Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa

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tenente

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4470 em: Abril 24, 2019, 06:37:40 pm »
Bem, falando agora, um pouco sobre os NPO, alguma alminha sabe se o NRP Setúbal, já está operacional ??
Ainda não terminou o PTO ???
Está á espera de receber o novo armamento pesado de 30(0)mm para ir fazer tiro REAL ??

Temos que levar isto a brincar de tão triste que é, enquanto que os Nuestros Hermanos, assinam contrato para cinco F110.... ;)

https://www.monch.com/mpg/news/maritime-channel/5349-navantia-f-110-vessels-spanish-navy.html

nós, andamos a brincar aos patrulhas Costeiros e Oceânicos, e mesmo estes sem armamento digno desse nome !! ::) :bang:

Abraços
« Última modificação: Abril 24, 2019, 06:38:38 pm por tenente »
 
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4471 em: Abril 24, 2019, 08:10:52 pm »
A notícia que coloquei no tópico "piratas" (e uma outra sobre navio patrulha espanhol que libertou um navio na costa oeste de Africana) reforçou a minha ideia que os NPO que sejam enviados para esse tipo de missões necessitam mesmo de ser mais "River Batch II" e menos os "peso pluma" actuais... não corvetas, mas radar de vigilância militar, SIMBAD-RC, Altesse / Vigile LW, mais "resiliência" em pontos críticos, etc... porque os piratas (guerrilheiros extremistas em outros casos) começam a poder ter dentes...       
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4472 em: Abril 25, 2019, 01:11:25 pm »

Um destes navios tem mais armamento do que a frota toda de NPOs combinada.  ::)
 

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tenente

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4473 em: Junho 08, 2019, 01:43:41 pm »
Lá volto eu á carga, alguém por estas bandas sabe por onde andará o NRP Setúbal, o que anda a fazer este NPO ??

 ???
Bem, falando agora, um pouco sobre os NPO, alguma alminha sabe se o NRP Setúbal, já está operacional ??
Ainda não terminou o PTO ???
Está á espera de receber o novo armamento pesado de 30(0)mm para ir fazer tiro REAL ??

Temos que levar isto a brincar de tão triste que é, enquanto que os Nuestros Hermanos, assinam contrato para cinco F110.... ;)

https://www.monch.com/mpg/news/maritime-channel/5349-navantia-f-110-vessels-spanish-navy.html

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4474 em: Junho 08, 2019, 01:49:21 pm »
Será que arranjaram uns míseros 8 milhões dos 4,7 mil milhões de euros do orçamento da LPM para 2 Marlin?  ::)
 

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4475 em: Junho 09, 2019, 10:35:04 am »
Lá volto eu á carga, alguém por estas bandas sabe por onde andará o NRP Setúbal, o que anda a fazer este NPO ??

 ???
Bem, falando agora, um pouco sobre os NPO, alguma alminha sabe se o NRP Setúbal, já está operacional ??
Ainda não terminou o PTO ???
Está á espera de receber o novo armamento pesado de 30(0)mm para ir fazer tiro REAL ??

Temos que levar isto a brincar de tão triste que é, enquanto que os Nuestros Hermanos, assinam contrato para cinco F110.... ;)

https://www.monch.com/mpg/news/maritime-channel/5349-navantia-f-110-vessels-spanish-navy.html

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Segundo o FB da Marinha esteve envolvido na operação de apreensão da tonelada de cocaína
https://www.facebook.com/MarinhaPortuguesa/photos/a.166558256698699/2425287830825719/
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4476 em: Junho 09, 2019, 05:29:21 pm »
A Marinha não o diz mas na operação contra o tráfego de droga, o NRP Setúbal foi escolhido de propósito porque como está despido de armamento se os tripulantes da traineira os visse pensariam que era um navio civil portanto inofensivo.
 

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4477 em: Junho 09, 2019, 07:03:09 pm »
Ainda vão concluir que o melhor é continuarem assim desarmados :)
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4478 em: Junho 12, 2019, 08:06:29 pm »
Os futuro UAV dos VdC  ;D

Schiebel tackles icy conditions with S-100 Camcopter UAV

https://www.janes.com/article/89180/schiebel-tackles-icy-conditions-with-s-100-camcopter-uav

Citar
Icing is dangerous to both fixed-wing and rotor-propelled aircraft because it adds weight as it accumulates. This additional weight not only limits performance as it accrues by forcing the engine to work harder, but it can, in a worst-case scenario, cause an aircraft to crash.

Chris Day, Schiebel chief technology officer (CTO), told Jane's on 5 June that the -4° to 4° Centigrade temperature range is where aircraft are most vulnerable to icing due to high levels of moisture in the air. Day said the S-100's compact design, with barely a finger's worth of space between any two components, allows for parts to heat each other.

The biggest contributors of heat in the S-100 are the engine, exhaust, and gearbox. The combination of these parts, Day said, also warms critical components that operate outside the aircraft in the cold temperatures.

The S-100 is a vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that does not need a prepared area or supporting launch or recovery equipment. The aircraft navigates automatically via pre-programmed Global Positioning System (GPS) waypoints or can be operated directly with a pilot control unit. The aircraft has a range of out to 200 km, both on land and at sea, and has an endurance of up to six hours.

Day said the most vulnerable parts of aircraft to icing are areas where the airflow is effectively stationary: the leading edges of wings, under carriages, and fins and on the nose. These, he said, are where ice first starts to form. The S-100's vulnerable parts, Day said, are the top and bottom of the vertical fin and the front undercarriage.]A compact aircraft design and fast spinning rotor are a few of the technical designs that enable Schiebel's S-100 Camcopter unmanned rotorcraft to perform in icy conditions.

Icing is dangerous to both fixed-wing and rotor-propelled aircraft because it adds weight as it accumulates. This additional weight not only limits performance as it accrues by forcing the engine to work harder, but it can, in a worst-case scenario, cause an aircraft to crash.

Chris Day, Schiebel chief technology officer (CTO), told Jane's on 5 June that the -4° to 4° Centigrade temperature range is where aircraft are most vulnerable to icing due to high levels of moisture in the air. Day said the S-100's compact design, with barely a finger's worth of space between any two components, allows for parts to heat each other.

The biggest contributors of heat in the S-100 are the engine, exhaust, and gearbox. The combination of these parts, Day said, also warms critical components that operate outside the aircraft in the cold temperatures.

The S-100 is a vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that does not need a prepared area or supporting launch or recovery equipment. The aircraft navigates automatically via pre-programmed Global Positioning System (GPS) waypoints or can be operated directly with a pilot control unit. The aircraft has a range of out to 200 km, both on land and at sea, and has an endurance of up to six hours.

Day said the most vulnerable parts of aircraft to icing are areas where the airflow is effectively stationary: the leading edges of wings, under carriages, and fins and on the nose. These, he said, are where ice first starts to form. The S-100's vulnerable parts, Day said, are the top and bottom of the vertical fin and the front undercarriage.]A compact aircraft design and fast spinning rotor are a few of the technical designs that enable Schiebel's S-100 Camcopter unmanned rotorcraft to perform in icy conditions.

Icing is dangerous to both fixed-wing and rotor-propelled aircraft because it adds weight as it accumulates. This additional weight not only limits performance as it accrues by forcing the engine to work harder, but it can, in a worst-case scenario, cause an aircraft to crash.

Chris Day, Schiebel chief technology officer (CTO), told Jane's on 5 June that the -4° to 4° Centigrade temperature range is where aircraft are most vulnerable to icing due to high levels of moisture in the air. Day said the S-100's compact design, with barely a finger's worth of space between any two components, allows for parts to heat each other.

The biggest contributors of heat in the S-100 are the engine, exhaust, and gearbox. The combination of these parts, Day said, also warms critical components that operate outside the aircraft in the cold temperatures.

The S-100 is a vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that does not need a prepared area or supporting launch or recovery equipment. The aircraft navigates automatically via pre-programmed Global Positioning System (GPS) waypoints or can be operated directly with a pilot control unit. The aircraft has a range of out to 200 km, both on land and at sea, and has an endurance of up to six hours.

Day said the most vulnerable parts of aircraft to icing are areas where the airflow is effectively stationary: the leading edges of wings, under carriages, and fins and on the nose. These, he said, are where ice first starts to form. The S-100's vulnerable parts, Day said, are the top and bottom of the vertical fin and the front undercarriage.]A compact aircraft design and fast spinning rotor are a few of the technical designs that enable Schiebel's S-100 Camcopter unmanned rotorcraft to perform in icy conditions.

Icing is dangerous to both fixed-wing and rotor-propelled aircraft because it adds weight as it accumulates. This additional weight not only limits performance as it accrues by forcing the engine to work harder, but it can, in a worst-case scenario, cause an aircraft to crash.

Chris Day, Schiebel chief technology officer (CTO), told Jane's on 5 June that the -4° to 4° Centigrade temperature range is where aircraft are most vulnerable to icing due to high levels of moisture in the air. Day said the S-100's compact design, with barely a finger's worth of space between any two components, allows for parts to heat each other.

The biggest contributors of heat in the S-100 are the engine, exhaust, and gearbox. The combination of these parts, Day said, also warms critical components that operate outside the aircraft in the cold temperatures.

The S-100 is a vertical take-off and landing (VTOL) aircraft that does not need a prepared area or supporting launch or recovery equipment. The aircraft navigates automatically via pre-programmed Global Positioning System (GPS) waypoints or can be operated directly with a pilot control unit. The aircraft has a range of out to 200 km, both on land and at sea, and has an endurance of up to six hours.

Day said the most vulnerable parts of aircraft to icing are areas where the airflow is effectively stationary: the leading edges of wings, under carriages, and fins and on the nose. These, he said, are where ice first starts to form. The S-100's vulnerable parts, Day said, are the top and bottom of the vertical fin and the front undercarriage.


The Schiebel S-100 Camcopter UAV has unique features, such as a compact design that heats components, which enables it to fly in icy conditions. Source: Schiebel
« Última modificação: Junho 12, 2019, 08:08:27 pm por NVF »
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4479 em: Junho 13, 2019, 10:37:10 am »
Devem ser é os substitutos do Lynx  :censurado:
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4480 em: Junho 13, 2019, 02:06:13 pm »
MQ-8 Fire Scout




Era uma grande adição aos NPO.
 

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4481 em: Junho 13, 2019, 02:08:40 pm »
E com uma gôndola até podia transportar ocasionalmente um almirante.  :mrgreen:
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4482 em: Junho 13, 2019, 03:11:43 pm »
E com uma gôndola até podia transportar ocasionalmente um almirante.  :mrgreen:

Tem capacidade de carga suficiente para tal?  ::)


Quanto ao MQ-8, seria sem dúvida uma opção ainda melhor, mas julgo que mais cara. No entanto sempre tem capacidade para realizar missões de combate, e tendo maiores dimensões terá mais espaço para sensores maiores e melhores.
 

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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4483 em: Junho 13, 2019, 07:28:58 pm »
O S100 também pode levar aqueles mísseis pequeninos da MBDA de que não me recordo o nome.
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Re: Projecto NPO 2000 da Marinha Portuguesa
« Responder #4484 em: Junho 13, 2019, 08:40:45 pm »
O S100 também pode levar aqueles mísseis pequeninos da MBDA de que não me recordo o nome.


Os LMM, Light Multirole Missile.



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