As fontes da historia militar hispano portuguesa

  • 1 Respostas
  • 2144 Visualizações
*

carlos duran

  • 40
  • +0/-0
As fontes da historia militar hispano portuguesa
« em: Dezembro 21, 2007, 03:35:29 pm »
Saudos a todos os foristas, teño pendente fai moito tempo rematar o meu artigo sob a batalha do río caia (1709) fareino en breve. Nesta ocasiao quero deixar un pequeno apunte que penso e fundamental para chegar a un pequeno acordo cando se fala, entre amantes da historia "real" dos dous paises ibéricos, tendo en conta que Portugal existe desde o seculo XII e a Espanha nao existe ata o seculo XVI (Carlos I, o primeiro rey de españa), e ainda isto e discutido por moitos historiadores españois pois mais ben se trataba de unha confederaçao de reinos baixo unha dinastia estrangeira, os austrias, que aos reinos espanhois truxonos desgracias e guerras sin conto.
Ao falar de cualquer feito histórico o fundamental e ¿en que fontes nos fundamos para afirmar calquer  asunto historico? na miña opiniao no referente a guerras  leao-portugal, castela-portugal, imperio espanhol-portugal e normal que as versions dos combates e batalhas sejan ben diferentes, e vengo notando especialmente que no referente a guerra da restauraçao a obra de don Luiz de Meneses (Hª de Portugal restaurado) e o mais parecido a biblia, e decir nao se cuestiona, nao se discute e nao se dubida. Si dita obra di que en tal batalha houbo 4000 mortos espanhois pois iso chegara ata o fin do mundo.
Luis de meneses foi un gran militar e un gran escritor, cultisimo, mais tamen temos que ver que era normal na época fomentar a propaganda e ocultar os feitos negativos, todos na europa o facian polo que penso sería importante ser un pouco mais críticos con esta obra , ainda sendo referente fundamental de este momento.
Noutros asuntos o que dirían historiadores neutrais sería ver as duas versions dos feitos e desas duas versións sacar a verdade mais obxetiva.
Para finalizar quero deixar claro que eu, galego, que levo estudando e publicando muitos traballos sob historia militar hispano portuguesa, teño muita admiración pola valentia do pobo portugués e que nao e ningunha vergoña sermos vencidos en muitas batalhas por inimigos valentisimos e con xenerais magnificos (sancho manuel, schomberg, P J de Magalhaes, andré de alburquerque), tamen nos gañamos noutras batalhas ainda que sempre foron os portugueses soldados dos mellores do mundo.
A verdade nao ten patria
 

*

Jose M.

  • Perito
  • **
  • 598
  • +0/-0
(sem assunto)
« Responder #1 em: Dezembro 25, 2007, 11:50:09 am »
Carlos, estoy ansioso por leer ese estudio, y tengo dispuesto el wordpad para un "cortar y pegar" y quedármelo de recuerdo. :twisted: (con tu permiso, claro).