6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2340 em: Novembro 27, 2020, 11:23:00 pm »
Não reconheces a independência de Taiwan?  :mrgreen:
 

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Lightning

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2341 em: Novembro 28, 2020, 10:04:13 pm »
Não reconheces a independência de Taiwan?  :mrgreen:

Off-topic mas pronto  :mrgreen:. Não sei bem como é que isso está, mas Taiwan não quer a independência da China, Taiwan quer é governar a China. Ambos os governos se consideravam os legítimos governantes de toda a China. Mas ainda existem alguns países que reconhecem Taiwan em vez do governo comunista de Pequim.

https://www.poder360.com.br/internacional/taiwan-mantem-so-15-paises-aliados-oficiais-depois-de-perder-6/

https://educacao.uol.com.br/disciplinas/geografia/taiwan-uma-nacao-ou-uma-provincia-chinesa.htm
« Última modificação: Novembro 28, 2020, 10:05:13 pm por Lightning »
 
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2342 em: Dezembro 04, 2020, 10:22:49 pm »
 
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2344 em: Dezembro 04, 2020, 10:29:26 pm »
E há quem diga que é impossível UH-60 a bom preço.  ::)
Por valores destes, dá para 9 e ainda sobra dinheiro. Resta saber se o valor inclui algum contrato de manutenção, armamento e sistemas defensivos.

Li agora que não inclui opções. Ainda assim, é um preço muito mais apelativo do que qualquer oferta nova em termos de capacidades. Blackhawk ao preço de Koalas praticamente.
« Última modificação: Dezembro 04, 2020, 10:35:35 pm por dc »
 
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2345 em: Dezembro 04, 2020, 11:26:47 pm »
UH-60L totalmente recondicionados... se investirmos 30-40 milhões em 6-8 ainda sobra bastante para extras e talvez upgrade para V...?!

Esta é a solução para ter helicópteros militares médios.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 
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dc

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2346 em: Dezembro 05, 2020, 11:06:12 am »
Sem dúvida! Esta notícia vem encerrar este assunto, agora só não compramos estes, por má fé mesmo, já que nem sequer existe o argumento do "preço".
 

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tenente

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2347 em: Dezembro 05, 2020, 11:16:55 am »
UH-60L totalmente recondicionados... se investirmos 30-40 milhões em 6-8 ainda sobra bastante para extras e talvez upgrade para V...?!

Esta é a solução para ter helicópteros militares médios.

Se o contra informação estivesse activo no forum, não tardaria muito tinhamos aqui uma missiva de quatro páginas com os contra argumentos técnicos, sobre essa provável aquisição. :mrgreen:
Com esta hipotese, e pelos preço/unidade apresentado, inferior a 5 milhões USd, seria possivel, com o parco orçamento de 53 milhões Euros, adquirir uns nove helis formando desse modo a tal unidade aérea de apoio ás FND .


UH-60A Upgraded to UH-60L
Since the Black Hawk inception in 1979, the helicopter has undergone several upgrades. In 1989 the second generation of Black Hawk, the UH-60L was introduced. The UH-60 “L” model was very similar to the “A” model without modification to the rotor systems. However, the UH-60L included improvements in the engines, transmission, structure and the flight control systems.


As a result, the main differences in the “L” model are:

• New T700-GE-401C/D turboshaft engines with associated electronic upgrades
• Improved Durability Main Gearbox (IDGB)
• Strengthened flight controls
• Enhanced tail boom, stabilator and vibration absorbers
• Hover IR suppression system (HIRSS) designed to cool engine exhaust gasses
• Additional 1000 Lbs. of lift on the cargo hook

UH-60A+ Black Hawk
With the performance success of the UH-60L, the US Army sought similar performance in the UH-60A for its existing fleet without the expense of completely refurbishing the A model to the L. As a result, the Army replaced the T700 engines with new GE 701D/CC engines. These new engines provide the desired increase in power without the additional expense of the other UH-60L upgrades. The Army called these new more powerful UH-60A’s the UH-60A+.


UH-60A Black Hawk

Blackhawk 360 Solution UH-60A+ and “L” Modifications
Skycore Aviation’s Blackhawk 360 Solution includes replacing existing GE T-700 engines on its UH-60As with new GE T-701D/CC engines to provide customers with the additional power of a new UH-60A+. In addition, Skycore will also replace the UH-60A main gear box with the IDGB and upgrade the flight controls based on customer specific mission requirements. These upgrades provide performance similar to the UH-60L as well as most of the functionality.

Overall differences between the aircraft would be the:

• Tail boom
• Stabilator
• Vibration absorbers
• Additional 1000 pounds of cargo hook capacity.

The Blackhawk 360 Solution provides customers with UH-60A+ options and price points to configure the correct aircraft for their mission at the best value.[/i]

https://www.skycoreaviation.com/sikorsky-helicopters/uh-60a-black-hawk-uh-60a-uh-60l/

The UH-60L Blackhawk represents an upgrade to the original UH-60A Blackhawk, which entered service with the US Army in 1978. Production of the UH-60L began in 1989 with the conversion of existing UH-60A aircraft to the "L" standard as well as the production of new airframes. The first UH-60L was delivered in November 1989. Over 600 have been delivered since 2006, and production is expected to continue until the UH-60L line is replaced by new production UH-60M aircraft.

Externally, the UH-60L is very similar to the UH-60A. Major improvements include the incorporation of a hover IR suppression system (HIRSS) that is designed to cool engine exhaust gasses while hovering and in forward flight. As with the UH-60A, the "L" variant is ESSS capable and rated for all of the same weapon systems. The external cargo hook limit has been improved on the UH-60L, which has a maximum lift rating of 9,000 pounds. Internal troop carrying capacity remains unchanged at 11 fully loaded, 14 high-density, and 20 lightly equipped.

The UH-60L is equipped with two General Electric T700-GE-401C turboshaft engines, each rated to 1,880 shaft horsepower. The "L" model retains the same internal fuel arrangements as in the "A" model.

https://www.military.com/equipment/uh-60a-l-black-hawk

https://www.army-technology.com/news/newsthales-to-support-us-army-uh-60l-cockpit-upgrade-programme-4507267/

Abraços
« Última modificação: Dezembro 05, 2020, 12:49:21 pm por tenente »
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2348 em: Dezembro 05, 2020, 12:08:04 pm »
sinceramente nao acredito que as força aérea portuguesa venha a adquirir helicoptero uh-60l de 2004  em 2º mao em vez de novos ,depois do negocio dos kamov terem corrido  tão mal.
 

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tenente

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2349 em: Dezembro 05, 2020, 12:53:54 pm »
Utility variants

YUH-60A: Initial test and evaluation version for U.S. Army. First flight on 17 October 1974; three built.
UH-60A Black Hawk: Original U.S. Army version, carrying a crew of four and up to 11 equipped troops.[104][verification needed] Equipped with T700-GE-700 engines.[105] Produced 1977–1989. U.S. Army is equipping UH-60As with more powerful T700-GE-701D engines and also upgrading A-models to UH-60L standard.[106]
UH-60C Black Hawk: Modified version for command and control (C2) missions.[11][105]
CH-60E: Proposed troop transport variant for the U.S. Marine Corps.[107]

UH-60L Black Hawk: UH-60A with upgraded T700-GE-701C engines, improved durability gearbox, and updated flight control system.[11] Produced 1989–2007.[108] UH-60Ls are also being equipped with the GE T700-GE-701D engine.[106] The U.S. Army Corpus Christi Army Depot is upgrading UH-60A helicopters to the UH-60L configuration. In July 2018, Sierra Nevada Corporation proposed upgrading some converted UH-60L helicopters for the U.S. Air Force's UH-1N replacement program.[109]

UH-60V Black Hawk: Upgraded version of the UH-60L with the electronic displays (glass cockpit) of the UH-60M. Upgrades performed by Northrop Grumman featuring a centralized processor with a partitioned, modular operational flight program enabling capabilities to be added as software-only modifications.[110]

UH-60M Black Hawk: Improved design wide chord rotor blades, T700-GE-701D engines (max 2,000 shp or 1,500 kW each), improved durability gearbox, Integrated Vehicle Health Management System (IVHMS) computer, and new glass cockpit. Production began in 2006.[111] Planned to replace older U.S. Army UH-60s.[112]
UH-60M Upgrade Black Hawk: UH-60M with fly-by-wire system and Common Avionics Architecture System (CAAS) cockpit suite. Flight testing began in August 2008.[113][114]

https://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk

Abraços
« Última modificação: Dezembro 05, 2020, 12:55:15 pm por tenente »
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2350 em: Dezembro 05, 2020, 01:11:43 pm »
The troop capacity has been unaltered from the UH-60A – eleven fully loaded troops, or fourteen high-density troops, or twenty lightly equipped troops  c56x1

Novo onde arranjamos equivalente, com o nosso orçamento...?

É começar a "discutir" se 20 comandos/ paras estilo "RCA" são "lightly equipped troops"  :mrgreen:
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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2351 em: Dezembro 05, 2020, 01:42:58 pm »
Penso que é a solução mais lógica.





 

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2352 em: Dezembro 05, 2020, 02:59:06 pm »
Penso que é a solução mais lógica.






 

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Lightning

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2353 em: Dezembro 06, 2020, 05:07:47 am »
sinceramente nao acredito que as força aérea portuguesa venha a adquirir helicoptero uh-60l de 2004  em 2º mao em vez de novos ,depois do negocio dos kamov terem corrido  tão mal.

Não foi a Força Aérea que comprou os Kamov, nem estamos a falar em helis russos.

Já compramos aeronaves americanas em 2a mão no passado, os P-3C Orion à Holanda, o 2° lote de F-16.
« Última modificação: Dezembro 06, 2020, 05:08:56 am por Lightning »
 

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Re: 6 Helicópteros de Evacuação - LPM 2030
« Responder #2354 em: Dezembro 06, 2020, 06:03:12 am »
sinceramente nao acredito que as força aérea portuguesa venha a adquirir helicoptero uh-60l de 2004  em 2º mao em vez de novos ,depois do negocio dos kamov terem corrido  tão mal.

Não foi a Força Aérea que comprou os Kamov, nem estamos a falar em helis russos.

Já compramos aeronaves americanas em 2a mão no passado, os P-3C Orion à Holanda, o 2° lote de F-16.

os FTB337, os F84, os F86, os A7, os T38, enfim, só para citar alguns modelos de aeronaves em 2ª mão, adquiridas aos EUA.

Abraços
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