O desvio do voo MH370.

  • 18 Respostas
  • 4419 Visualizações
*

Pellegrino Ernetti

  • Membro
  • *
  • 76
  • Recebeu: 1 vez(es)
  • +0/-0
O desvio do voo MH370.
« em: Março 30, 2014, 09:29:48 pm »
Eis uma informação pouco comum deste jornalista freelance:
 
O link do sítio:
http://www.jimstonefreelance.com/

“IBM engineer gets text message out from prison cell”

Neste artigo o jornalista explica que o engenheiro que encontrava-se no avião consegiui tirar uma fotografia com o seu Iphone 5 da cela sombria onde encontra-se, como se pode constatar esta fotografia ficou preta.



Agora com a utilização dos dados EXIF de uma fotografia (Exchangeable imagem vai-se embora formato) è possível aprender muitas coisas, tais como:

A data e a hora à qual a fotografia foi tomada.
Os parâmetros de tomada de vista (velocidade, diafragma, sensibilidade ISO, mémorisação de exposição etc.…)
A localização da imagem (para os aparelhos equipados da função GPS).
A identificação do tipo de caixa e de objetivo (incluido o número de série dos aparelhos) as informações relativas aos direitos de autor, copyright.

Como ler estes dados EXIF?

Façam o download da fotografia.
Sob Windows: clique direito sobre a imagem, vão “em propriedades” seguidamente sobre o onglete “Detalhe” ou “resumo”.
Sob Mac OS:  clique direito seguidamente vão sobre “Ler as informações”.

Esta fotografia foi tomada no dia 18/03/2014 à 20:49 por um Iphone 5. Para ter a totalidade dos dados EXIF, so basta fazer o download de um dos software gratuitos seguintes: Exif Reader, Exif Farm ou Exif Manager.

E eis o resultado.



Agora so basta ir ao Google MAPS e entrar os dados do GPS: 7°18'58"S, 72°25'35"E

O resultado:



Impressionante, não?

E como cada um sabe, Diego Garcia não é absolutamente uma ilha aberta ao turismo!
 
Que fazia o Iphone5 deste jornalista neste lugar incomum naquele dia e naquela hora?
« Última modificação: Março 30, 2014, 11:42:54 pm por Pellegrino Ernetti »
 

*

Crypter

  • Especialista
  • ****
  • 1108
  • Recebeu: 176 vez(es)
  • Enviou: 194 vez(es)
  • +25/-6
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #1 em: Março 30, 2014, 11:37:11 pm »
"I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack"

Eh pa! Eu tenho um iphone 5! O gajo deve ter um rego do caraças para conseguir la esconder um tlm de 4'!
 

*

Pellegrino Ernetti

  • Membro
  • *
  • 76
  • Recebeu: 1 vez(es)
  • +0/-0
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #2 em: Março 30, 2014, 11:51:39 pm »
Também pensei a mesma coisa. Talvez outro sodomite habituado à este tipo de prática.
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 7499
  • Recebeu: 377 vez(es)
  • Enviou: 119 vez(es)
  • +125/-194
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #3 em: Março 31, 2014, 11:01:48 pm »
Um cenário, baseado em referências... "oficiais"

http://www.pbs.org/newshour/updates/tra ... ity_09-27/

Bush Announces New Airline Security Measures
  BY Admin   September 27, 2001 at 1:20 PM EDT
(...)
"The president said new security measures would also dramatically increase the number of plainclothes federal marshals on airplanes, give $500 million to developing enhanced cockpit security and enable air traffic controllers to take over a distressed aircraft and land it by remote control."
(...)

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Northwoods

Operation Northwoods

8.It is possible to create an incident which will demonstrate convincingly that a Cuban aircraft has attacked and shot down a chartered civil airliner en route from the United States to Jamaica, Guatemala, Panama, or Venezuela. The destination would be chosen only to cause the flight plan route to cross Cuba. The passengers could be a group of college students off on a holiday or any grouping of persons with a common interest to support chartering a non-scheduled flight.
a.An aircraft at Eglin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CIA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone.
b.Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida. From the rendezvous point the passenger-carrying aircraft will descend to minimum altitude and go directly into an auxiliary field at Eglin AFB where arrangements will have been made to evacuate the passengers and return the aircraft to its original status. The drone aircraft meanwhile will continue to fly the filed flight plan. When over Cuba the drone will begin transmitting on the international distress frequency a "MAY DAY" message stating he is under attack by Cuban MIG aircraft. The transmission will be interrupted by destruction of the aircraft which will be triggered by radio signal. This will allow ICAO radio[14] stations in the Western Hemisphere to tell the United States what has happened to the aircraft instead of the United States trying to "sell" the incident.

9.It is possible to create an incident which will make it appear that Communist Cuban MIGs have destroyed a USAF aircraft over international waters in an unprovoked attack.
a.Approximately 4 or 5 F-101 aircraft will be dispatched in trail from Homestead AFB, Florida, to the vicinity of Cuba. Their mission will be to reverse course and simulate fakir aircraft for an air defense exercise in southern Florida. These aircraft would conduct variations of these flights at frequent Intervals. Crews would be briefed to remain at least 12 miles off the Cuban coast; however, they would be required to carry live ammunition in the event that hostile actions were taken by the Cuban MIGs.
b.On one such flight, a pre-briefed pilot would fly tail-end Charley at considerable interval between aircraft. While near the Cuban Island this pilot would broadcast that he had been jumped by MIGs and was going down. No other calls would be made. The pilot would then fly directly west at extremely low altitude and land at a secure base, an Eglin auxiliary. The aircraft would be met by the proper people, quickly stored and given a new tail number. The pilot who had performed the mission under an alias, would resume his proper identity and return to his normal place of business. The pilot and aircraft would then have disappeared.
c.At precisely the same time that the aircraft was presumably shot down, a submarine or small surface craft would disburse F-101 parts, parachute, etc., at approximately 15 to 20 miles off the Cuban coast and depart. The pilots returning to Homestead would have a true story as far as they knew. Search ships and aircraft could be dispatched and parts of aircraft found.[15]
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

*

HSMW

  • Moderador Global
  • *****
  • 8508
  • Recebeu: 766 vez(es)
  • Enviou: 1254 vez(es)
  • +75/-34
    • http://youtube.com/HSMW
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #4 em: Abril 01, 2014, 10:21:02 pm »
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 7499
  • Recebeu: 377 vez(es)
  • Enviou: 119 vez(es)
  • +125/-194
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #5 em: Abril 02, 2014, 11:00:29 am »
Citar
Malaysia says there is sealed MH370 “evidence” that cannot be made public

http://intellihub.com/malaysia-says-sea ... de-public/

Malaysian government continues to backtrack after initial evidence in case of missing flight is proven false

By John Vibes

MALAYSIA (INTELLIHUB) — Malaysian officials told relatives of passengers from missing Malaysia Airlines flight MH370 that there was sealed evidence, which will not be made public.

Citar
The sealed evidence reportedly includes air traffic control radio transcript, radar data and airport security recordings.
Family members of the missing passengers are becoming increasingly frustrated and impatient with the treatment that they are receiving from investigators.
Many are now casting doubt on the initial report that the plane crashed into the Indian Ocean, killing everyone on board.  Family members are suggesting that the Malaysian government prematurely announced that the plane had crashed, acting on faulty evidence.

“We demand you retract announcement that MH370 ended in south Indian Ocean and continue search-and-rescue operations,” one relative said at a briefing earlier this week.

The premature announcement of the crash was sent through a text message to relatives, on behalf of the Malaysian government, nearly a week ago.  Since then it was discovered that the object they had found in the ocean was not wreckage, but random unidentified “junk”.


Isto tresanda a "esquema". E de que maneira.
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

*

HSMW

  • Moderador Global
  • *****
  • 8508
  • Recebeu: 766 vez(es)
  • Enviou: 1254 vez(es)
  • +75/-34
    • http://youtube.com/HSMW
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #6 em: Abril 02, 2014, 07:01:51 pm »

Citar
O avião das linhas aéreas da Malásia pode ter sido abatido por militares, para evitar um atentado terrorista.
Imprimir


A possibilidade é revelada pelo jornal espanhol ABC, que relembra a queda de um avião na Pensilvânia, nos atentados de 11 de Setembro.

Fonte dos serviços de informação espanhóis admitiu ao jornal que esta é a uma das hipóteses que estará em cima da mesa, ainda que dificilmente os responsáveis venham alguma vez a admitir que abateram o Boeing 777.

Entretanto, o inspetor-geral da polícia da Malásia reconheceu que é possível que nunca se descubra o que ocorreu ao avião desaparecido.

O responsável pediu mais tempo para investigar os antecedentes dos passageiros, bem como do pessoal de terra e engenheiros das linhas aéreas da Malásia.
http://sicnoticias.sapo.pt/especiais/vo ... B6819217D3
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 

*

papatango

  • Investigador
  • *****
  • 5512
  • Recebeu: 9 vez(es)
  • +18/-0
    • http://www.areamilitar.net
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #7 em: Abril 03, 2014, 03:25:01 pm »
Citação de: "Crypter"
"I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack"

Eh pa! Eu tenho um iphone 5! O gajo deve ter um rego do caraças para conseguir la esconder um tlm de 4'!

É melhor eu nem dizer nada  :mrgreen:  :toto:  :toto:




Mas fora de brincadeiras:
Estas maluquices dos conspirativos têm consequências gravissimas. Os familiares dos desaparecidos estão numa situação terrível, em que já não sabem em quem acreditar. Estes maniacos, não respeitam nada nem ninguém e inventam as mais espantosas teorias, que são faceis de demonstrar como absurdas com duas ou três frases para mostrar a contradição.

Mas a natureza humana é assim. Nós temos apetência para as teorias da conspiração e não aceitamos que não haja sempre uma resposta e uma explicação para tudo o que não conseguimos compreender.
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 7499
  • Recebeu: 377 vez(es)
  • Enviou: 119 vez(es)
  • +125/-194
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #8 em: Abril 10, 2014, 09:31:05 pm »
Uma pergunta a quem sabe: sem sonobóias adequadas (e mesmo assim) , como é que um avião (um P3, por exemplo) pode detectar "sinais" de uma caixa negra que estará a uma profundidade "assim pro fundito"?
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

*

HSMW

  • Moderador Global
  • *****
  • 8508
  • Recebeu: 766 vez(es)
  • Enviou: 1254 vez(es)
  • +75/-34
    • http://youtube.com/HSMW
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #9 em: Junho 26, 2014, 12:12:18 pm »
http://www.youtube.com/profile_videos?user=HSMW

"Tudo pela Nação, nada contra a Nação."
 

*

mafarrico

  • Investigador
  • *****
  • 1276
  • Recebeu: 20 vez(es)
  • Enviou: 74 vez(es)
  • +0/-0
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #10 em: Junho 26, 2014, 08:33:34 pm »
sobre o assunto aconselho a espreitarem o site http://counterpsyops.com/

tem publicado material merecedor de atençao. pessoalmente nao tive tempo nem empenho de aprofundar a materia

http://counterpsyops.com/?s=mh+370&submit=Search
"All the world's a stage" William Shakespeare

 

*

mafarrico

  • Investigador
  • *****
  • 1276
  • Recebeu: 20 vez(es)
  • Enviou: 74 vez(es)
  • +0/-0
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #11 em: Julho 29, 2014, 11:40:28 pm »
"All the world's a stage" William Shakespeare

 

*

FoxTroop

  • Investigador
  • *****
  • 1412
  • Recebeu: 270 vez(es)
  • Enviou: 186 vez(es)
  • +59/-201
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #12 em: Outubro 12, 2014, 09:27:52 pm »
Olha!!!!! Este também deve ser teorico da conspiração!

Citar
Mas o patrão da Emirates não é da mesma opinião e explicou porquê.

«A nossa experiência diz-nos que, no que se refere a acidentes no mar, que onde o aparelho cai há sempre qualquer vestígio. Ainda não vimos uma única coisa que sugerisse categoricamente que o aparelho está onde dizem que está, tirando a análise dos satélites, que eu questiono», justificou.

O avião que desapareceu misteriosamente foi um Boeing 777 e a Emirates tem 127 aparelhos deste modelo, mais do que qualquer outra companhia aérea.  Tim Clark suspeita que ninguém sabe exatamente onde é que o avião foi parar.

«Não houve um único acidente no mar na história da aviação civil – tirando o caso da Amelia Earhart em 1939 – que não tivesse sido localizado, pelo menos 5 a 10% dos destroços. Mas o MH370 simplesmente desapareceu. Para mim, isso cria um elevado grau de suspeição», afirmou.


http://www.tvi24.iol.pt/internacional/malaysia-airlines/mh370-dono-da-emirates-diz-que-voo-nao-caiu-no-indico-e-estava-sob-controlo
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 7499
  • Recebeu: 377 vez(es)
  • Enviou: 119 vez(es)
  • +125/-194
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #13 em: Outubro 13, 2014, 02:55:30 pm »
Citação de: "FoxTroop"
Olha!!!!! Este também deve ser teorico da conspiração!

Citar
Mas o patrão da Emirates não é da mesma opinião e explicou porquê.

«A nossa experiência diz-nos que, no que se refere a acidentes no mar, que onde o aparelho cai há sempre qualquer vestígio. Ainda não vimos uma única coisa que sugerisse categoricamente que o aparelho está onde dizem que está, tirando a análise dos satélites, que eu questiono», justificou.

O avião que desapareceu misteriosamente foi um Boeing 777 e a Emirates tem 127 aparelhos deste modelo, mais do que qualquer outra companhia aérea.  Tim Clark suspeita que ninguém sabe exatamente onde é que o avião foi parar.

«Não houve um único acidente no mar na história da aviação civil – tirando o caso da Amelia Earhart em 1939 – que não tivesse sido localizado, pelo menos 5 a 10% dos destroços. Mas o MH370 simplesmente desapareceu. Para mim, isso cria um elevado grau de suspeição», afirmou.


http://www.tvi24.iol.pt/internacional/malaysia-airlines/mh370-dono-da-emirates-diz-que-voo-nao-caiu-no-indico-e-estava-sob-controlo


Cá para mim vamos começar a assistir a um progressivo distanciamento das monarquias do Golfo em relação aos EUA, por causa do Dólar e das suas loucas políticas económica e externa.
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 

*

mafarrico

  • Investigador
  • *****
  • 1276
  • Recebeu: 20 vez(es)
  • Enviou: 74 vez(es)
  • +0/-0
Re: O desvio do voo MH370.
« Responder #14 em: Dezembro 23, 2014, 03:36:48 pm »
MH370 was 'shot down by the US military', former Proteus Airlines CEO claims

http://www.independent.co.uk/news/world ... rnalSearch

Lizzie Dearden  Monday 22 December 2014


A French former airline director has claimed that the US military may have shot down Malaysia Airlines flight MH370 and covered it up.

Marc Dugain, who headed Proteus Airlines and is an established author, speculated that the Americans may have targeted the aircraft because they feared a September 11-style attack on a military base in the Indian Ocean.

In an article for French magazine Paris Match, he claimed that the Boeing 777 crashed nowhere near where international search teams have been combing the ocean for wreckage, but near an American military base in the British territory of Diego Garcia.

“It’s an extremely powerful military base. It’s surprising that the Americans have lost all trace of this aircraft. Without getting into conspiracy theories, it is a possibility that the Americans stopped this plane,” he told France Inter, according to a translation by The Local.

Mr Dugain asked how “in our technological world” a 63 metre-long object could disappear without a trace, suggesting there must have been a deliberate effort to hide evidence.

The atoll, almost 3,000 miles north-west of Australia, has been used as a significant US military base since the 1970s and is currently home to 1,700 military personnel.

Many conspiracy theories about Diego Garcia have been aired since the disappearance of MH370 but the US government has repeatedly denied that the plane came anywhere near it.

Mr Dugain cited witnesses in the Maldives as evidence, who reportedly told him they had seen a “huge plane flying at a really low altitude” towards the island bearing the Malaysia Airlines colours.

Shortly after the aircraft’s disappearance on 8 March, with 239 people from 15 countries on board, local media in the Maldives reported that an object believed to be a fire extinguisher from the plane had washed up on a beach in Baarah. The find was never confirmed.

Mr Dugain argued that the MH370 may have been remotely hijacked by hackers and steered towards Diego Garcia, which is far from its planned flight path from  Kuala Lumpur to Beijing.

To explain the absence of electronic communication as the plane disappeared from radar, he said a fire could have forced the crew to turn off all devices, without damaging the plane’s exterior.

The official report on MH370 said its passengers most probably died from suffocation as the cabin ran out of oxygen, leaving it to continue on auto-pilot until it ran out of fuel and plunged into the ocean.

No new evidence from within the Boeing 777 has emerged, leaving the Australian Transport Safety Board to compare the flight with previous disasters to draw their conclusion.

Mr Dugain claimed he had been warned by a British intelligence officer of taking “risks” by looking into the fate of MH370.

“Someone knows,” he added.

The head of Emirates, the world’s largest international airline, is among those who have echoed Mr Dugain’s questions about the availability of evidence.

Sir Tim Clark revealed his doubts in October, saying he did not believe “that the information held by some is on the table”, and that his electronic engineers believe that even with communication systems switched off, the plane would still be traceable.

Countless conspiracy theories have been floated in the nine months since MH370’s disappearance, with several claiming it was shot down either deliberately or by mistake during military exercises.

Others claim it may have flown in the “shadow” of another plane to conceal itself or was downed in a pilot suicide, life insurance scam or botched hijacking.
"All the world's a stage" William Shakespeare