of the frigate as it emerged from below the surface indicate that the time spent on the sea floor took a heavy toll on the ship.






The Norwegian Accident Investigation Board’s (AIBN) preliminary report into the collision blamed both ships’ watchstanders for the accident. The report further claimed that the frigate’s Spanish builder Navantia was responsible for the ship’s eventual sinking.

https://navaltoday.com/2019/03/04/hnoms-helge-ingstad-salvage-a-success-as-frigate-arrives-at-haakonsvern-naval-base/
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1389/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #85 em: Março 06, 2019, 07:33:56 am »
 ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

A España servir hasta morir
 

*

Lusitano89

  • Investigador
  • *****
  • 20605
  • Recebeu: 2392 vez(es)
  • Enviou: 257 vez(es)
  • +1118/-1481
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #86 em: Março 06, 2019, 05:17:12 pm »
 

*

NVF

  • Investigador
  • *****
  • 5327
  • Recebeu: 3962 vez(es)
  • Enviou: 9808 vez(es)
  • +8449/-245
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #87 em: Março 07, 2019, 12:20:20 am »
Parece que a manobra de mandar o navio contra as rochas não foi muito bem sucedida  :o
Talent de ne rien faire
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10356
  • Recebeu: 5657 vez(es)
  • Enviou: 4352 vez(es)
  • +8475/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #88 em: Abril 15, 2019, 05:00:00 pm »
Norwegian frigate HNOMS Helge Ingstad returns to water

The Royal Norwegian Navy frigate HNoMS Helge Ingstad was refloated on April 10, less than six weeks after she was transported to the Haakonsvern navy base from the seafloor in Hjeltefjorden.

Prior to her raising and transport, the frigate spent several months almost completely submerged after colliding with with commercial tanker Sola TS on November 8, 2018.

The frigate was transported to Haakonsvern in an operation carried out by Norwegian authorities and heavy lift vessel operator BOA Management.

After over a month of welding operations, which focused on the underwater portion of the frigate’s hull, Helge Ingstad was floated out from the chartered submersible barge “Boa barge 33”. Work on the ship will continue in a dry dock at the navy base and a final damage assessment report is expected to be completed before the end of the summer.

The report is expected to have a significant influence on the Norwegian defense ministry’s decision on whether the ship would be restored or scrapped.


Photo: Royal Norwegian Navy

HNoMS Helge Ingstad collided with a tanker in the Hjeltefjorden fjord near Bergen at 4:26 (local time) on November 8. Following the collision, all 137 crew were evacuated while the frigate was intentionally grounded in an attempt to prevent her from sinking in deep water. However, the frigate slipped from the rocks and sank almost completely, with only her mast showing.

The Norwegian Accident Investigation Board’s (AIBN) preliminary report into the collision blamed both ships’ watchstanders for the accident. The report further claimed that the frigate’s Spanish builder Navantia was responsible for the ship’s eventual sinking.


Photo: Royal Norwegian Navy

https://navaltoday.com/2019/04/15/norwegian-frigate-hnoms-helge-ingstad-returns-to-water/

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: NVF

*

Lusitano89

  • Investigador
  • *****
  • 20605
  • Recebeu: 2392 vez(es)
  • Enviou: 257 vez(es)
  • +1118/-1481
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #89 em: Abril 16, 2019, 07:18:37 pm »