UAV / UCAV

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Nitrox13

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« Responder #60 em: Julho 23, 2009, 12:06:48 pm »
Com esse pensamento é que o país tá como está.
A necessidade aguça o engenho !!!!

nitroxsoft.net

webprogramer4fun
 

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old

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« Responder #61 em: Julho 28, 2009, 04:44:52 pm »
EADS prueba en Canada el UAV mas grande construido en Europa.



Se trata del Barracuda, un demostrador tecnologico Germano/Español que abrira el camino a futuros desarrollos




http://infodefensa.com/esp/noticias/not ... -en-Europa
 

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HSMW

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« Responder #62 em: Julho 29, 2009, 04:29:05 pm »
A solução para a falta de pilotos na FAP   :twisted:
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 

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papatango

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« Responder #63 em: Julho 30, 2009, 11:54:51 pm »
Da forma como vejo as coisas os UAV são aeronaves para o exército. Não estes UAV's grandes obviamente, mas os modelos pequenos de observação, com autonomia para até 6 horas e raio de acção inferior a 10km.
 

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nelson38899

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« Responder #64 em: Agosto 04, 2009, 09:18:25 am »
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The Bell Eagle Eye UAS
Intelligent. Watchful. No runway needed.

 

The Bell Eagle Eye UAS flies into the toughest life-threatening conditions so you don't need to. Providing the best recon reports, in the worst dynamic conditions, hour after hover-flight hour, this UAS utilizes mature tiltrotor technology to provide a runwayless solution for the ultimate in ISR (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance.)

 

Working in either land-based or sea-based environments, the Bell Eagle Eye's flexibility allows military units a view of enemy territory without risking the lives of soldiers..

 

Needing less manpower, equipment and space, this UAS lowers force structure costs with automated maintenance and operator functions. Did we mention highly reliable and easily supportable? Well, it is.

 

The Bell Eagle Eye has the space, weight and power to carry surveillance, targeting, Electronic Warfare and lethal payloads. Offering speed flexibility as well as Vertical Takeoff and Landing (VTOL), the Bell Eagle Eye is the most versatile UAS on the market.



http://www.bellhelicopter.com/en/aircra ... gleEye.cfm
"Que todo o mundo seja «Portugal», isto é, que no mundo toda a gente se comporte como têm comportado os portugueses na história"
Agostinho da Silva
 

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Maginot

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« Responder #65 em: Agosto 06, 2009, 08:50:03 am »
Citação de: "LuisC"
Eu julgo que seria preferível adquirir UAVs já existentes, em vez de se andar a protelar a sua aquisição com programas e mais programas de desenvolvimento que, como sempre, não vão resultar em nada.
Para quê desperdiçar recursos, mesmo de contrapartidas, se a quantidade de UAVs a produzir para as FAs portuguesas nunca permitirá recuperar o investimento inicial. A menos que estes futuros UAVs resultem em sucesso de vendas a nível internacional, o que sinceramente não creio.


Se não há info pública sobre o Império, como é que sabe que é tempo e custo perdido?

É a pensar assim que Portugal nunca desenvolve nada e um barato que sai caro sempre que é preciso modernizar um equipamento ou integrá-lo com outros sistemas de guerra.
EX MERO MOTU
 

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nelson38899

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Re: UAV / UCAV
« Responder #66 em: Dezembro 11, 2009, 03:21:08 pm »
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RQ-170 Sentinel
The U.S. Air Force has confirmed to Aviation Week the existence of the so-called "Beast of Kandahar" UAV, a stealth-like remotely piloted jet seen flying out of Afghanistan in late 2007.

The RQ-170 Sentinel, believed to be a tailless flying wing design with sensor pods faired into the upper surface of each wing, was developed by Lockheed Martin's Advanced Development Programs (ADP), better known as Skunk Works. An Air Force official revealed Dec. 4 that the service is "developing a stealthy unmanned aircraft system (UAS) to provide reconnaissance and surveillance support to forward deployed combat forces."

The UAV had been discussed on the Ares technology blog, as well as elsewhere online, but the USAF statement to Aviation Week was the first to detail the aircraft.

"The fielding of the RQ-170 aligns with Secretary of Defense Robert M. Gates' request for increased intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR) support to the combatant commanders and Air Force Chief of Staff Gen. Norton Schwartz's vision for an increased USAF reliance on unmanned aircraft," says the emailed statement.

The RQ-170 is flown by the 30th Reconnaissance Squadron at Tonopah Test Range, Nev. - home of the F-117 stealth fighter when the program's existence was secret - and falls under Air Combat Command's 432d Wing at Creech Air Force Base, Nev. At Kandahar, the Sentinel was seen operating out of General Atomics Aeronautical Systems' hangar.

The 30th RS was activated as part of the 57th Operations Group on Sept. 1, 2005, and a squadron patch was approved July 17, 2007. The activation - although not the full meaning of the event - was noted among those who watch for signs of activity in the classified world.

The RQ-170 designation is similar to that of the F-117 - a correct prefix, but out of sequence to avoid obvious guesses of a program's existence. Technically, the RQ designation denotes an unarmed aircraft rather than the MQ prefix applied to the armed Predator and Reaper UAVs. The USAF phrase, "Support to forward deployed combat forces," when combined with observed details, suggest a moderate degree of stealth (including a blunt leading edge, simple nozzle and overwing sensor pods) and that the Sentinel is a tactical, operations-oriented platform and not a strategic intelligence-gathering design.

Many questions remain about the aircraft's use. If it is a high-altitude aircraft it is painted an unusual color - medium grey overall, like Predator or Reaper, rather then the dark gray or overall black that provides the best concealment at very high altitudes. The wingspan appears to be about 65-ft., about the same as an MQ-9 Reaper. With only a few Internet images to judge from - all taken from the left side - the impression is of a deep, fat centerbody blended into the outer wings.

With its low-observable design, the aircraft might be useful for flying the borders of Iran and peering into China, India and Pakistan for useful data about missile tests, telemetry as well as gathering signals and multi-spectral intelligence.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/ ... Operations
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Agostinho da Silva
 

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pchunter

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Re: UAV / UCAV
« Responder #67 em: Dezembro 16, 2009, 11:23:42 pm »
Mais uma opção.

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Primeiro voo do UAV Hermes 900 da Elbit Systems

A Elbit Systems anunciou que seu UAV (Veículo Aéreo Não Tripulado) Hermes 900 completou com sucesso ser voo inaugural, no dia 09 de dezembro, e começará a produção em série assim que finalizarem os testes adicionais de voo.
O Hermes 900 é baseado no UAV de sucesso da empresa, o Hermes 450, que acumulou mais de 170.000 horas de voo  e um dos únicos UAV do mundo que rompeu a marca de 100.000 voos operacionais.
O novo Hermes 900 oferece capacidades chaves adicionais, como poder voar por um período maior sem reabastecer, altitude de voo operacional de mais de 30.000 pés, capacidade de carga de equipamentos aumentada (mais de 300kg), projeto modular que oferece uma rápida troca de equipamentos e a capacidade de voo em condições de tempo adversas.
O Hermes 900 oferece ainda um avançado canal de comunicaçãoes por satélite e pode ser operado pela Estação Terrestre de Comando & Controle (UFGS) da Elbit Systems, permitindo um gerenciamento avançado da missão, táxi automático, voo autônomo e sistema de pouso e decolagem automático, comuns a toda linha de UAV da família de produtos Hermes.
O novo UAV Hermes 900 também possui inovações nos aviônicos e nos sistemas eletrônicos, além de um motor mais silencioso. O novo UAV oferece tecnologia de ponta e aplicações como sistemas eletro-ópticos, designadores laser e sensores eletrônicos inteligentes (ELINT, COMINT).
O Gerente Geral da Divisão de UAS da Elbit Systems, Haim Kellerman, informa que pelo fato do Hermes 900 ser fabricado com equipamentos comuns e uma similar infraestrutura do Hermes 450, permite que a Elbit Systems transfira o novo UAV diretamente para produção em série.



Fonte: http://cavok.com.br/blog/?p=2463
 

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pchunter

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Drone português
« Responder #68 em: Setembro 24, 2010, 10:08:54 pm »
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"Drone" português em exibição no Portugal Tecnológico
Um consórcio de empresas portuguesas colocou no ar o primeiro avião não tripulado desenvolvido em Portugal. O avião é semelhante aos aparelhos que as forças norte-americanas utilizam em cenários de guerra. Este projecto português tem apenas objectivos civis. O avião está em exibição no Portugal Tecnológico que decorre na FIL.


Para quem não viu aqui vai o link para a noticia da RTP.

http://www.rtp.pt/noticias/?t=Drone-portugues-em-exibicao-no-Portugal-Tecnologico.rtp&headline=20&visual=9&article=378078&tm=8
 

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pchunter

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Re: UAV / UCAV
« Responder #69 em: Setembro 24, 2010, 10:55:36 pm »
Já descobri o nome  do bicho.

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The IMPERIOTM UAS Project is a Portuguese P-3 Upgrade Program.
The purpose of this project is to establish a solid foundation between Lockheed Martin (L-M) and Portuguese industry to jointly develop, build, and provide a competitive, civil Unmanned Aircraft System (UAS) to the worldwide market.
The Portuguese Consortium for the Aerospace Industry - PAIC is formed by:
PEMAs as the Consortium Leader, Active Space Technologies, Edisoft, Empordef, Skysoft, CriticalSoftware, Iberomoldes Group, Pousada, Tekever, Spinworks, PIEP, INEGI, Listral and Centi.

http://www.pema.pt/index.php?id=project_description&pro_id=10
 

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aladino

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Re: UAV / UCAV
« Responder #70 em: Outubro 25, 2010, 07:34:47 am »
olá, parece-me que em Portugal também existe investigação amadora destas coisas dos voos não tripulados, deêm uma olhadela neste site  http://www.miniplanes.net  

 cumpts
 

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HSMW

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Re: UAV / UCAV
« Responder #71 em: Dezembro 06, 2010, 04:47:04 pm »
Citação de: "luis filipe silva"
GI Jorge escreveu:
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Mas é por essas e por outras que eu apoio o desenvolvimento dos UAV da Força Aérea. A poupança será enorme.
E se não é indiscrição, qual o emprego que lhes ia dar nos Açores? Qual a autonomia do UAV? Qual a plataforma de onde seria lançado e recolhido? Qual a disponibilidade com mau tempo?

Nem que fossem lançados à mão! Estamos a ficar para trás no tempo na utilização desta tecnologia!
E o que não falta são projectos já operacionais.
http://areamilitar.net/DIRECTORIO/AER.aspx?NN=310
http://areamilitar.net/DIRECTORIO/AER.aspx?NN=172
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 

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teXou

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Re: UAV / UCAV
« Responder #72 em: Dezembro 19, 2010, 12:21:03 pm »
Northorp Grumman RQ-4 Block 40 Global Hawk

http://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?ItemID=35661
"Obviamente, demito-o".

H. Delgado 10/05/1958
-------------------------------------------------------
" Não Apaguem a Memória! "

http://maismemoria.org
 

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dc

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Re: UAV / UCAV
« Responder #73 em: Junho 22, 2011, 11:13:18 am »
Boas

UAV's portugueses no Paris Air Show.
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At the Paris Air Show 2011 event being held near Paris, France, two Portuguese companies are displaying small and lightweight unmanned aircraft systems.
 
Tekever ASDS Lda presents the AR4 Light Ray. The system is designed to provide intelligence, surveillance and reconnaissance support to ground military units when in operations. The man-portable fixed wing unmanned aircraft system provides real time day and night imagery. It can perform surveillance, reconnaissance, target acquisition, communications tasks. The system could be as well used as a communications relay node. A ground based mobile ruggedized command and control terminal is used to operate the unmanned system.
 
AR4 Light Ray has a wingspan of 1, 80 meters, a length of 1,40 meters, a range of up to 20 km, a top speed of 55 km/h, a payload of 5 kg and an autonomy of 2 hours or 3 hours with extra powerpack.
 
UAVision-Engenharia de Sistemas Lda has displayed the U4-400 and the U6-200 small rotary unmanned aircraft systems.

The U4-400 platform can be used in several applications such as control of pests and diseases in agricultural crops, prevention and monitoring of forest fires, inspections of bridges and power lines, support search operation in case of disasters and as well as urban day/night surveillance.
 
A single U4-400 has been delivered to the Angolan police and additional units could be ordered.
 
The U6-200 development is to be completed in six months. This system will be mainly operated in the broadcasting industry.
 

http://defesaglobal.wordpress.com/2011/06/21/541/
 

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Camuflage

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Re: UAV / UCAV
« Responder #74 em: Junho 23, 2011, 01:21:03 pm »
Estão a demorar muito a desenvolver este tipo de aparelhos que deveria ter mais destaque e maior esforço. É algo que vende relativamente bem e tem imensas aplicações, é preciso é trabalhar para os desenvolver.