Notícias (Indústrias de Defesa)

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mafets

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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #90 em: Novembro 12, 2016, 06:48:35 pm »
http://www.aereo.jor.br/2016/11/07/saab-recebe-encomenda-da-fmv-para-um-novo-sistema-de-visor-integrado-em-capacete/
Citar
A Saab, empresa de defesa e segurança, recebeu da Administração de Equipamentos de Defesa (FMV) da Suécia a encomenda de um sistema avançado de visualização integrado ao capacete (HMD – Helmet Mounted Display), denominado Targo. O novo sistema será empregado no caça Gripen E da Força Aérea Sueca. A encomenda tem valor aproximado de 119 milhões de coroas suecas. As entregas vão ocorrer entre 2022 e 2026.

O sistema Targo será fabricado e fornecido pela empresa brasileira AEL Sistemas (AEL), tendo sido, também, encomendado pelo Brasil para os caças Gripen NG da Força Aérea Brasileira.

Os pilotos equipados com o Targo serão capazes de localizar, rastrear, identificar e combater melhor os alvos aéreos e terrestres, uma vez que o sistema proporciona maior consciência situacional e melhores opções para ampliar a capacidade de combate. Um visor integrado ao capacete exibe informações de voo, tais como altitude e velocidade do ar, além de indicar alvos e fornecer dados de rastreamento que ajudam o piloto.

“Ao mirar o alvo com a cabeça, ao invés de usar toda a aeronave, consigo, rapidamente, acoplar os sensores e mísseis no alvo e, assim, obter o máximo desempenho do míssil. Isso torna possível o seu disparo logo após a detecção e identificação do alvo, mantendo os olhos constantemente nele. O sistema também é capaz de designar alvos para o piloto, levando-o a uma avaliação mais rápida da situação tática”, explica Hans Einerth, piloto de ensaios em voo da Saab.

Os sistemas HMD já estão em funcionamento com a atual frota de Gripen da Força Aérea Sueca. Com o novo sistema HMD Targo para o Gripen E, os pilotos suecos do Gripen irão dispor, dentre outros, de recursos de visualização e indicação noturna.

A AEL é fornecedora para o Gripen NG no Brasil e parceira no programa de transferência de tecnologia, como parte do programa F-X2. Além de entregar o sistema HMD, a AEL também fornecerá o Display Panorâmico Inteligente (WAD – Wide Area Display) e o HUD (Head- Up Display) para o Gripen NG do Brasil.


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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #91 em: Novembro 30, 2016, 02:41:59 pm »
http://defence-blog.com/army/ukrainian-oplot-m-main-battle-tank-creates-a-sensation-at-ideas-2016.html
Citar
The State Concern “UkrOboronProm”(UOP) showcased latest developments at the International Defence Exhibition and Seminar-2016 (IDEAS 2016) in Pakistan.

At IDEAS 2016 expo the Ukrainian State Concern represented a model of improved Oplot-M main battle tank. The model of Ukrainian Oplot-M main battle tank has attracted the attention of visitors to the exhibition and foreign military delegations.

The model of improved Oplot-M main battle tank was represented to Pakistan; the parties discussed the possibility of its future delivery to the Army of Pakistan. Ukraine-Pakistani defence ties started in the 1990s. Pakistan’s most high-profile purchases to date have been in the realm of armour, mainly main battle tanks (MBT) such as the T-80UD and diesel engines for use on the MBT designs being produced at Heavy Industries Taxila (HIT). Besides an acquisition of four IL-78 Midas multi-role tanker-transport (MRTT) aircraft, there has not been any additional activity.

Also, many foreign military delegations came to the Ukrainian State company’s area at the exhibition and watched the model of latest Ukranian tank.  The delegations from the Middle East, North Africa and Asia has shown interest in acquiring the latest Ukrainian Oplot-M main battle tank.

The Oplot-M is a new export version of Ukrainian main battle tank . Main Battle Tank “Oplot” is a tracked combat vehicle of high firepower, reliable protection and high mobility. The tank is intended to destroy all ground-based (surface) and low-flying at low speed air targets in condition of enemy countermeasures. “Oplot” can perform a wide range of combat tasks under various weather, meteorology and road conditions, under ambient temperature, ranging from -40 up to +55 °С, relative atmospheric humidity 98%. The vehicle can operate under the temperature 25 °С and altitude of 3000 m, air dustiness encountered in actual operation.

The Oplot main battle tank is developed by SE “Kharkiv Morozov Machne-Building Design Bureau” and adopted by the Armed Forces of Ukraine.



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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #92 em: Março 06, 2017, 10:09:05 pm »
E mais outro... ;D

http://www.aereo.jor.br/2017/03/06/jato-stavatti-javelin-entra-na-competicao-t-x-da-usaf/
Citar
A pequena companhia Stavatti Aerospace anunciou que está entrando com seu jato Javelin na concorrência para o Programa de Treinamento Avançado de Pilotos (T-X) da USAF.

O Javelin da Stavatti é um jato bimotor de treinamento de alto desempenho, de dois assentos, e que também poder ser empregado como Very Light Fighter (VLF). Derivado do jato desportivo civil Javelin ATG Mk-30, a aeronave será um candidato para o Programa T-X da USAF, bem como um treinador e VLF que poderá ser vendido para as forças aéreas amigas em todo o mundo.

O projeto Javelin começou em 1998 com a formação do Aviation Technology Group (ATG) em Englewood, Colorado. Desenhado como um avião a jato desportivo civil de dois lugares, a maquete original do Javelin ATG-1 foi revelada e apresentada na convenção da NBAA em 2002. Com encomendas para 151 aeronaves em 2003, o ATG anunciou em 2004 uma parceria com a Israel Aircraft Industries (IAI) para desenvolver e produzir jatos militares de dois assentos designados Javelin Mk-20 e Mk-30. O protótipo do Javelin teve seu primeiro voo em 30 de setembro de 2005. Em dezembro de 2007, o ATG cessou as operações comerciais depois de não conseguir aumentar o capital de desenvolvimento, declarando falência em 2008.



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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #93 em: Junho 04, 2017, 03:02:00 pm »
http://www.janes.com/article/70278/idef-2017-first-turkish-air-to-air-missiles-revealed
Citar
Two indigenous Turkish air-to-air missiles have been revealed by Tübitak Sage at the IDEF 2017 defence exhibition in Istanbul: the first such air-to-air missiles to be developed by the country.

Comprising the within-visual-range missile known as the Gökdogan ('Peregrine') and beyond-visual-range Bozdogan ('Merlin'), the missiles remain in development for the Turkish Air Force.

Peregrine uses a high thrust, reduced smoke solid propellant and electronic arming and firing system, with thrust vectoring providing enhanced manoeuvrability, particularly at close range. The missile uses a high-resolution dual-colour imaging infrared (IIR) seeker with 'advanced' counter-countermeasures and a 'unique' warhead design.

Meanwhile, Merlin also uses a reduced smoke solid propellant, without the thrust vectoring of Peregrine. Also using the same electronic arming and firing system as Peregrine, both Merlin and Peregrine can be used with the LAU-129 missile launcher.

Merlin uses a solid-state radio frequency (RF) seeker, with a 'launch and forget' capability. The missile can also be used in a lock-on after launch mode, with a datalink update from the aircraft also allowing the missile to be updated in flight. As with Peregrine, Merlin uses counter-countermeasures, but can also home on jamming.

Both these missiles have been developed for use on the Turkish Air Force's fleet of F-16 Fighting Falcon aircraft, with ground testing having already taken place.


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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #95 em: Setembro 19, 2017, 10:04:57 am »
http://www.janes.com/article/73993/dsei-2017-saab-presents-new-gripen-aggressor
Citar
Saab is pitching a dedicated ‘Aggressor’ variant of its Gripen C fighter aircraft for the upcoming UK and US pilot training requirements.

Speaking at the DSEI exhibition in London where the new variant of the multirole fighter was unveiled, the head of Gripen sales and marketing, Richard Smith, said that the Gripen Aggressor has been tailored for pilot training role, and that the UK Air Support to Defence Operational Training (ASDOT) and the US Adversarial Air (AdAir) requirements.

“There are two countries where we see market potential for the Gripen Aggressor; namely in the UK for ASDOT and in the US for AdAir. We have a product that matches the requirements, and we have the business case to make it work,” Smith said.

The Gripen Aggressor is essentially a newbuild Gripen C that has had its offensive weapons capability (including the internal cannon) removed. While it is currently modelled on the single-seat Gripen C, Smith noted that a twin-seat Gripen D version could be offered if a customer requested it.

As Smith noted, “The Gripen Aggressor is a new member of the Gripen family that comprises the Gripen E series [made up of the E, F, and M models] and the Gripen C series [that also includes the D model]. There is potential in the air combat training sector [for this aircraft] as the current legacy aircraft [being used for air combat training] do not match up to the technologies of modern fighter aircraft.” As Smith noted, the technologies lacking include supersonic flight; low observability; beyond-visual-range capabilities; sensor fusion; active electronically scanned array radars; as well as electronic warfare and datalinks. This technology gap leads to “negative training”, as Smith put it, and it is this disparity that Saab hopes to negate with the Gripen Aggressor.


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Re: Notícias (Indústrias de Defesa)
« Responder #96 em: Outubro 21, 2017, 01:37:11 pm »
 

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« Responder #97 em: Dezembro 07, 2017, 11:45:22 am »
http://www.naval.com.br/blog/2017/12/01/navios-asiaticos-navios-de-desembarque-de-tanques-atestam-qualificacao-da-industria-naval-indonesia/
Citar
Navios Asiáticos: navios de desembarque de carros de combate atestam qualificação da indústria naval indonésia

 grupo de Comunicação Elshinta, da Indonésia, divulgou, nesta quinta-feira (30.11), uma imagem da inspeção feita no dia anterior (29.11), por uma delegação do Ministério da Defesa local, à linha de produção dos navios de desembarque de carros de combate (Landing Ship, Tank – LST) classe Bintuni, no estaleiro PT Daya Radar Ulama (PT DRU), de Jacarta.






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