viões P-3 turboélice da NASA vão receber modificações nas lâminas.As novas hélices serão compostas por oito lâminas contra as atuais quatro lâminas de cada motor.A NASA pretende instalar as novas lâminas até o final de 2017. A empresa UTAS (UTC Aerospace Systems) vai instalar hélices NP2000, bem como os sistemas de controlo eletrônico da hélice. Este acordo foi assinado em 10 de Fevereiro de 2015.Existem várias vantagens em se ter mais lâminas num motor turbo propulsado. A UTAS afirma que com oito pás, a confiabilidade da hélice vai melhorar, bem como uma redução de ruído e vibração. Oito lâminas em motores turboélice de aeronaves modernas é uma coisa bem comum.Os motores Rolls-Royce T56 já são compatíveis com os sistemas de hélices NP2000 de oito pás.Os NP2000 já propulsionam aeronaves como o Northrop Grumman C-2A, E-2C/D e o Lockheed Martin C-130H usado pela Força Aérea Saudita e pela Guarda Aérea Nacional dos EUA.A NASA utiliza o Lockheed P-3C desde 1991 para missões científicas. O P-3C realizou seu primeiro voo em 1960.http://www.cavok.com.br/blog/?p=84040#more-84040
Lockheed Martin restarted the wing production line for the P-3 Orion Mid-Life Upgrade (MLU) program for Canada and Chile on March 4. The P-3 wing line was last in production in August 2014. The gap in production extended the opportunities for global operators to assess their fleet needs.We are very excited about restarting the wing line here in Marietta and we are very proud of the partnership with Canada and Chile,” said Mark Jarvis, P-3 program manager. “We look forward to building wings for the many P-3 operators across the globe.”The MLU replaces the outer wings, center wing, horizontal stabilizer and horizontal stabilizer leading edges. All necessary fatigue life-limiting structures are replaced, leading to significantly reduced maintenance and sustainment costs. New alloys are employed that provide a five-fold increase in corrosion resistance.The P-3 Orion plays a vital role in maritime intelligence, surveillance, reconnaissance, drug interdiction, hurricane hunting, fire-fighting and anti-submarine surveillance. Due to the MLU, it will support operators for 20-25 more years.“The P-3 Orion is the gold standard in maritime reconnaissance,” said Jarvis, “We are excited to keep this venerable workhorse flying for many years to come.”In addition to Canada and Chile, other MLU customers include U.S. Customs & Border Protection, the U.S. Navy and Norway.
Ui, heis uma coisa que tenho que perguntar a quem sabe, como é o C-295M nesse aspecto.
Os saltos não são feitos pela rampa? Existe alguma razão específica para isso?
o âmbito da visita, o Presidente Aníbal Cavaco Silva efetuou um voo na aeronave P-3C, pertencente à Esquadra 601 – “Lobos”, que está sediada na Base Aérea n.º 11 de Beja. Esta esquadra é composta por três tripulações completas, num total de 80 militares, que realizam missões de informação, reconhecimento e vigilância.No regresso à Base Aérea do Montijo, o Presidente da República dirigiu algumas palavras aos militares que o acompanharam na missão de demonstração, aproveitando a oportunidade para realçar o importante papel que a Força Aérea tem desempenhado no País e no estrangeiro, representando e dignificando as Forças Armadas e Portugal.http://www.defesa.pt/Paginas/prvisitaba6evoop3c.aspx
According to several sources, the Norwegian navy has faced multiple problems related to a shortage of spare parts and a lack of trained crew for the frigates. During the fall of 2013, Bergens Tidende and Aftenposten reported that the navy only had one or two operative frigates, while the Norwegian state broadcasting corporation NRK claimed that only a single frigate was available. According to the same sources the navy only has two crews available for the frigates, with a possible third to be used in an emergency. According to a navy spokesperson this is in line with the approved operational concept, and while it isn't enough to keep the frigates sailing continuously, that was never the plan. As a result of this, the navy has been asked to consider hiring foreign naval officers to be used on the frigates from allied countries such as the Netherlands or the UK, although the outcome of this is unknown at the moment.