Então não iam comprar não sei o quê aos chineses?! :lol:
http://www.ambito.com/diario/noticia.asp?id=803322
sea el broche final de las operaciones con estas aeronaves supersónicas que tienen ya 43 años de uso
Após um periodo significativo de declínio, as Forças Armadas argentinas deixaram de ser um efetivo com capacidade militar real. Em Agosto deste ano, a Força Aérea do país retirou de serviço seus caças Mirage, sendo que poucas unidades ainda eram capazes de voar. As coisas não são muito melhores para as outras Forças, a depauperada Marinha argentina raramente sai ao mar, quase não tem mais peças sobressalentes para sua frota e, em termos práticos, não tem munição para os armamentos. Em 2012 o navio-escola ARA Libertad foi confiscado em um porto em Gana a pedido de um grande fundo financeiro que exigia pagamento de dívidas por parte do governo argentino. Logo depois do incidente, a corveta ARA Espora foi retida na África do Sul por 73 dias, pois a empresa alemã contratada para os reparos em uma falha mecânica se recusou a fazer o trabalho por conta de dívidas anteriores de Buenos Aires. Em 2013 o contratorpedeiro ARA Santíssima Trindad, então fora de serviço, afundou no porto por conta da falta de manutenção adequada. Até mesmo as tripulações dos submainos, apesar de terem recebido algumas melhorias, tiveram apenas 19 horas de pática de submersão em 2014, quando o necessário é 190 dias. Situação semelhante acontece com os quatro contratorpedeiros Almirante Brown, Heroina, La Argentina e Sarandí, que apresentam problemas em seus motores mas não contam com peças para reposição, além de não terem armamentos. O Exército argentino conduziu operações nas quais faltaram até mesmo os equipamentos mais básicos, e raramente tem recursos para treinamento das tropas. Já a Força Aérea é uma coleção de aeronaves obsoletas, a maioria dos anos 1970, e que passam boa parte do tempo em solo por estarem em condições precárias de funcionamento. E agora o país está se livrando de seu único caça semi-capaz. De acordo com análise da agência IHS Jane’s: “A Força Aérea argentina está cortando drasticamente as horas de trabalho de seu pessoal e descomissionando seu último caça em meio aos contínuos problemas de orçamento. Um cronograma publicado recentemente aponta que o expediente foi reduzido – agora vai das 08hs às 13hs – além de haver orientações para o racionamento de comida, energia e material de escritório nas organizações e vilas militares. Atualmente apenas o pessoal mínimo exigido em bases, diretorias e comandos militares trabalham. Essas ordens, emitidas em 11 de Agosto, passaram a vigorar no dia 18. O próximopasso será cortar os expedientes de segunda e terça-feira. Além disso, aoficiais da Força Aérea afirmaram que qualquer aeronave retirada de serviço não passará por manutenção, por enquanto”. Nessas circunstâncias, as Forças Armadas argentinas contam com apenas dois tipos de aeronaves: A-4 e Ia-63, ambas subsônicas, com décadas de idade e por pouco capazes de operar. Buenos Aires cogitou adquirir novos caças gripen da Suécia através do Brasil, mas foi vetada pelo Reino Unido, reponsável pela fabricação de vários componentes internos do avião. Outra opção sondada foi o JF-17 da China, mas a modificação se mostrou cara demais. Sob uma perspectiva mais ampla, qualquer revitalização das Forças Armadas aergentinas dependerá da economia geral do país, e a situação parece ainda longe de ser favorável.
Argelia is receiving 14 Russian heavy-lift Mi-26T2 helicoptershttp://www.janes.com/article/53830/arge ... lift-helos CitarAlgeria has begun receiving the first of 14 Mil Mi-26T2 "Halo" heavy-lift helicopters that it has ordered in two batches, Russian media confirmed on 26 August. The first two helicopters from the first batch of six were handed over to Algeria in the spring, the Interfax Military News Agency quoted a Rostvertol official as saying. The company is set to deliver a further two before the end of the year, and two more in early 2016. Deliveries of the second batch of eight helicopters will follow through to the end of 2017. (...) The Mi-26T2 is a modernised variant of the 20-tonne-payload Mi-26T heavy lift helicopter, equipped with new avionics that afford it an all-weather capability while reducing the crew numbers from five to just two or three, depending on the mission. The Mi-26T2 can be used to transport large sized cargo either internally or underslung or to transport personnel. (...)
Algeria has begun receiving the first of 14 Mil Mi-26T2 "Halo" heavy-lift helicopters that it has ordered in two batches, Russian media confirmed on 26 August. The first two helicopters from the first batch of six were handed over to Algeria in the spring, the Interfax Military News Agency quoted a Rostvertol official as saying. The company is set to deliver a further two before the end of the year, and two more in early 2016. Deliveries of the second batch of eight helicopters will follow through to the end of 2017. (...) The Mi-26T2 is a modernised variant of the 20-tonne-payload Mi-26T heavy lift helicopter, equipped with new avionics that afford it an all-weather capability while reducing the crew numbers from five to just two or three, depending on the mission. The Mi-26T2 can be used to transport large sized cargo either internally or underslung or to transport personnel. (...)
Argentine Ministry of Defense (MoD) will purchase 12 Airbus H125 Ecureuil Helicopters.The Argentine MoD has issued order for 12 Airbus H125 Ecureuil helicopters. These will replace Air-Force and Army Aviation aging fleets of SA-315B Lama helicopters.The H125 (previously named the AS350) outclasses all other single-engine helicopters for performance, versatility, safety, low maintenance, and low acquisition costs, while exceling in high & hot and extreme environments. In 2005, the AS350 B3 version broke the world record for the highest-altitude landing and takeoff, performed on Mount Everest at 8,850 meters (29,035 feet) – a title still held today.
Argentine MoD will purchase 12 Airbus H125 Ecureuil Helicopters(2 de Setembro de 2015)Citação de: "Defence Blog"Argentine Ministry of Defense (MoD) will purchase 12 Airbus H125 Ecureuil Helicopters.The Argentine MoD has issued order for 12 Airbus H125 Ecureuil helicopters. These will replace Air-Force and Army Aviation aging fleets of SA-315B Lama helicopters.The H125 (previously named the AS350) outclasses all other single-engine helicopters for performance, versatility, safety, low maintenance, and low acquisition costs, while exceling in high & hot and extreme environments. In 2005, the AS350 B3 version broke the world record for the highest-altitude landing and takeoff, performed on Mount Everest at 8,850 meters (29,035 feet) – a title still held today.Fonte: http://defence-blog.com/news/argentine-mod-will-purchase-12-airbus-h125-ecureuil-helicopters.htmlSerá a solução mais lógica, economicamente, para a substituição dos nossos Alouette III?Cumprimentos,
The Mexican Air Force has selected the Cessna 206H Stationair to fulfill a requirement for 12 tactical intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) platforms, it was disclosed by a May 2015 investment project document that was published by the country's Ministry of the Treasury and Public Finance in late August.The document states that the air force intends to use the forward-looking, infrared-equipped aircraft for tracking and interception operations in direct support of ground troops. The 206Hs will operate as part of the Air Surveillance Squadron Command Post (PM-EVA, or Puesto de Mando del Escuadrón de Vigilancia Aérea) based at BAM-1 Santa Lucia airbase in Mexico State, but are usually deployed to Cozumel in Quintana Roo and Hermosillo, Sonora.According to the document, PM-EVA is a special unit that reports directly to the Ministry of National Defense's High Command. That unit is currently equipped with one Fairchild C-26A Metro, two Beechcraft King Air 90A, and two Schweizer SA2-37A surveillance aircraft, most of which are presently suffering low availability rates. The King Air's avionics are reported as being obsolete, with the aircraft requiring a major 3,000-hour maintenance overhaul. However, these and the other ISR platforms will be augmented by the 206Hs rather than replaced by them.In addition to the PM-EVA, the air force operates several surveillance flights equipped with three additional C-26A Metro, two Embraer EMB-145MP, and one EMB-145AEW platform. These three ISR flights are taking delivery of at least six Beechcraft King Air 350ER aircraft that have been modified for the ISR mission.The document states that the Cessna 206H Stationair was selected on the basis of cost, adding that at USD325,000 per unit, plus USD287,000 for the surveillance package, presented the lowest price at USD612,000 each (compared with USD916,000 and USD845,000 for the Cessna Corvalis TTx and the Diamond DA50 Super Star alternatives). Procurement of the surveillance package will take place later in 2015, with deliveries of the ISR-configured Cessnas scheduled to begin in 2016 and run through to the end of 2017. The Cessna 206H is expected to remain in service with the Mexican Air Force until 2042.
O Ministério da Defesa da Indonésia selecionou o caça russo multimissão Sukhoi Su-35 "Flanker-E" para substituir aos caças Northrop F-5E Tiger II da Força Aérea de Indonésia (...) que entraram en serviço no país en 1980 e que devem sair de serviço no final desta década. Esta seria a primeira exportação do Su-35. A Força Aérea Russa encomendou 45 aviões do tipo, com entregas começando em 2012.
The Netherlands is to order 14 Boeing CH-47F Chinook heavy-lift helicopters from the United States, Dutch defence minister Jeanine Hennis-Plasschaert has told the House of Representatives.The Netherlands currently operates 17 Chinooks, 11 of the old CH-47D model and six copies of the CH-47F modified for the requirements of the Dutch military. The 14 new CH-47F helicopters will replace these 11 older CH-47Ds and will see the total Dutch Chinook fleet rise from 17 to 20. All the Dutch Chinooks are operated by the Royal Netherlands Air Force's 298th Squadron at Gilze-Rijen.The Netherlands had previously requested to buy 17 CH-47s from the US, according to a US Defense Security Cooperation Agency (DSCA) announcement confirming congressional approval for the proposed sale on 23 March. This proposed sale was valued at USD1.05 billion.According to Hennis-Plasschaert, the purchase of the 14 CH-47Fs will cost EUR838 million (USD937 million), lower than the Netherlands Ministry of Defence's (MoD's) proposed EUR915 million budget. Although the decision has now been taken to purchase the helicopters, the actual order will not be placed until December in order to take advantage of the economies of scale generated by the US's second multiyear procurement package (MYII) for the CH-47F.
The Australian Defense Force will buy 49 Pilatus PC-21 turboprop trainers and relocate its basic flying training activities from Tamworth in regional New South Wales to RAAF Base East Sale in Eastern Victoria by 2019. The announcement formally confirms Team 21, led by Lockheed-Martin Australia, as the winner of the ADF's Project Air 5428, the fixed-wing pilot training system, which will replace a mix of civilian-operated PAC CT -4B airtrainers and Royal Australian Air Force-owned Pilatus PC-9s. Team 21, which also includes Pilatus and Hawker Pacific, is the preferred tenderer for Air 5428 and will provide a turnkey service to the ADF, using the PC-21, 22 of which will be based at East Sale. Candidates from the RAAF, the Royal Australian Navy and the Australian Army will undertake fixed-wing training under the new system. (...) The unsuccessful bidder was a team lead by BAE Systems Australia, which offered the Beechcraft T-6 Texan II trainer. (...)
O Kuwait concordou em comprar 28 jatos de combate Typhoon, em um negócio de bilhões de euros com o governo italiano, informaram fontes da indústria de defesa nesta sexta-feira.O acordo ainda está em negociação, mas o Kuwait concordou em comprar 22 Typhoon monopostos e seis Typhoon bipostos em um acordo de governo para governo.A divisão Alenia Aermacchi do conglomerado italiano Finmeccanica lidera o esforço para vender o Eurofighter Typhoon para os kuwaitianos.As fontes também disseram que o acordo pode envolver a venda dos caças com radar de varredura eletrônica (AESA). Isso tornaria o Kuwait o primeiro cliente externo do jato europeu equipado com tal tecnologia.Arábia Saudita e Omã já são clientes do caça na região. Os sauditas têm falado sobre uma nova compra de jatos. Bahrain também é outro potencial cliente do jato europeu.Uma fonte dos Estados Unidos reconheceu que há possibilidade do Kuwait comprar caças de duas fontes diferentes e disse que as negociações sobre uma possível venda de caças Super Hornet para o Kuwait continua na mesa de negociação.FONTE: Defense News (tradução e adaptação do Poder Aéreo a partir do original em inglês)