Substituição dos Alpha-jet

  • 386 Respostas
  • 82236 Visualizações
*

Charlie Jaguar

  • Investigador
  • *****
  • 1851
  • Recebeu: 616 vez(es)
  • Enviou: 284 vez(es)
  • +45/-4
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #375 em: Janeiro 23, 2019, 10:03:30 pm »
O CEMFA na Comissão da Defesa Nacional disse umas coisas interessantes sobre a vertente de instrução avançada de jactos, não vai haver avião substituto, inicialmente pretendia-se enviar os pilotos para formação nos EUA, mas tem sido difícil conseguir vagas para os pilotos portugueses, temos necessidade de formar 4 pilotos/ano mas para 2019 só se conseguiu vaga para 1.

Uma outra possibilidade é pagar horas de voo a empresas privadas que possuam esse tipo de jactos, está em conversação a empresa Hy Fly adquirir aviões M346, esses aviões operariam a partir da Base Aérea de Beja, estando os países EPAF (Holanda, Bélgica, Dinamarca e Noruega) muito interessados nessa possibilidade, pois o M346 cumpre com as necessidades de instrução para futuros pilotos de F-35. O CEMFA até explicou que a Itália já possui esses aviões, só que cobra muito dinheiro para formar um piloto estrangeiro e o tipo de formação que dá não satisfaz a FAP.

Já tinha ouvido falar de algo semelhante, mas quando isso aconteceu falava-se do recurso aos 10 Aero L-39NG da SkyTech. E como a SkyTech ao que tudo indica irá activar a cláusula de opção por mais 6 aparelhos, elevando assim o número para 16, cogitava-se a instalação em Beja para treino de pilotos da FAP e de parceiros da NATO.
« Última modificação: Janeiro 23, 2019, 10:03:58 pm por Charlie Jaguar »
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

         "PER ASPERA AD ASTRA"
               (Por Caminhos Árduos, Até Às Estrelas)
 

*

Joaoferriva

  • Membro
  • *
  • 40
  • Recebeu: 3 vez(es)
  • +0/-4
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #376 em: Janeiro 23, 2019, 10:34:13 pm »
Portugal eyes contracted M-346 fleet for training need:

Flightglobal

Portugal is exploring the possibility of contracting advanced jet training for its air force pilots to an external provider that would acquire Leonardo M-346s for the operation.

Lisbon has struggled with its pilot training requirements since the retirement of its Dassault Alpha Jets at the beginning of 2018, sending some crews to the USA as a stopgap measure.

But Gen Manuel Teixeira Rolo, chief of the Portuguese air force, told a 16 January parliamentary defence committee hearing that the US option was not a viable long-term solution.

Instead, he says, Portugal is considering a "power by the hour" contract with a local provider for the requirement.

Rolo identifies Lisbon-based leasing specialist Hi Fly as the company involved. However, it is understood that sister military business SkyTech would acquire and operate the aircraft.

Crucial to the enterprise will be the involvement of additional partner countries. Rolo says he is hopeful that Belgium, the Netherlands and Norway could also join the effort.

All three countries currently fly the Lockheed Martin F-16, but are transitioning to the F-35 for their future fighter requirements. Portugal is also an F-16 operator.

As a result, the project would need a sufficiently advanced jet trainer to support instruction on both the fourth- and fifth-generation types.

Rolo indicates that the M-346 is the prime candidate for the role, although he notes that there are other alternatives on the market.

SkyTech already has a tentative agreement in place with Czech Republic-based Aero Vodochody for 10 L-39NG basic trainers, but it is understood that the type is not considered sufficiently advanced for the Portuguese mission.

Rolo says he is "very optimistic" about the potential partnership, with discussions believed to be at a relatively advanced stage; SkyTech declines to comment.
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: MATRA

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 2712
  • Recebeu: 1085 vez(es)
  • Enviou: 328 vez(es)
  • +81/-5
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #377 em: Janeiro 30, 2019, 06:37:28 pm »
Aero Vodochody, Portugal’s SkyTech Signs Agreement for 10 L-39NG Jet Training Aircraft
July 18, 2018   




The aircraft manufacturer, Aero Vodochody and Portugal’s SkyTech signed a binding agreement, on July 17, for the delivery of 10 L-39NG jet training aircraft with an option for 6 additional aircraft, at the ongoing Farnborough International Airshow (FIA) 2018.

The combination of the modern L-39NG training aircraft and the innovative approach of SkyTech, brings to the market an unparalleled opportunity for the training of modern air forces.

SkyTech, a leading provider of military aviation services and funding solutions, is the result of a partnership between two long-standing players in the field of defense services: aircraft, complete crew, maintenance, and insurance (ACMI) company HiFly, from Portugal, and Australian aviation services and charter provider Adagold Aviation.

The L-39NG fleet will be made available by SkyTech for any customer either in the area of training flight hours, or short, mid and long-term leasing. The L-39NG is being certified using the European Military Airworthiness Requirements (EMARs) and thus brings a true compatibility and interoperability within EU and NATO operators avoiding any additional certification and cross-border processes.

The L-39NG fleet agreement includes a set of state-of-the-art simulators and debriefing devices for effective training and learning process. The AERO-SkyTech cooperation is a key element of AERO’s global strategy for cooperation with other selected partners offering unprecedented availability of jet training to any Air Force in the world who want the latest platforms but are facing cost restraints.

Giuseppe Giordo, President & CEO of AERO, said: “We are proud to announce that in addition to the recently signed contract with Senegal, we are signing this new agreement achieving a backlog of up to 38 aircraft to be delivered between 2020 and 2022 and coming from international customers and partners. SkyTech represents a strategic partnership for us starting a new era in jet training at a time, when all air forces have an urgent need of cost effective training, with growing time and capacity demands. The solution with SkyTech allows immediate training of the air force personnel and provides operators the time and comfort of selecting a new trainer, or alternatively, it allows them even to use the AERO-SkyTech solution on a long-term basis. We are proud SkyTech selected the L-39NG as a corner-stone of its lead-in training capability.“

Dr Paulo Mirpuri, President and CEO of SkyTech considers the cooperation as; “A strategic milestone in SkyTech’s evolution and one we are proud to share with Aero”.

SkyTech, which is powered by well-known aircraft leasing company HiFly, and partnered with Australian Defence provider Adagold Aviation, is already starting to transform the way militaries look at their procurement modelling. Dr Mirpuri explains; “We can create a situation whereby Air Forces can obtain their necessary squadron and force projection with less strain on already shrinking budgets”. In the training pipeline, the L39NG is an important part of our strategy to provide Countries with cost effective options as new pilots move through the various phases from initial screening through to operational squadrons.

He goes on to say that “in time SkyTech will be able to offer Air Forces’ access to aircraft that cover the various phases of training and also provide them with choices of aircraft as the trainees’ progress”. Dr Mirpuri adds; “An Air Force doesn’t need to alter its training programmes but will have a choice of aircraft that meets how they conduct each training phase both cost effectively and efficiently. The L39NG is perfect as part of this objective”.

https://defpost.com/aero-vodochody-portugal-skytech-agreement-10-l-39ng-jet-training-aircraft/

PS : Pelo que li então, desde JUL18, o negócio estava bem alinhavado, mas, também me parece que há algumas pessoas metidas no negócio que já anteriormente tiveram empresas de transporte Aéreo, que não sobreviveram durante muitos anos, acho que a FAP se está a meter num negócio que pode correr muito mal para o seu lado, e para o nosso, os contribuintes.
Na minha opinião a joint venture a criar deveria abranger os restantes países da EPAF, comprar em conjunto uma dúzia de aeronaves e colocar esta unidade de formação na Base de Beja, e, a médio longo prazo iria ficar muito mais barato ao erário público, mas isto sou eu a pensar alto

Abraços

« Última modificação: Janeiro 30, 2019, 06:44:08 pm por tenente »
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: Clausewitz, mayo

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 2712
  • Recebeu: 1085 vez(es)
  • Enviou: 328 vez(es)
  • +81/-5
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #378 em: Janeiro 30, 2019, 07:01:15 pm »
New customers for Aero Vodochody L-39NG 18/07/2018  By Paolo Valpolini

On Tuesday 17 during a press conference held at the Aero Vodochody Aerospace stand the Czech company signed two contracts for its L-39 NG training aircraft. The first one was with Skytech of Portugal for the delivery of 10 L-39NG jet training aircraft, including option for additional 6 aircraft. :conf: :conf:

SkyTech is powered by well-known aircraft leasing company HiFly, and partnered with Australian Defence provider Adagold Aviation. The company identified a shortage of training aircraft in Europe, and decided to adopt an innovative way of providing to governments the access to aircraft according to a pay-by-the-hour scheme. It selected the L-39NG on the basis of performances and operational costs, which are comparable to those of a hi-performance turboprop. “Our organisation will not be a flight school,” explained Mal Sandford, SkyTech Senior Vice President, “it will be a facility where an air force will bring its instructors and trainees and we will provide the aircraft.” The base that will host the new L-39NG is still in negotiation, Mr. Sandford confirming that the aircraft will come with a complete simulation package.

The other customer for the L-39NG is RWS who signed a Letter of Intent for the delivery of 12 L-39NG aircraft and for the  additional upgrade of six legacy L-39 into the L-39CW variant. “We operated the L39C,” said David Patrick, the company CEO, so the natural choice was to go for the new NG, which will ensure a great leap forward in capabilities.”
EDR Magazine understood that while the SkyTech configuration includes the complete package of optional, that of RWS will lack some of them, i.e. the Head-Up Display.

“Two years ago we announced a new strategy,” said Giuseppe Giordo, President & CEO of Aero, “based on the development of proprietary products, to be back as OEMs on the international market, and today is a perfect example of our comeback.” He remembered that 38 aircraft are now on order, including options, the other one being the four L-39NG in the light attack configuration, acquired by Senegal, and the six being acquired by LOM Praha, the company owned by the Czech MoD that provides training services to the national Air Force. “We will roll-out the L-39NG next October,” Giordo continued, “the first flight being planned before year end. We aim at getting the civil certification within 2019 and to start deliveries in 2020,” he stated, underlining that these 38 aircraft fill up the production until 2022.
According to the company CEO two contracts, one with a NATO nation, for a total of 22 further aircraft are in the final stage of negotiation, “and I hope I will be able to announce before late 2019 further contracts for a total of 42 more aircraft,” he concluded.

https://www.edrmagazine.eu/new-customers-for-aero-vodochody-l-39ng

Abraços

 

*

Clausewitz

  • Membro
  • *
  • 83
  • Recebeu: 85 vez(es)
  • Enviou: 73 vez(es)
  • +10/-0
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #379 em: Janeiro 30, 2019, 07:54:41 pm »

Dr Paulo Mirpuri, President and CEO of SkyTech

PS : Pelo que li então, desde JUL18, o negócio estava bem alinhavado, mas, também me parece que há algumas pessoas metidas no negócio que já anteriormente tiveram empresas de transporte Aéreo, que não sobreviveram durante muitos anos, acho que a FAP se está a meter num negócio que pode correr muito mal para o seu lado, e para o nosso, os contribuintes.
Na minha opinião a joint venture a criar deveria abranger os restantes países da EPAF, comprar em conjunto uma dúzia de aeronaves e colocar esta unidade de formação na Base de Beja, e, a médio longo prazo iria ficar muito mais barato ao erário público, mas isto sou eu a pensar alto

Abraços

Air Luxor... Mais do que não sobreviverem muitos anos o pior foram as condições em que terminaram... Tá bem tá, espero bem que não se metam  e principalmente não nos metam em alhadas parecidas.
 

*

zocuni

  • Especialista
  • ****
  • 959
  • Recebeu: 10 vez(es)
  • Enviou: 27 vez(es)
  • +11/-0
    • http://www.mochileiros.com
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #380 em: Janeiro 30, 2019, 08:11:11 pm »
Aero Vodochody, Portugal’s SkyTech Signs Agreement for 10 L-39NG Jet Training Aircraft
July 18, 2018   




The aircraft manufacturer, Aero Vodochody and Portugal’s SkyTech signed a binding agreement, on July 17, for the delivery of 10 L-39NG jet training aircraft with an option for 6 additional aircraft, at the ongoing Farnborough International Airshow (FIA) 2018.

The combination of the modern L-39NG training aircraft and the innovative approach of SkyTech, brings to the market an unparalleled opportunity for the training of modern air forces.

SkyTech, a leading provider of military aviation services and funding solutions, is the result of a partnership between two long-standing players in the field of defense services: aircraft, complete crew, maintenance, and insurance (ACMI) company HiFly, from Portugal, and Australian aviation services and charter provider Adagold Aviation.

The L-39NG fleet will be made available by SkyTech for any customer either in the area of training flight hours, or short, mid and long-term leasing. The L-39NG is being certified using the European Military Airworthiness Requirements (EMARs) and thus brings a true compatibility and interoperability within EU and NATO operators avoiding any additional certification and cross-border processes.

The L-39NG fleet agreement includes a set of state-of-the-art simulators and debriefing devices for effective training and learning process. The AERO-SkyTech cooperation is a key element of AERO’s global strategy for cooperation with other selected partners offering unprecedented availability of jet training to any Air Force in the world who want the latest platforms but are facing cost restraints.

Giuseppe Giordo, President & CEO of AERO, said: “We are proud to announce that in addition to the recently signed contract with Senegal, we are signing this new agreement achieving a backlog of up to 38 aircraft to be delivered between 2020 and 2022 and coming from international customers and partners. SkyTech represents a strategic partnership for us starting a new era in jet training at a time, when all air forces have an urgent need of cost effective training, with growing time and capacity demands. The solution with SkyTech allows immediate training of the air force personnel and provides operators the time and comfort of selecting a new trainer, or alternatively, it allows them even to use the AERO-SkyTech solution on a long-term basis. We are proud SkyTech selected the L-39NG as a corner-stone of its lead-in training capability.“

Dr Paulo Mirpuri, President and CEO of SkyTech considers the cooperation as; “A strategic milestone in SkyTech’s evolution and one we are proud to share with Aero”.

SkyTech, which is powered by well-known aircraft leasing company HiFly, and partnered with Australian Defence provider Adagold Aviation, is already starting to transform the way militaries look at their procurement modelling. Dr Mirpuri explains; “We can create a situation whereby Air Forces can obtain their necessary squadron and force projection with less strain on already shrinking budgets”. In the training pipeline, the L39NG is an important part of our strategy to provide Countries with cost effective options as new pilots move through the various phases from initial screening through to operational squadrons.

He goes on to say that “in time SkyTech will be able to offer Air Forces’ access to aircraft that cover the various phases of training and also provide them with choices of aircraft as the trainees’ progress”. Dr Mirpuri adds; “An Air Force doesn’t need to alter its training programmes but will have a choice of aircraft that meets how they conduct each training phase both cost effectively and efficiently. The L39NG is perfect as part of this objective”.

https://defpost.com/aero-vodochody-portugal-skytech-agreement-10-l-39ng-jet-training-aircraft/

PS : Pelo que li então, desde JUL18, o negócio estava bem alinhavado, mas, também me parece que há algumas pessoas metidas no negócio que já anteriormente tiveram empresas de transporte Aéreo, que não sobreviveram durante muitos anos, acho que a FAP se está a meter num negócio que pode correr muito mal para o seu lado, e para o nosso, os contribuintes.
Na minha opinião a joint venture a criar deveria abranger os restantes países da EPAF, comprar em conjunto uma dúzia de aeronaves e colocar esta unidade de formação na Base de Beja, e, a médio longo prazo iria ficar muito mais barato ao erário público, mas isto sou eu a pensar alto

Abraços

Interessante.
zocuni

"Este governo não cairá porque não é um edifício,sairá com benzina porque é uma nódoa"Eça de Queirós
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 2712
  • Recebeu: 1085 vez(es)
  • Enviou: 328 vez(es)
  • +81/-5
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #381 em: Janeiro 30, 2019, 08:22:29 pm »

Dr Paulo Mirpuri, President and CEO of SkyTech

PS : Pelo que li então, desde JUL18, o negócio estava bem alinhavado, mas, também me parece que há algumas pessoas metidas no negócio que já anteriormente tiveram empresas de transporte Aéreo, que não sobreviveram durante muitos anos, acho que a FAP se está a meter num negócio que pode correr muito mal para o seu lado, e para o nosso, os contribuintes.
Na minha opinião a joint venture a criar deveria abranger os restantes países da EPAF, comprar em conjunto uma dúzia de aeronaves e colocar esta unidade de formação na Base de Beja, e, a médio longo prazo iria ficar muito mais barato ao erário público, mas isto sou eu a pensar alto

Abraços

Air Luxor... Mais do que não sobreviverem muitos anos o pior foram as condições em que terminaram... Tá bem tá, espero bem que não se metam  e principalmente não nos metam em alhadas parecidas.

Foram alguns anos engraçados, a LXR no seu melhor uma confusão operacional do catano, até houve rotações em que os pax desembarcavam por escadas de MNT, foram um colosso da aviação comercial, :mrgreen: e em termos organizacionais nicles !

Cargos de chefia ocupados por alguns amigos e familiares que, de aviação, percebiam tanto quanto eu da cultura do agrião em água salgada, alguns dos Cmdts e/ou 1º Oficiais, nem as L/S sabiam fazer.

O que posso acrescentar é muito simples, que a FAP esteja muito alerta, porque outros valores e interesses se escondem por detrás deste fornecimento de horas de voo para treino avançado.
Porque está um intermediário metido no meio deste negócio ???
A FAP não teve outras opções ??
A FAP foi obrigada a optar por esta solução ??
Se as aeronaves fossem adquiridas directamente de certeza ficariam mais baratos e a FAP poderia disponibilizar as aeronaves para formação de pilotos de outras Nações, mais, se fosse proposta a opção de uma escola de treino avançado em BEJA, a ser operada conjuntamente com as Nações EPAF, com a aquisição conjunta das aeronaves, para se dissipar os custos de operação de uma dúzia de aeronaves não teria sido melhor para todos nós ??
Pelo menos é a minha opinião.

Mas como há outros interesses, o que vai acontecer é que este fornecimento de serviços nos vai ficar caríssimo, é mais do mesmo uma situação opaca com elevadas probabilidades da corrupção já se estar a instalar nesta situação de fornecimentos de serviços !

Abraços
« Última modificação: Janeiro 30, 2019, 09:56:45 pm por tenente »
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: Charlie Jaguar, Get_It

*

Get_It

  • Investigador
  • *****
  • 1695
  • Recebeu: 186 vez(es)
  • Enviou: 427 vez(es)
  • +7/-1
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #382 em: Janeiro 31, 2019, 12:06:30 am »
Mais um "ajuste" directo...

Cumprimentos,
:snip: :snip: :Tanque:
 

*

Charlie Jaguar

  • Investigador
  • *****
  • 1851
  • Recebeu: 616 vez(es)
  • Enviou: 284 vez(es)
  • +45/-4
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #383 em: Janeiro 31, 2019, 09:38:11 am »
Desde cedo que esta aquisição da SkyTech não me pareceu inocente, assim como a posterior de 6 KC-390 que, coincidência ou não, é precisamente o número de aeronaves que a FAP espera ou esperará vir a um dia a operar. Será o início em Portugal da entrega a privados de missões e valências outrora somente nas mãos dos militares?

Dada a disponibilidade da BA11, de zonas de voo mais descongestionadas e melhores condições atmosféricas, Beja seria a localização ideal para se formar na Europa algo nos moldes da NATO Flying Training in Canada (NFTC).
Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

         "PER ASPERA AD ASTRA"
               (Por Caminhos Árduos, Até Às Estrelas)
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: tenente

*

Stalker79

  • Perito
  • **
  • 551
  • Recebeu: 90 vez(es)
  • Enviou: 626 vez(es)
  • +11/-8
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #384 em: Janeiro 31, 2019, 02:38:37 pm »
Tanto falei nos L39 - NG que eles vieram cá parar... de uma maneira ou outra.
 :-P
 

*

Charlie Jaguar

  • Investigador
  • *****
  • 1851
  • Recebeu: 616 vez(es)
  • Enviou: 284 vez(es)
  • +45/-4
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #385 em: Fevereiro 07, 2019, 10:46:11 am »
E uns quantos Pilatus PC-9 do futuro leilão australiano, não?  :mrgreen:

Saudações Aeronáuticas,
Charlie Jaguar

         "PER ASPERA AD ASTRA"
               (Por Caminhos Árduos, Até Às Estrelas)
 

*

Stalker79

  • Perito
  • **
  • 551
  • Recebeu: 90 vez(es)
  • Enviou: 626 vez(es)
  • +11/-8
Re: Substituição dos Alpha-jet
« Responder #386 em: Fevereiro 07, 2019, 02:42:01 pm »
Os pilatus não sei, mas aquele caça minas o HMAS Norman ( ou até o Hawkesbury) era interessante se a nossa marinha quisesse ter capacidade de desminagem...
 :-P
 

 

Governo entrega substituição do Aviocar à espanhola CASA

Iniciado por Maginot

Respostas: 10
Visualizações: 4831
Última mensagem Maio 06, 2005, 10:10:47 pm
por Luso
Aberto concurso para a substituição dos Aviocar

Iniciado por Ricardo Nunes

Respostas: 37
Visualizações: 12985
Última mensagem Dezembro 28, 2004, 09:13:27 pm
por JNSA
Substituição dos AlphaJet por um novo avião de treino?

Iniciado por Marauder

Respostas: 27
Visualizações: 10677
Última mensagem Setembro 21, 2006, 03:30:41 am
por p_shadow
Substituição dos Allouette III

Iniciado por JNSA

Respostas: 788
Visualizações: 136609
Última mensagem Fevereiro 14, 2019, 12:26:30 pm
por alphaiate
Programa de substituição do C-130

Iniciado por Boina_Verde

Respostas: 1137
Visualizações: 219194
Última mensagem Fevereiro 08, 2019, 09:20:04 pm
por tenente