Royal Navy

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papatango

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Re: Royal Navy
« Responder #105 em: Novembro 06, 2010, 01:13:52 am »
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Seria interessante pois possivelmente poderia sair mais barato à França, mas seria completamente inimaginável os franceses estarem a tirar trabalho aos seus estaleiros nacionais, especialmente num projecto desta magnitude.
Se partirmos do principio de que a reconversão de um navio no outro, implica enormes alterações em muitas áreas, e se partirmos do principio de que os franceses têm capacidade para fazer as modificações não vejo porquê.

Afinal, se os projectos tivessem avançado como inicialmente previsto, parte do navio francês seria feito na Grã Bretanha de qualquer maneira.
É muito mais fácil enganar uma pessoa, que explicar-lhe que foi enganada ...
 

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P44

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Re: Royal Navy
« Responder #106 em: Novembro 08, 2010, 05:59:28 pm »
Revealed: Stranded nuclear submarine crashed into rescue tug during botched bid to free it


The Royal Navy faced further embarrassment today after it was revealed the nuclear-powered submarine which ran aground on a shingle bank last month was badly damaged in a collision with a tug which tried to free it.
The £1billion HMS Astute was on sea trials when it became stuck on a shingle bank on the west coast of Scotland on October 22.

The vessel, the most advanced submarine ever built, ran aground off the coast of the Isle of Skye but it was freed by the evening of October 22 when the tide began to rise.

But it is understood HMS Astute was damaged after a collision with the Coastguard tug the Anglian Prince, which was sent to free it.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... e-tug.html
"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

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chaimites

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Re: Royal Navy
« Responder #107 em: Novembro 08, 2010, 07:19:56 pm »
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As modificações devem ser consideráveis, levando a cálculos complexos para garantir a estabilidade do navio.
Por isso para os ingleses, para ser mais rápido, o mais simples é agarrar nos estudos do PA-2 e construir o Prince of Wales a partir dele.

as modificaçoes podem mesmo ser inviaveis!

A estabilidade de um navio esta dependente de duas forças o cemtro de gravidade (peso)  e centro de empuxo (agua)


 Depende também do ponto de aplicação dessas forças. A força peso é aplicada no centro de gravidade (CG), que é fixo e o empuxo é aplicado no centro de empuxo (CE), que é variável.

O centro de gravidade do corpo localiza-se no centro de aplicação do seu peso. Quando a distribuição de massa de um objeto é homogênea, o seu centro de gravidade coincide com o seu centro de massa. Se o corpo não é homogêneo ou tem forma irregular, seu centro de gravidade não coincide com o seu centro de massa. É possível localizar o CG do corpo pendurando-o livremente. O CG do corpo fica no ponto de cruzamento das verticais que passam pelo ponto de sustentação.

Já o centro de empuxo CE está localizado no centro de gravidade do líquido deslocado pelo corpo.

A posição do centro de gravidade CG, então não se altera em relação ao corpo. Já o centro de empuxo do navio CE muda de acordo com a forma do volume do líquido deslocado, já que está localizado no centro de gravidade do líquido deslocado.

  O navio é projetado para em caso de oscilações laterais, retornar a posição inicial. Para isso, seu centro de gravidade CG fica abaixo do centro de empuxo CE, , de modo que temos uma situação de equilíbrio estável. O momento das forças  e  é que faz com que o navio volte à posição inicial.
 

O CG no caso de uma embarcação, não pode coincidir com o CE, pois quando o CG coincide com o CE, o corpo imerso fica em equilíbrio indiferente, ou seja, se qualquer perturbação fizer o corpo se mover lateralmente, ele não retorna a posição de equilíbrio.

o CE muda de posição quando o barco se movimenta, o que altera a situação de equilíbrio. Essa mudança depende da forma do casco, já que o CE está localizado no centro de gravidade do líquido deslocado.

Para obter-se maior estabilidade possível, a distribuição de cargas no interior do navio é feita de tal modo que o centro de gravidade se situa o mais próximo possível do fundo do navio.

quando se adiciona um peso vamos alterar o centro de gravidade

De maneira geral, pesos adicionados em posição superior ao centro de gravidade terão efeitos de diminuir a estabilidade, e quando dispostos abaixo terão efeito contrário. A exceção a esses casos recai naqueles em que há grande variação das propriedades hidrostáticas do casco devido a mudança de deslocamento. Naturalmente, se o centro de gravidade deixa de estar no plano de centro o sistema flutuante operará com banda e a curva de estabilidade estática será não simétrica.

Quando uma carga é embarcada, o que se quer é conhecer as novas condições de flutuação e estabilidade da embarcação. Os parâmetros a serem determinados são: deslocamento, banda e calados.

O peso adicionado significa uma nova força no sistema. Levará ao aparecimento de uma nova parcela de empuxo para manter o equilíbrio. A nova parcela de empuxo surgirá no centro do volume da fatia do navio que sofrer afundamento. Como se quer afundamento paralelo essa fatia terá espessura constante. Se o peso for adicionado numa vertical que passa por esse ponto, o novo par de forças terá momento nulo e o navio não tomará nem trim nem banda.
É necessária então a determinação desse centro de volume.
 

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luis filipe silva

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Re: Royal Navy
« Responder #108 em: Novembro 08, 2010, 08:22:06 pm »
Pois na minha modesta opinião podem ser viáveis, senão vejam as alterações que foram feitas nos porta aviões da classe Midway. Senão vejam as três grandes alterações que foram feitas durante a vida do navio.

http://en.wikipedia.org/wiki/Midway_cla ... ft_carrier

Os seus dois irmãos foram também modernisados, mas o convés de vôo ficou diferente entre os três.
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saudações:
Luis Filipe Silva
 

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chaimites

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Re: Royal Navy
« Responder #109 em: Novembro 08, 2010, 08:50:40 pm »
Claro que podem ser alterados!

Se nao se alterarem os centros de gravidade e de empuxo da plataforma


Sendo estes alterados Há que recalcular as curvas Hidrostáticas do navio,  tendo em conta o novo deslocamento   banda e calados! aqui é que tudo pode complicar-se pois as alteraçoes podem ser mais dispendiosas que construir novo!
 

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JLRC

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Re: Royal Navy
« Responder #110 em: Novembro 16, 2010, 02:00:07 pm »
Citação de: "luis filipe silva"
Pois na minha modesta opinião podem ser viáveis ...

Claro que podem ser alterados. Eles foram projectados de início para a possibilidade de serem equipados com catapultas e cabos de travagem. O problema com o Queen Elizabeth é que se fosse equipado de início com as catapultas, ficaria mais caro e durante vários (muitos anos) ficaria a operar sem aviões (um porta-aviões sem aviões  :shock: ) pois o F-35C só está previsto chegar ao RU depois de 2020, a tempo de equipar o Prince of Wales. Se a actual situação financeira alterar-se, para melhor, é provável que o Queen Elizabeth, após a entrada em serviço do Prince of Wales, venha a ser equipado com as catapultas e os cabos de travagem. A pista obliqua já lá está, é uma questão de pintura ou pouco mais. Quanto ao PA2 francês, a DCNS tem um projecto novo mais ao gosto da Marine Nationale, só com uma ilha.
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Royal Navy
« Responder #111 em: Novembro 25, 2010, 04:00:59 pm »
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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typhonman

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Re: Royal Navy
« Responder #112 em: Novembro 30, 2010, 11:27:32 pm »
What a shame!!!
 

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teXou

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Re: Royal Navy
« Responder #113 em: Dezembro 06, 2010, 12:07:38 pm »
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Diving belles! Wrens set to serve on Navy submarines... and they'll get their own bunks to avoid 'hot-bedding' with the men

It is one of the last great all- Below: Hot-bedding male bastions in Britain’s Armed Forces with a proud tradition stretching back more than 100 years.

But now the Royal Navy’s submarine fleet is preparing to open its doors to women for the very first time.

Wrens have served on surface ships since the Navy lifted its ban on women crew 20 years ago, but they have remained outlawed from the ‘silent service’ because of fears that their reproductive organs and unborn children might be affected by the reactors on board modern nuclear-powered subs.

There were also concerns that the presence of women on submarines -  four of which carry the Trident nuclear missile - could create dis ruptive relationships
on vessels that often spend months underwater.

A study by the Institute of Naval Medicine, however, has concluded that there is no risk to female or foetal health from submarine radiation under normal operating conditions.

Navy sources have indicated that female submariners could be on board by next year.

Concerns had previously been expressed by the wives and girlfriends of submariners over whether females would be allowed to sleep in the bunks vacated by their male counterparts when they swapped shifts - a practice commonly known as ‘hot-bedding’.

But senior naval officers made it clear last night that if Wrens are allowed to join the submarine fleet, they will be provided with separate sleeping and showering facilities

One officer said many in the Navy felt women were just as tough as men when it came to withstanding the psychological pressures of the loneliness of underwater life.

Submariners are allowed to receive messages of up to 40 words from friends and family, but cannot reply
Kim Richardson, chair of the Naval Families Federation, who took part in the review, said: ‘There was a 50/50 split about whether females should serve in submarines.

‘Some family members did express concerns about where the females were going to sleep, and a number of these physical aspects were raised.

‘We were reassured by the Navy that all this is being taken into account, but we are still keen to hear from anyone who has a view.’

In Plymouth, Devon, home of the nuclear submarine fleet, a senior petty officer said: ‘A
female is a distraction. It is as old as Adam and Eve.

‘When you are in a tense situation working hard, you form relationships. With a bloke, it is a mate for life. With a woman, it is often lustful. Just watch and see what happens when they join our boats.’
The U.S. Navy announced two years ago that it is to deploy women on board its nuclear submarines.

The U.S. military carried out numerous reviews and medical assessments, which
concluded that there was no reason to ban women from serving on the submarines.

Now, 340 women have been selected to serve on the U.S. Navy’s Virginia class submarines. The first will go on board later this month.

Allowing Wrens to serve on submarines would give women almost full equality in the Navy. Only mine-clearance diving teams and the Royal Marines would remain all-male.

An MoD spokeswoman said: ‘The Royal Navy is conducting a review of its policy of excluding females from serving in submarines and is considering the operational, health, legal, social, technical and financial implications.

No decisions have been taken but all options will be considered.’
 
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1335741/Wrens-serve-Navy-submarines-bunks-avoid-hot-bedding.html
"Obviamente, demito-o".

H. Delgado 10/05/1958
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" Não Apaguem a Memória! "

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AtInf

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Re: Royal Navy
« Responder #114 em: Dezembro 17, 2010, 10:06:13 am »
Para a memória futura: último voo dos Harrier da RN


 :(
 

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Lightning

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Re: Royal Navy
« Responder #115 em: Dezembro 17, 2010, 06:30:56 pm »
Citação de: "AtInf"
Para a memória futura: último voo dos Harrier da RN

Estes Harriers já não eram da RN (que se chamavam Sea Harriers), esses deixaram de voar em 2006.

Como em 2006 o F-35 ainda não estava operacional, decidiu-se colocar os Harriers da RAF a operar a partir dos porta-aviões britânicos e criou-se a Joint Force Harrier com aviões da RAF e pilotos da RAF e RN, foram esses da RAF que voaram agora pela ultima vez.
 

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Re: Royal Navy
« Responder #116 em: Dezembro 19, 2010, 03:26:03 pm »
 

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AtInf

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Re: Royal Navy
« Responder #117 em: Dezembro 21, 2010, 09:56:18 am »
Citação de: "Lightning"
Estes Harriers já não eram da RN (que se chamavam Sea Harriers), esses deixaram de voar em 2006.

Como em 2006 o F-35 ainda não estava operacional, decidiu-se colocar os Harriers da RAF a operar a partir dos porta-aviões britânicos e criou-se a Joint Force Harrier com aviões da RAF e pilotos da RAF e RN, foram esses da RAF que voaram agora pela ultima vez.

Ok. Obrigado pela correcção. Eu sabia que era uma força conjunta, mas julgava que estes ainda pertenciam à RN.
 

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Cabeça de Martelo

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Re: Royal Navy
« Responder #118 em: Janeiro 06, 2011, 05:17:50 pm »
:lol:
7. Todos os animais são iguais mas alguns são mais iguais que os outros.

 

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Re: Royal Navy
« Responder #119 em: Fevereiro 11, 2011, 06:24:47 pm »
Carrier programme accommodates changes


...


A great deal has happened since my last blog, not least the announcement of the Strategic Defence and Security Review that work on the build of both the new aircraft carriers will continue.  This is very good news for the Aircraft Carrier Alliance, the Royal Navy and the approximately 10,000 jobs in the UK which depend on the Carrier programme. The SDSR also announced that the UK will be procuring the more capable Carrier Variant (CV) of the F 35 aircraft instead of the Short Take-off and Vertical Landing (STOVL) version.  This is, in my personal opinion, good news, but does result in alteration of the aircraft carrier design, which contains adaptability to accommodate the new aircraft launch system equipment, including catapults, jet blast deflectors and arrestor wires together with the associated below deck equipment and changes to the mission system.



While engineering the fitting of this equipment to the ships, the first of which is well into production, is no small challenge, our engineers and designers are already working hard to ensure that when we deliver the ships we will ultimately have the best and most capable solution.

Meanwhile the six shipyards working on production of the ships are continuing to press on with construction of Queen Elizabeth. The Lower Blocks are the massive sections that make up the hull of the ships and both Lower Blocks 03 at Govan and 02 in Portsmouth are now structurally complete up to four deck, the hangar deck, and three deck in the outboard areas. I can tell you it is a very long way down to the floor of the build hall from up there!  When walking on the hangar deck being almost up amongst the crane rails gives a novel and different perspective to the build halls.  At A&P Tyne the upper units of Centre Block 03 are structurally complete from the flight deck down to three deck, so virtually all the structure is built around the centre sections of the ship.  On Valentine’s Day this year, the after ring of Lower Block 03 (LB03) will be moved around to align with the remainder of LB03 and combining together will commence, which is all proceeding towards shipping LB03 from Govan which will be the first block to enter the build dock in Rosyth later this year.


Combination of the two lower blocks making up the lower part of the bow of the ship is well advanced on the dock side at Rosyth and with the prominent bulbous bow this structure now resembles something like an enormous boot!  The one remaining Lower Block, LB05, right at the aft end, and comprising the steering gear compartment and rudders, has commenced construction at Portsmouth recently, with the Commander of the Naval Base, Commodore Rob Thompson doing the honours and officially starting production.  This lower block will be constructed and shipped to Rosyth in four units so that each is of a weight that will allow them to be lifted and lowered into the build dock by the Goliath Crane.  The rudders themselves and the rudder horns and hull inserts have been constructed in Rosyth and are also now nearing completion.


The Goliath Crane for the build dock has been constructed in China and is currently on board a ship en route to Rosyth. As I write this the ship is in the Atlantic, heading north and is expected to arrive at Rosyth in late February.  On arrival the ship will berth across the entrance to the build dock and then a very interesting transition will occur.  The main beam of the crane will be jacked up, while it remains on the ship, the legs will be installed at each end and then the complete structure wheeled from the ship onto the crane rails by the dock.  Installation of the Goliath Crane will be a highly visible indication of progress with the build of Queen Elizabeth and will make a significant difference to the Fife skyline.  The crane will be commissioned during the spring and early summer months and will be used to install the first of the upper blocks onto the lowers before the end of the year.

2011 looks like being a very interesting year for the Aircraft Carrier Alliance and its suppliers, so to keep up to date with what is happening you may also wish to visit our website – http://www.aircraftcarrieralliance.co.uk


http://www.theengineer.co.uk/blog/carrier-programme-accommodates-changes/1007239.article
"Obviamente, demito-o".

H. Delgado 10/05/1958
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