ALX Super Tucano

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Sniper BR

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ALX Super Tucano
« em: Janeiro 29, 2005, 09:57:41 pm »
Bem amigos, abri este tópico para discutirmos sobreo avião ALX

Vou começar postando uma parte de uma entrevista cedida a Revista BrasileiraForça Aérea pelos pilotos de teste do ALX na EMRAER, O.Lima, Carlos Chester e Marcio Brisolla Jordão

RFA - O A-29 se destina em grande parte a amazônia. trata-se de uma região na qual algumas das mais avançadas aeronaves do mundonão deram certo, em grande parte devido a aviônica e aos sistêmas. Será que esse avião vai sobreviver na amazônia?

O. Lima - Fizemos uma longa e cansativacampanha naamazônia. Escolhemos como base operacional a cidade de Porto Velho emRondônia, umlugar quente, mais acima de tudo úmido. Em alguns dias choveu cmo raramente se vê fora daquela região. Eu não diria que a temperatura estava muito alta, oscilava em torno dos 36ºC. A úmidade, no entanto, estava sempre perto dos 100%. Fizemos testes de resistência a úmidade em duas fases. Na primeira deixamos o avião na chuva, porém protegido em um hangarete, como ficaria em situação normal. Quando dávamos partida na aeronave, faziamos isso somente na bateria, sem fonte externa. Às vezes, entre uma missão e outra, geralmente na hora do almoço, deixávamos o avião fora da proteção do hangarete para que ele ficase sob o sol. Decolavamos daquela posição para vermos como estariam as condições da cabine com aquela variação de temperatura e humidade. No Penultio dia a FAB fez o seguinte: determinou que parássemos o avião no sol e deixássemos ali, ao relento. Ele ficou naquela posição ao longo do dia, sob sol forte. Ali o ALX permaneceu durante a noite, embaixo de chuva torrencial. Na tarde do dia seguinteeles decolaram com o avião para mais uma bateria de testes. Ao longo de toda a nossa permanencia em Porto Velho, o avião não apresentou nenhum problema.

   Outro incidente que demonstrou a Embraer a resistência dos sistêmas a úmidade ocorreu, se não me engano, em 1º de agosto de 2000, quando fui forçado a me ejetar de um dos protótipos num ensaio de parafusocom carga subalar assimétrica. O avião caiu num rio onde permaneceu por mais de 48 Horas antes de ser retirado.A sua aviônica foi toda reaproveitada no rig, onde funcionou como senada houvesse acontecido. Acho que um MDP exigiu um limpeza ou uma troca mínima de placa, mais está lá funcionando até hoje! E convém lembrar que, com a ejeção, que a aernave sequer possuí o canopípara protejer a aviônica das águas do rio onde caiu.

   Na amazônia tambéem voamos exaustivamente a noite para testar os sistemas de visão noturna e infravermelho. Numa dessas míssões eu estava a cerca de 10.000 pés, perto de uma represa que serve a hidroelétrica que abastecePorto Velho de energia. Já estavamos voando na escuridão havia mais de uma hora, tentando gravar algumas imagens. O FLIR que estávamos voando estava com um problema no auto-tracking, então na hora não detectamos de primeira o que acabu sendo um camarada andando calmamente. Eu pensei qe fosse uma viatura ou algo do gênero, mais depois do debriefring vimos claramente que era um cara andando, tranqüilo, sem saber que o estavamos gravando a 10.000 pés de altitude


  Abraços!
"Eu não tenho que lhes dizer. Quem ganhou a Guerra os senhores sabem: foi a Artilharia"
(PATTON - sobre a 2ª GM)
 

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Cabeça de Martelo

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Re: ALX Super Tucano
« Responder #1 em: Junho 01, 2011, 02:30:19 pm »
The Political Silly Season has now entered into an AF source selection
By Ed Timperlake


04/21/2011 – One of the strangest arguments ever made about competing aircraft in a source selection was recently made in an article in The Hill.

The general vice president of the International Association of Machinists and Aerospace Workers, takes the discussion on the current competition between the Super Tucano and AT-6 to a new historic level [1]. Currently, an AF selection board is weighing the relative combat capabilities of the Super Tucano and the Hawker Beechcraft AT-6. It is supposed to be an open and fair competition and the merits should decide the decision [2].

Mr Rich Michalski wants to play the American job card, when actually if the Super Tucano is selected, jobs will be added to Florida where the Super Tucano will be outfitted for combat in Afghanistan.

But, essentially with press reports saying Hawker Beech may move some production to Mexico –a jobs argument might not be they way for him  to go. “Do not hand American job opportunities to Brazil”, Rich Michalski [3]

But in the middle of his article is a very strange argument:

“Adding to the numerous reasons Hawker Beechcraft should win this USAF contract is the fact that their aircraft suits a much wider range of pilots. The AT-6 aircraft is designed to accommodate 95 percent of both male and female pilots safely, while its counterpart, the Brazilian EMB314 is designed to meet older standards that due to weight and size, drastically shrink the population of pilots, particularly female pilots, able to safely fly the aircraft.

It is actually factually incorrect on weight and size, the AT-6 needed a new engine to compete and has yet to be certified for combat. From Air Force Daily, and remember the requirement was for a “non-developmental aircraft;

“Hawker Beechcraft’s AT-6 is currently undergoing weapons certification testing at the Air Force’s Barry Goldwater Range in Arizona. Flown by members of the Air National Guard and Air Force Reserve Command Test Center staging from the nearby Gila Bend Auxiliary Field, the AT-6 began the trials with inert bomblets, 2.75mm aerial rockets, and a .50 caliber machine gun. “[We had] a few hung rockets, and with the 50-cal., the biggest thing we’ve learned is that this airplane is bounced around a bit more. But, at the end of the day, things are going well,” said test pilot Lt. Col. Keith Colmer, the project’s engineering director. The AT-6 will progress to laser-guided bombs in June, followed by Hellfire missile and laser-guided rocket testing in October at Eglin AFB, Fla., and China Lake, Calif. These trials are the second phase of a Congressionally funded evaluation. (Luke report by Teresa Walker)

To imply some how using female ergonomics arguments that a nation with a Female President is not building an attack aircraft for female pilots is amazing. The US still does not have a female President. But the old saying still works—a picture is worth a thousand words-  Picking a fight with Brazil over women is also not the way to go and case closed…



 :arrow: http://www.sldinfo.com/?p=17758
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Cabeça de Martelo

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Re: ALX Super Tucano
« Responder #2 em: Junho 01, 2011, 02:31:23 pm »
Citar
An Update on Women and the Super Tucano
05/28/2011 By Robbin Laird

In an earlier piece, our colleague discussed the political silly season in Washington DC evidenced by the quality of the “debate” about a developmental aircraft versus a non-developmental aircraft for a non-developmental contract.

 :arrow: http://www.sldinfo.com/?p=17758


One of the supporters of the developmental aircraft suggested that the Super Tucano, which is the aircraft ready, now (remember how well this worked in the air tanker campaign where being ready now is not really significant as it used to be in my youth) was somehow biased against the physique of women.

Now I have had a virtual lifetime interest in the physique of women and found this of interest.

As Ed noted: To imply some how using female ergonomics arguments that a nation with a Female President is not building an attack aircraft for female pilots is amazing. The US still does not have a female President. But the old saying still works—a picture is worth a thousand words-  Picking a fight with Brazil over women is also not the way to go.

And then Ed provided us with a picture of a female ST pilot which certainly seemed to rest his case.

In Second Line of Defense’s tireless quest for truth for our readers, I was able to track down a Portuguese pilot with ST experience.  And in intense discussions on this and other issues, I asked this young lady whether she had had difficulty fitting her torso into the ST.  She assured me she did not and commented that the ST was a terrific aircraft for men too!

I enclose her picture to substantiate my tireless field work.


http://www.sldinfo.com/?p=19244
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Re: ALX Super Tucano
« Responder #3 em: Abril 12, 2012, 03:39:47 pm »
c34x
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Re: ALX Super Tucano
« Responder #4 em: Agosto 19, 2013, 10:44:27 pm »
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Re: ALX Super Tucano
« Responder #5 em: Dezembro 25, 2018, 11:00:13 am »








Boas festas.

Abraços
« Última modificação: Dezembro 25, 2018, 11:00:56 am por tenente »
 

 

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