Marinha Norueguesa

  • 139 Respostas
  • 36055 Visualizações
*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1390/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #60 em: Dezembro 07, 2018, 07:25:33 am »
A España servir hasta morir
 

*

Luso

  • Investigador
  • *****
  • 8511
  • Recebeu: 1612 vez(es)
  • Enviou: 666 vez(es)
  • +928/-7195
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #61 em: Dezembro 07, 2018, 09:27:00 am »
Espanta-me que ninguém aqui tenha colocado isto. Neste caso é obrigatório. Simplesmente é...  ;)
Ai de ti Lusitânia, que dominarás em todas as nações...
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: NVF, HSMW

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1390/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #62 em: Dezembro 17, 2018, 09:36:50 am »
Vídeo de la retirada de la munición y de los inmensos daños bajo la línea de flotación

A España servir hasta morir
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: HSMW, perdadetempo

*

mafets

  • Investigador
  • *****
  • 8608
  • Recebeu: 3219 vez(es)
  • Enviou: 996 vez(es)
  • +4059/-6468
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #63 em: Dezembro 20, 2018, 02:36:22 pm »
Fonix  :o ???

https://www.wearethemighty.com/news/norway-video-sunken-elite-warship?utm_campaign=Military1&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_term=News&utm_content=norway_video_sunken_elite_warship&fbclid=IwAR1ZCt5tqL99FQQRv-nNhUT5evlIdNs73laodS3AUIHhu8VQBlxIPUKP_Z8

Citar
The $400 million, 442-foot-long warship was returning from NATO's massive, multinational Trident Juncture military exercise when it collided with the 820-foot-long tanker.

A Norwegian rescue official said at the time of the collision that the frigate was "taking in more water than they can pump out. There is no control over the leak and the stern is heavily in the sea."

According to a preliminary report released at the end of November 2018, control of the frigate's rudder and propulsion systems was lost, which caused the ship to drift toward the shore, where it ran aground about 10 minutes after the collision.


Cumprimentos
"Nunca, no campo dos conflitos humanos, tantos deveram tanto a tão poucos." W.Churchil

http://mimilitary.blogspot.pt/
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10358
  • Recebeu: 5658 vez(es)
  • Enviou: 4353 vez(es)
  • +8476/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #64 em: Fevereiro 04, 2019, 11:25:33 am »
o novo reabastecedor da Marinha Norueguesa, por 150$ milhões, construído na Coreia !
Pelo que li nas características, parece feito á medida para a nossa Marinha.















http://www.sms1835.no/arkiv/2014-08-27%20Logistic%20Support%20Vessel%20by%20Director%20Lee%20Sung%20Jin.pdf


General characteristics:
• Length: 183 m
• Beam: 25.9 m
• Design draft: 8.62 m
• Maximum displacement: ~ 27,500 tonnes
• Speed:> 18 knots
. Autonomia 10.000 milhas
• Two main engines at 7500kW (Wärtsilä)
• Two diesel generators at 3170kW (Wärtsilä)
• Two bow thrusters at 1000kW (Wärtsilä)
• Propulsion Type: Diesel Hybrid (CODLOD)
• Two "dual abeam" RAS Rigs for Transfer of Fuel into the Sea (Rexroth)
• 25-tonne lift-compensated deck crane (Pellegrini)
• Fire Sea Protector remote controlled weapon platforms (Kongsberg)
Core crew: 43 people
• Additional capacity for 116 people

 Load Capacity:
• Diesel (F76): > 7000 tonnes
• Helicopter fuel (F44): > 300 tonnes
• Provisions:> 30 tonnes
• Can carry over 40 20-foot containers
• Smaller vessels
• Vehicles
• More than 200 tons of ammunition
Capacity for two NH-90 helicopters (on helicopter deck and hangar)
• Medical facility for up to 48 patients
• Treatment room for divers

 Milestones:
• Contract Award: June 28, 2013
• Preliminary Design Review (PDR): May 2014
• Critical Design Review (CDR): April 2015
• Steel Cut: May 22, 2015
• Keel laying: December 15, 2015
• Launch: Completed 4 June 2016
• Delivery: November 16, 2018

 Contractor:
• Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME)
• British Maritime Technology (BMT)

Abraços
« Última modificação: Fevereiro 04, 2019, 11:46:39 am por tenente »
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

*

asalves

  • Investigador
  • *****
  • 1254
  • Recebeu: 523 vez(es)
  • Enviou: 150 vez(es)
  • +366/-143
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #65 em: Fevereiro 04, 2019, 05:04:49 pm »
o novo reabastecedor da Marinha Norueguesa, por 150$ milhões, construído na Coreia !
Pelo que li nas características, parece feito á medida para a nossa Marinha.















http://www.sms1835.no/arkiv/2014-08-27%20Logistic%20Support%20Vessel%20by%20Director%20Lee%20Sung%20Jin.pdf


General characteristics:
• Length: 183 m
• Beam: 25.9 m
• Design draft: 8.62 m
• Maximum displacement: ~ 27,500 tonnes
• Speed:> 18 knots
. Autonomia 10.000 milhas
• Two main engines at 7500kW (Wärtsilä)
• Two diesel generators at 3170kW (Wärtsilä)
• Two bow thrusters at 1000kW (Wärtsilä)
• Propulsion Type: Diesel Hybrid (CODLOD)
• Two "dual abeam" RAS Rigs for Transfer of Fuel into the Sea (Rexroth)
• 25-tonne lift-compensated deck crane (Pellegrini)
• Fire Sea Protector remote controlled weapon platforms (Kongsberg)
Core crew: 43 people
• Additional capacity for 116 people

 Load Capacity:
• Diesel (F76): > 7000 tonnes
• Helicopter fuel (F44): > 300 tonnes
• Provisions:> 30 tonnes
• Can carry over 40 20-foot containers
• Smaller vessels
• Vehicles
• More than 200 tons of ammunition
Capacity for two NH-90 helicopters (on helicopter deck and hangar)
• Medical facility for up to 48 patients
• Treatment room for divers

 Milestones:
• Contract Award: June 28, 2013
• Preliminary Design Review (PDR): May 2014
• Critical Design Review (CDR): April 2015
• Steel Cut: May 22, 2015
• Keel laying: December 15, 2015
• Launch: Completed 4 June 2016
• Delivery: November 16, 2018

 Contractor:
• Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME)
• British Maritime Technology (BMT)

Abraços

Não cabe no Alfeite, tem o calado muito grande
 

*

P44

  • Investigador
  • *****
  • 18015
  • Recebeu: 5409 vez(es)
  • Enviou: 5717 vez(es)
  • +7063/-9429
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #66 em: Fevereiro 06, 2019, 10:23:08 pm »
Labregos dos coreanos que não sabem fazer nada!!!!!





Norway’s new support ship HNoMS Maud starts journey home


The Royal Norwegian Navy’s new logistics and support vessel HNoMS Maud is en route home after getting underway from Busan, South Korea, where it was built by Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

The ship started her journey home on Sunday, after being accepted by the navy from DSME in November 2018.

Next stop on HNoMS Maud’s transit to Norway will be San Diego. Should everything go according to plan, the vessel will arrive in Norway by March.

Once in Norway, HNoMS Maud will be outfitted with defense-specific equipment, self-defense weaponry and communications systems. The vessel and her crew are expected to be fully operational by 2020.

Named after Queen Maud of Norway, the new ship will be the largest vessel ever operated by the Royal Norwegian Navy and will replace HNoMS Valkyrien which served as the navy logistics vessel until 2016.

Based on BMT’s scalable AEGIR platform design, which it shares with the larger Royal Navy Tide-class tankers, the 26,000-tonne logistics and support vessel is fully winterized, has a helicopter flight deck and hangar, and a 48-bed hospital capability.

Maud will be used by the navy to provide fuel and fresh water for other units at sea. It will additionally support allies and take part in international and humanitarian missions.

https://navaltoday.com/2019/02/05/norways-new-support-ship-hnoms-maud-starts-journey-home/



"[Os portugueses são]um povo tão dócil e tão bem amestrado que até merecia estar no Jardim Zoológico"
-Dom Januário Torgal Ferreira, Bispo das Forças Armadas
 

*

LM

  • Investigador
  • *****
  • 2456
  • Recebeu: 893 vez(es)
  • Enviou: 3092 vez(es)
  • +533/-73
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #67 em: Fevereiro 07, 2019, 12:27:49 pm »
O chefe do EMA diz que ter AOR + NPL é melhor que ter apenas 1 JSS (ok, posso entender) e que 1 JSS é mais caro que a dupla... talvez.

Mas continuo que, na pelintra marinha que temos, 1 único deste estilo era o caminho, em especial com estas características:

"Core crew: 43 people + Additional capacity for 116 people + Capacity for two NH-90 helicopters (on helicopter deck and hangar) • Medical facility for up to 48 patients"   

« Última modificação: Fevereiro 07, 2019, 12:29:01 pm por LM »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
 

*

ICE 1A+

  • Especialista
  • ****
  • 921
  • Recebeu: 758 vez(es)
  • Enviou: 72 vez(es)
  • +461/-31
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #68 em: Fevereiro 11, 2019, 02:07:43 pm »
Estes já não compram mais nada aos Espanhóis.

Depois das barracadas  com os LPD Australianos , que passam a vida na doca seca, das lanchas de desembarque que se afundam, a Saga dos S80,  só faltava mais esta à Navantia.

Citar

Noruega culpa a Navantia del hundimiento de una fragata por un fallo “crítico” de diseño

La comisión de investigación asegura que los compartimientos del buque construido en el astillero español no eran estancos
El informe preliminar de la comisión asegura que el fallo estaría relacionado con la “estanqueidad” de la Helge Ingstad y podría repetirse en las cinco fragatas construidas en la primera década de este siglo por Navantia para la Marina noruega por unos 1.050 millones de euros. La comisión sostiene que el fallo “no está en conformidad con el estándar de estabilidad contra daños requerido” y asume que “eso afecta también a las otras cuatro fragatas de la clase Nansen”, de 5.300 toneladas y 143 metros de eslora.

La estanqueidad de los compartimentos garantiza que, en caso de abrirse una vía de agua, esta no inunde el resto del buque, provocando su hundimiento. Según un anexo al informe preliminar, la inundación afectó a tres compartimentos (el cuarto de generadores de popa, los camarotes de la tripulación en cubierta y los almacenes). Inicialmente, la tripulación creyó que el buque podría mantenerse a flote, pero al advertir que el agua caía desde el cuarto de generadores al de engranaje por el hueco de las hélices y que este se inundaba rápidamente, optó por la evacuación.

« Última modificação: Fevereiro 11, 2019, 02:14:21 pm por ICE 1A+ »
 

*

Barlovento

  • Perito
  • **
  • 448
  • Recebeu: 212 vez(es)
  • Enviou: 117 vez(es)
  • +135/-92
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #69 em: Fevereiro 11, 2019, 03:04:39 pm »
Estes já não compram mais nada aos Espanhóis.

Depois das barracadas  com os LPD Australianos , que passam a vida na doca seca, das lanchas de desembarque que se afundam, a Saga dos S80,  só faltava mais esta à Navantia.

Citar

Noruega culpa a Navantia del hundimiento de una fragata por un fallo “crítico” de diseño

La comisión de investigación asegura que los compartimientos del buque construido en el astillero español no eran estancos
El informe preliminar de la comisión asegura que el fallo estaría relacionado con la “estanqueidad” de la Helge Ingstad y podría repetirse en las cinco fragatas construidas en la primera década de este siglo por Navantia para la Marina noruega por unos 1.050 millones de euros. La comisión sostiene que el fallo “no está en conformidad con el estándar de estabilidad contra daños requerido” y asume que “eso afecta también a las otras cuatro fragatas de la clase Nansen”, de 5.300 toneladas y 143 metros de eslora.

La estanqueidad de los compartimentos garantiza que, en caso de abrirse una vía de agua, esta no inunde el resto del buque, provocando su hundimiento. Según un anexo al informe preliminar, la inundación afectó a tres compartimentos (el cuarto de generadores de popa, los camarotes de la tripulación en cubierta y los almacenes). Inicialmente, la tripulación creyó que el buque podría mantenerse a flote, pero al advertir que el agua caía desde el cuarto de generadores al de engranaje por el hueco de las hélices y que este se inundaba rápidamente, optó por la evacuación.

Me resulta muy llamativo que las lanchas de desembarco españolas no se hundan y si lo hagan las australianas, que tengan problemas los LPD y el español navegue con normalidad. Quizá se deba a que estan en el hemisferio sur.

Y que se vayan preparando para cuando les entreguen los 2 AOR en construcción, quizá se hundan antes de llegar a Australia, es lo mas probable.
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10358
  • Recebeu: 5658 vez(es)
  • Enviou: 4353 vez(es)
  • +8476/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #70 em: Fevereiro 11, 2019, 03:30:49 pm »
O chefe do EMA diz que ter AOR + NPL é melhor que ter apenas 1 JSS (ok, posso entender) e que 1 JSS é mais caro que a dupla... talvez.

Mas continuo que, na pelintra marinha que temos, 1 único deste estilo era o caminho, em especial com estas características:

"Core crew: 43 people + Additional capacity for 116 people + Capacity for two NH-90 helicopters (on helicopter deck and hangar) • Medical facility for up to 48 patients"

Este AOR Norueguês era uma excelente aquisição para a nossa Marinha.
A capacidade deste navio em termos de transporte adicional de pessoal, para + 116 pessoas, quase uma FFZ, e uma unidade hospitalar para até 48 pacientes, são sem sombra de dúvida duas excelentes mais valias para um navio desta classe e teriam muitíssima utilidade para a nossa MdG servindo de NPL até á chegada do D. Sebastião/Adamastor.
Por 130€ milhões um navio novo com estas capacidades seria um excelente negócio, quanto a mim era de aproveitar e encomendar já um igual, mas para ser construído por cá !!!

Abraços
« Última modificação: Fevereiro 11, 2019, 03:33:25 pm por tenente »
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

*

tenente

  • Investigador
  • *****
  • 10358
  • Recebeu: 5658 vez(es)
  • Enviou: 4353 vez(es)
  • +8476/-1841
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #71 em: Fevereiro 26, 2019, 12:46:52 pm »
Operation to lift sunken Norwegian frigate gets underway


HNoMS Helge Ingstad's sensor mast is seen from one of the two heavy lift vessels. Photo. Norwegian defense ministry

The Royal Norwegian Navy’s sunken frigate HNoMS Helge Ingstad is ready to get out of the water after spending over four months on the sea bottom in the Hjeltefjorden fjord.
As informed by Norway’s defense ministry, weather conditions and forecasts have finally allowed for the operation to start.

HNoMS Helge Ingstad was involved in a collision near Bergen on November 8, 2018. The ship initially spent several days on its starboard side with a significant portion of its body above the waterline before almost completely sinking on November 13.

The navy expected it would lift the frigate and transport it to the Haakonsvern base within three weeks.
Some three months later, in the early morning hours of Tuesday, heavy lift vessels Rambiz and Gulliver are on site and have begun lifting the frigate onto a barge for her transport to the navy base.

HNoMS Helge Ingstad is expected to be onboard the submersible barge “Boa barge 33” by Thursday or Friday, the navy said. The entire operation is expected to be completed by the end of the weekend.
The schedule of the delicate operation could still be affected by the weather, the navy noted.

You can watch the operation live in the video below


https://navaltoday.com/2019/02/26/operation-to-lift-sunken-norwegian-frigate-gets-underway/

Abraços
Quando um Povo/Governo não Respeita as Suas FFAA, Não Respeita a Sua História nem se Respeita a Si Próprio  !!
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1390/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #72 em: Fevereiro 26, 2019, 01:23:44 pm »
A España servir hasta morir
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1390/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #73 em: Fevereiro 27, 2019, 01:27:23 pm »
Empiezan a verse los gravísimos daños sufridos por la fragata noruega que llevaron a su hundimiento, ayudada por la incompetencia de la tripulación.

« Última modificação: Fevereiro 27, 2019, 01:30:47 pm por goldfinger »
A España servir hasta morir
 

*

goldfinger

  • Investigador
  • *****
  • 3354
  • Recebeu: 2280 vez(es)
  • Enviou: 696 vez(es)
  • +1390/-485
Re: Marinha Norueguesa
« Responder #74 em: Março 01, 2019, 06:53:09 am »
A España servir hasta morir
 
Os seguintes utilizadores agradeceram esta mensagem: HSMW